2020-10-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Varit involverad i det här i över 25 år så nej. Men kör du på med dina "smarta" kurer.

jag kör inte smarta kurer men det går att undvika många problem om man kör smart.

på vilket sett involverad?
Jag känner då ingen som brukar aas som är direkt kriminell förutom sitt bruk/missbruk av aas. Vissa kan gilla att festa till med nåt annat roligt ibland absolut, men inget som sticker ut mer än vanlig svensson.
Men att säga att aas går hand i hand med kriminalitet och drogmissbruk låter väldigt överdrivet, även om det förekommer på sina håll.

psykiska delen är nog väldigt inviduell, vissa är klena helt enkelt.
Citera
2020-10-21, 15:13
Medlem
Hypotesuss avatar
Detta är verkligen en tråd fylld av troll och skitsnack.

Till er som exempelvis tror att anabola steroider per automatik leder till ökad aggresivitet så bygger den typen av forskning ofta på ett högst tveksamt och ibland nästan skrattretande vetenskapligt underlag. Här är exempelvis en studie där slutsatserna baseras på administrering av AAS till syriska hamstrar: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2831157/

Om den typ av skräckpropaganda som dopingjouren sprider om exempelvis aggresivitet skulle överensstämma med verkligheten skulle det exempelvis vara livsfarligt att besöka Strobritannien. Detta eftersom doping varit avkriminaliserat där under lång tid och användningen av AAS är utbredd.
Citera
2020-10-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Så vad är problemet med doping? Att det är skadligt till viss grad fattar jag men varför jagar polisen dem? Går de som dopar sig bärsärk?

Folk har blivit ilurade det i alla tider. Att dårarna i 99% av fallen också blandat benso & alkohol "glöms bort".
Citera
2020-10-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pmadsen1981
Det är väl skadligt på samma sätt som droger för individen? Samt att man i förlängningen kan bli aggressiv ?

Vad är skadligt med testosteron och man blir ej aggressiv, en myt.
Citera
2020-10-21, 15:17
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge1000
jag kör inte smarta kurer men det går att undvika många problem om man kör smart.
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge1000
på vilket sett involverad?
Jag känner då ingen som brukar aas som är direkt kriminell förutom sitt bruk/missbruk av aas. Vissa kan gilla att festa till med nåt annat roligt ibland absolut, men inget som sticker ut mer än vanlig svensson.
Men att säga att aas går hand i hand med kriminalitet och drogmissbruk låter väldigt överdrivet, även om det förekommer på sina håll.

psykiska delen är nog väldigt inviduell, vissa är klena helt enkelt.

Inte alls motsägelsefullt.

På alla sätt man kan vara inblandad.

Alla mår dåligt (oftast när de går av) och därefter, och får karaktärsdrag som inte är önskvärda förr eller senare. Precis alla får konsekvenser. De flesta döljer det väl. Jag har varit nära både amatörer i Sverige, USA, Europa

Sedan får alla någon typ av fysiskt nederlag av längre bruk. Hjärta/lever/njurar.
Visst är det skonsammare med att köra 1 kur, men hur många gör det?

Det finns inga gratisturer i preppindustrin.
Citera
2020-10-21, 16:13
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Exhale fick till och med ett eget inslag på nyheterna. Speciellt uppmärksammat då de hade hantlar upp till 90kg. Var ju en "expert" som hävdade att ingen människa kan träna med hantlar över 30kg såvida man inte är dopad, finns säkert mer att läsa om detta för den som söker. En del gym plockade bort de tyngre hantlarna och införde vissa viktbegränsningar för att inte locka till sig fel klientel, de gym som införde dessa åtgärder var oftast motionärsgym.

Jo, jag känner igen det också. Nu går vi lite väl OT, men det där med hantlarna är ett påhitt. Jag har själv aldrig någonsin dopat mig eller varit minsta intresserad av det - tvärtom. Jag tycker genuint illa om det.

Men jag har själv ändå kunnat köra med 60-kiloshantlar och känna att jag mår bra av det. Om jag kommer in på ett gym och ser att deras tyngsta hantlar väger 30-40 kilo blir jag bara less och irriterad.

Jag förstår absolut din poäng och invänder inte i det att vissa gym verkligen drar till sig människor som dopar sig.

Men jag tror inte att det handlar så mycket om vad saker väger på gymmet, utan om ledningens acceptans för dopning. Ungefär så.
Citera
2020-10-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det här är någonting som jag inte fattar, varför skulle personalen anmäla sina kunder?

