Det har börjat dyka upp senare trådar i ämnet så den här förtjänar en bump då dess konkreta ändamål är dokumentärfilmning, vilket framstår som synnerligen spännande i sammanhanget. Har själv vissa funderingar på att åstadkomma en "Monsterkarta över Sverige, första upplagan" där olika sorter markeras med olikfärgade punkter på en översiktlig Sverigekarta.
Hur går det med filmprojektet, fått upp farten än? Annars kanske denna gamla tidningsartikel kan bidra med något av värde...
En av de mest insatta i svensk kryptozoologi är väl Richard Svensson från UFO-Sverige som har en egen spalt och som föreläser i ämnet.
Om du gör dokumentären så måste du berätta när den är klar, gör en egen tråd här om det iså fall. Som tips på sjöodjurssjö kan du ta Gussjön i Ångermanland
Det har börjat dyka upp senare trådar i ämnet så den här förtjänar en bump då dess konkreta ändamål är dokumentärfilmning, vilket framstår som synnerligen spännande i sammanhanget. Har själv vissa funderingar på att åstadkomma en "Monsterkarta över Sverige, första upplagan" där olika sorter markeras med olikfärgade punkter på en översiktlig Sverigekarta.
Hur går det med filmprojektet, fått upp farten än? Annars kanske denna gamla tidningsartikel kan bidra med något av värde...
Tack för att ni fortfarande hjälper mig hitta källor och som uppdatering av projektet så går det lite segt att hitta sponsorer men jag letar fortfarande och har inte gett upp med det.
Som det ser ut nu så försöker jag spara ihop till en duglig budget själv men det lär dröja till sommaren innan jag kan börja filma så jag ska nog satsa på några andra projekt som inte kostar lika mycket innan jag fått ihop budgeten för det här.