Citat:
Ursprungligen postat av Brussels.sprout
Jag har själv stora problem med min vikt. Går upp och ner i vikt ganska våldsamt över tid. Har en bipolär diagnos och går upp när jag mår dåligt och går ner när jag mår okey.
För två och ett halvt år sedan gick jag från 110 till 70 Kg på tre månader. Sen gick jag upp till 95 Kg på ett år, gick ner till 85 Kg på en månad. Gick upp till 103 Kg tills för ett halvår sedan varpå jag gick ner 25 Kg på tre månader till 78. Nu har jag på tre månader gått upp 14 Kg till 92 Kg.
Det låter jävligt jobbigt. Om du inte tar illa upp undrar jag vad viktförändringarna beror på: Handlar det om någon form av tröstätning eller är det brist på engagemang för träning och liknande vid de sämre perioderna?
Citat:
Jag har förvisso en helt annan sorts problematik. Men jag kan relatera till vilket helvete det är.
Det är helt klart an annan problematik, men jag tror att det kanske kan vara psykiskt påfrestande på lite samma sätt. Jag känner att jag inte har kontroll, och jag misstänker att du kan uppleva lite samma känsla...
Citat:
Önskar dig lycka till. Din disciplin är någonting avundsvärt, synd att den får dig att må dåligt.
Det är ingen diciplin, det är en fruktan. Jag är livrädd.