De lever ju på intäkterna från gymkorten och i dagens konkurrens så är varje enskilt gymkort jävligt viktigt.

Att friskis eller liknande ställen där folk inte tränar utan bara rör på sig förstår jag att de inte vill se broilers men vafan vanliga gym ska va glada för kunder, och att ha någon som lyckats med sin träning och blivit grov är ju bara motivation för de andra som försöker träna upp sig att ta i mer.

De flesta som går på gym gör det inte för att bli ”grova”. Det är mest 15-25 killar som vill vara det. Gym vill inte ha störiga ”machomän” då andra lukrativa gymkunder helst undviker sådana. Jag tror de mest använder dopingmistankar som ursäkt för att bli av med oönskat klientel.
Citera
2020-10-21, 17:15
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Att dopa sig för att man har dåligt självförtroende är absolut ingen lösning på problemet.

Människor som har problem med självförtroendet är ju de som verkligen inte ska dopa sig pga ett svagt psyke.

Däremot har man inte problem med självförtroendet utan har ett intresse i säg kroppsbygge eller annan fysiskt sport som styrkelyft, strongman etc så är det något helt annat.
Självfallet är små doser givetvis motiverat om man har kommit upp i åldern för hälsa och välbefinnande.
Däremot att trycka höga doser som 50+ are är ju bara ren idioti.
Du undviker att svara på mina frågor. Jag vet inte hur man kan samtala vidare utifrån det.

Jag noterar att du vet vad som är rätt och fel. Jag är tacksam för att få ha förekommit i din gudomliga närvaro.

Precis som du, så är jag också en Besserwisser av rang, så jag noterar enbart, utan att värdera på något vis.

Trevlig kväll!
Citera
2020-10-21, 17:28
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
De flesta som går på gym gör det inte för att bli ”grova”. Det är mest 15-25 killar som vill vara det. Gym vill inte ha störiga ”machomän” då andra lukrativa gymkunder helst undviker sådana. Jag tror de mest använder dopingmistankar som ursäkt för att bli av med oönskat klientel.

Det tror jag också, är du stor men sköter dig och håller låg profil kommer ingen att klaga.

Men kastar du 50 kilos hantlar omkring dig ledsnar ju folk, framför allt de som får bära tillbaka vikterna.

Själv är jag närmare 50 än 40 och vill bli grövre så jag köper inte att bara unga vill växa.

Och vilka går på gym och betalar ett dyrt gymkort om de inte vill få större muskler.

De flesta kämpar med att "bli starkare" men de vill ju knappast ha mindre muskler?
Citera
2020-10-21, 18:17
Medlem
Citat:
Det tror jag också, är du stor men sköter dig och håller låg profil kommer ingen att klaga.

Men kastar du 50 kilos hantlar omkring dig ledsnar ju folk, framför allt de som får bära tillbaka vikterna.

Själv är jag närmare 50 än 40 och vill bli grövre så jag köper inte att bara unga vill växa.

Och vilka går på gym och betalar ett dyrt gymkort om de inte vill få större muskler.

De flesta kämpar med att "bli starkare" men de vill ju knappast ha mindre muskler?

Alltså styrketräning går ju ut på att bli starkare och därmed i någon mening större. Däremot tycker många att det ser rätt trashigt och lågutbildat ut att vara ”grov”. De flesta som tränar vill nog snarare se vältränade ut.

Många ”vanliga” människor ser ner på de typiska gymsnubbarna med better body kläder. Det är därför en god idé för gymmen att hålla alltför många sådana borta.
Citera
2020-10-21, 18:35
Medlem
Citat:
Alltså styrketräning går ju ut på att bli starkare och därmed i någon mening större. Däremot tycker många att det ser rätt trashigt och lågutbildat ut att vara ”grov”. De flesta som tränar vill nog snarare se vältränade ut.

Många ”vanliga” människor ser ner på de typiska gymsnubbarna med better body kläder. Det är därför en god idé för gymmen att hålla alltför många sådana borta.

Finns också en stor del som tränar för att behålla det de har, samt undvika stelhet osv. Många med rygg- och nackproblem på gym idag.
Citera
2020-10-21, 18:51
Medlem
luftklubbas avatar
Citat:

Citat:

De gym som inte vill ha den sortens kunder brukar inte ha hantlar över 35 kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in