Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-25, 16:16
  #1597
Medlem
Kul att se hur länsman tagit toms berättelse rakt av! VI är ganska säkra på att juggen sköt i gbg och i sthlm men faan vet om inte tom var skytten i nässjö! På filmen som jag sett det inte ut som någon haltade!
Citera
2014-05-27, 16:24
  #1598
Medlem
FUP är mycket stor men här kommer en del av den.

http://minfil.org/344cf7b4bc/B7037_13_158_FU.pdf
Citera
2014-05-29, 00:51
  #1599
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
FUP är mycket stor men här kommer en del av den.

http://minfil.org/344cf7b4bc/B7037_13_158_FU.pdf

Det där är GBG fallet enbart.

Här är en ganska stor fup (inte komplett) angående Nässjö:http://corruptiosweden.blogspot.se/2...ingen-fup.html
Citera
2014-06-06, 09:31
  #1600
Medlem
Quarrels avatar
SR Jönköping: Inget dubbelmord i Nässjö
Citat:
Enligt det rättsmedicinska utlåtandet dog kvinnan av en hjärninfarkt orsakad av ett yttre trauma mot huvudet. Sannolikt uppstod traumat några dagar innan kvinnan avled.
– Troligtvis har hon trillat och slagit i huvudet och orsaken till att hon trillade har vi inte kunnat utreda.
Citera
2014-06-12, 19:59
  #1601
Medlem
Enligt uppgift var det inte bara knark som "skrothandlaren" bidrog till! Både han och Tom var väl insatta i mordet.... Skulle inte förvåna mig om skrotis som F:Ö varit / är medlem i OG skaffade fram puffran ..därav mötet på bensinmacken ett par dagar före! Statiol i nässjö dessutom! Tom har ljugit igenom allt! Hade länsman tagit in skrotis tidigare så tjaa... Men men vad vet jag! MVH: BAD j
Citera
2014-07-08, 13:56
  #1602
Medlem
Quarrels avatar
GT: OG:s vicepresident i hovrättsförhandlingar
Citat:
– Jag yrkar på en frikännande dom i både Bergsjödelen och Nässjödelen. Beträffande mordet i Nässjö så finns det ingen teknisk bevisning överhuvudtaget som binder min huvudman till brottet och det finns inga vittnesiakttagelser. Det bygger på en struktural bevisning, den formen av bevisning är inte tillåten, säger försvarsadvokaten [namn].
Citera
2014-07-26, 11:03
  #1603
Medlem
Quarrels avatar
GT: Advokaten begär att Ivanovic undersöks
Citat:
– Det finns en paragraf sjuundersökning som visar att det inte är nödvändigt med en rättspsykiatrisk undersökning men när vi hade en genomgång av personalia så tyckte jag ändå att det var i behov av det, säger [advokaten] och fortsätter.
– Själva anledningen till det kan jag inte torgföra.
Citera
2014-07-26, 17:06
  #1604
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: OG:s vicepresident i hovrättsförhandlingar

Intressant citat:

Citat:
Det bygger på en struktural bevisning, den formen av bevisning är inte tillåten, säger försvarsadvokaten Lars Brandel.

Hoppsan, så indicier är inte tillåtna i rättssalen längre? Det var något nytt.
Citera
2014-08-05, 01:43
  #1605
Medlem
Yrol1s avatar
tom vart är du ska du inte skriva lite i tråden. nån dag kommer du känna att allt flyter på sen märker du sanningen,,, att sanningen om dig kryper fram så vänder grisarna dig ryggen, hur tänker du då.?
du är ung så varför ljuga så man får ont i huve.?
Citera
2014-08-06, 09:04
  #1606
Medlem
Quarrels avatar
GT: Morddömde Ivanovics misstag – hans kläder
Citat:
Tingsrätten dömde Original Gangsters vicepresident Alexander Ivanovic till livstids fängelse för två mord och fyra mordförsök. Det första mordet ägde rum i Nässjö i februari i fjol. Ett man i 60-årsåldern sköts ihjäl och hans fru skadades svårt. Några månader senare sköts en 43-årig man ihjäl i sitt hem i Bergsjön. Han stod i köket när någon sköt fyra skott in genom fönstret. I köket fanns ytterligare tre personer varav en träffades men överlevde.
I dag kommer hovrättsdomen.
Det finns mycket som pekar på att Ivanovic är den skyldige mördaren.
Citera
2014-08-06, 11:42
  #1607
Medlem
begbies avatar
HR fastställer livstidsdomen:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....for-gangledare
Citera
2014-08-06, 11:45
  #1608
Medlem
Hovrätten fastställde idag domen på den åtalade till livstids fängelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback