2013-02-03, 22:49
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Det fina med migration är ju att man får med allt det viktiga till sin nya mac, men man får med sig en massa skit också.

Frågan är, vad kan man radera, och vad skall man behålla. Det finns mjukvara som Clean My Mac, men det kostar och piratvarianten funkar lite si och så.

Så jag tänkte att kunde vi inte ha en lite tråd om detta.

Vad kan man rensa, vilken mjukvara skall man använda om någon etc?

Tips?
Citera
2013-02-04, 00:56
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hej,

Det fina med migration är ju att man får med allt det viktiga till sin nya mac, men man får med sig en massa skit också.

Frågan är, vad kan man radera, och vad skall man behålla. Det finns mjukvara som Clean My Mac, men det kostar och piratvarianten funkar lite si och så.

Så jag tänkte att kunde vi inte ha en lite tråd om detta.

Vad kan man rensa, vilken mjukvara skall man använda om någon etc?

Tips?

Dra ner memory clean från app store (gratis). Den kan man rensa RAM-minnet med, vilket kan vara förvånansvärt användbart. Vissa program är nämligen dåliga på att ge tillbaka RAM-minne när man stängt ner dem vilket kan göra hela OSet sluggish tills man startar om datorn. Ett bra exempel är om man dra ner stora filer med uTorrent.
Citera
2013-02-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Dra ner memory clean från app store (gratis). Den kan man rensa RAM-minnet med, vilket kan vara förvånansvärt användbart. Vissa program är nämligen dåliga på att ge tillbaka RAM-minne när man stängt ner dem vilket kan göra hela OSet sluggish tills man startar om datorn. Ett bra exempel är om man dra ner stora filer med uTorrent.
Man behöver dock inget extraprogram för att rensa minnet, det räcker med att skriva purge i terminalen.
Citera
2013-02-04, 11:31
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Kom igen nu gubbar, vad är detta...
Citera
2013-02-05, 00:24
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Man behöver dock inget extraprogram för att rensa minnet, det räcker med att skriva purge i terminalen.

Intressant.. Är det kanske helt enkelt detta som memory clean egentligen gör? Exekverar purge?
Citera
2013-02-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89

W00t? Är det sant?
Citera
2013-02-05, 03:08
Medlem
flaeskbaks avatar
clean my mac är väl ett riktigt rövprogram egentligen?

Jag kan rekommendera Onyx annars. Väldigt smidigt och trevligt program.!
Citera
2013-02-05, 03:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Intressant.. Är det kanske helt enkelt detta som memory clean egentligen gör? Exekverar purge?

Nja, jag har för mig att Purge kommer med Xcode, så har du inte det installerat så är memory clean ett alternative.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in