Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-04, 20:46
  #1
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Mannen är 48 år och är tidigare dömd för sexualbrott, bland annat för våldtäkt och för utnyttjande av barn för sexuell posering. Under våldtäkten som han dömdes för år 2008 sa 48-åringen att han skulle fotografera en kollektion av underkläder.

De sju våldtäkter och tre fall av koppleri som mannen nu sitter häktad för riktar sig mot sex olika kvinnor och ska ha ägt rum under en lång tidsperiod – mellan 2002 till 2011.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16180542.ab

En riktigt läskig återfallsförbrytare alltså som satt i system att våldta unga flickor som han lurat med löften om en modellkarriär.
Citat:
Mannen har tagit kontakt med de unga kvinnorna över nätet, bland annat modellsajter och chattrum.
Vem är han? Nån som vet under vilka namn och alias han bedrivit verksamhet? Vilka sajter?
__________________
Senast redigerad av deckardrottningen 2013-02-04 kl. 20:49.
Citera
2013-02-04, 20:54
  #2
Medlem
deckardrottningens avatar
Är det MIST Stockholm och Kevin Rew som är släppt och våldtar igen? https://www.flashback.org/t1284352
Update: Åldern verkar inte stämma.
__________________
Senast redigerad av deckardrottningen 2013-02-04 kl. 20:57.
Citera
2013-02-04, 21:20
  #3
Medlem
Den här tjommen, bör finnas någon gammal tråd http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11412721.ab
Här blev den 20-åriga kvinnan våldtagen – med förbundna ögon och papper intryckt i munnen.

Nu är en 44-årig bilskolelärare häktad för övergreppet.
Citera
2013-02-04, 21:53
  #4
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaman
Den här tjommen, bör finnas någon gammal tråd http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11412721.ab

Citat:
I oktober 2007 dömdes mannen till skyddstillsyn för ytterligare en våldtäkt, på en 16-årig flicka. De fick kontakt via internetsajten snyggast.se och msn.

Där fick vi också veta en av sajterna mannen hittar sina offer på...
Citera
2013-02-04, 22:41
  #5
Medlem
pussfluffs avatar
Någon som vet hans identitet eller mer info om honom ?
Citera
2013-02-04, 23:26
  #6
Medlem
Vaktkattens avatar
Stort polispådrag utanför Fruängens körskola söndag kväll. Kan detta vara relaterat, hm?
Citera
2013-02-05, 00:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pussfluff
Någon som vet hans identitet eller mer info om honom ?

Lutar nog åt T**y M****r
http://kriminellt.com/category/stockholms-lan/
Citera
2013-02-05, 00:43
  #8
Medlem
Klingar väldigt bekant
Citera
2013-02-05, 10:08
  #9
Medlem
Tony, killen ägde? bilskola i Sumpan och Lidingö. Körde mkt mc på bana oxå.
Citera
2013-02-05, 21:25
  #10
Medlem
sokarnas avatar
Det finns en viss skillnad på att vara fotograf och att ange sig för att vara fotograf. Det är lite missvisande titel på tråden faktiskt
Citera
2013-02-05, 22:51
  #11
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokarna
Det finns en viss skillnad på att vara fotograf och att ange sig för att vara fotograf. Det är lite missvisande titel på tråden faktiskt

En del yrken har "skyddade" titlar, en del inte. Vem som helst kan inte utge sej för att
vara kirurg till exempel, dock tror jag det går bra att kalla sej fotograf utan att ha en
licens eller specifik behörighet, diplom eller verifierad utbildning.

Den som tar ett fotografi kan kalla sej fotograf, eller?
Rätta mej gärna om jag har fel.
Citera
2013-02-06, 09:33
  #12
Medlem
vilzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
En del yrken har "skyddade" titlar, en del inte. Vem som helst kan inte utge sej för att
vara kirurg till exempel, dock tror jag det går bra att kalla sej fotograf utan att ha en
licens eller specifik behörighet, diplom eller verifierad utbildning.

Den som tar ett fotografi kan kalla sej fotograf, eller?
Rätta mej gärna om jag har fel.


Jag skulle då vilja säga att det inte är så enkelt.. Fotograf är snarare en huvudbenämning på fler kategorier.. Att man är fotograf bara för man tar en bild håller jag inte med om..

När man reggar sig på fotosajter så delar man in det i Amatör, SemiPro eller Professionell.. En del har även med avancerad amatör.. Det som avgör om man är fotograf eller inte är ju snarare bilderna man tar, är det riktiga bra gjort & snygga bilder.. eller bara vilken skit som helst som de flesta plåtar på semestern & festen..

Professionell kan man kalla sig om man regelbundet tar uppdrag, säljer bilder..
Amatörfotograf är ju den som är ganska duktig men inte kommit så långt ännu..
SemiPro skulle jag vilja säga det är en som är mitt emellan, tar snygga bilder.. Säljer nån gång ibland.. Har man aldrig fått betalt för sina bilder är man inte SemiPro..

Sen har vi han/hon som plåtar på semestern,festen eller vart dom nu befinner sig ..bilderna är ofta ganska blaha.. Dom kallar jag INTE för fotografer.. Man är inte fotograf bara för man råkar äga en kamera..

Undrar helt klart vad det är för underlig figur, fick veta via en bekant på fejjan som är modell om denna händelse.. Vore intressantat se bilderna som denna "fotograf" tar, om det är nått att ha eller bara skit ( mest troligt)..

..Det finns ju även andra sidan av det hela.. Alla wannabe modeller som tror dom är modell bara för dom plåtat några enstaka sessions.. Ska ha en massa betalt för att bli plåtade, som om det är bara deras tid som är värdefull. =(
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback