2013-02-03, 18:47
Medlem
Hej,

Skulle utomlands i 1 månad men det blev istället 7. Har inte varit i lägenheten sedan dess, nu är jag orolig över betalningar som jag glömt bort. Hur kan jag kolla upp eventuella krav?
Vilka företag är det jag borde kontakta, Segel inkasso... mer ? Vad har ni för tips
Citera
2013-02-03, 18:51
Medlem
BigFatCones avatar
Vad sägs om att börja med din hyresvärd?
Citera
2013-02-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad sägs om att börja med din hyresvärd?

hur ska min hyresvärd veta om jag har en obetald anmärkning från en onlineshop, du menar att de ska gå in med nyckel?
Citera
2013-02-03, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yarouze
hur ska min hyresvärd veta om jag har en obetald anmärkning från en onlineshop, du menar att de ska gå in med nyckel?

Har du hyran på autogiro? Eller det kanske är en bostadsrätt?
Citera
2013-02-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoiMullen
Har du hyran på autogiro? Eller det kanske är en bostadsrätt?

hyran, el och försäkring är det inga problem med, det har jag koll på via direktkontakt med dessa bolag, är mer nojig över andra saker eller brev som kan vara viktiga.
Därför undrar jag om ni har förslag på bolag som är "sista vägen" att ta reda på såna här saker, kronofogden, sergel inkasso och Klarna ska jag kontakta imorn.

Mer?
Citera
2013-02-03, 19:16
Bannlyst
Citat:
hyran, el och försäkring är det inga problem med, det har jag koll på via direktkontakt med dessa bolag, är mer nojig över andra saker eller brev som kan vara viktiga.
Därför undrar jag om ni har förslag på bolag som är "sista vägen" att ta reda på såna här saker, kronofogden, sergel inkasso och Klarna ska jag kontakta imorn.

Mer?

Nä jag vettifan alltså, tror du täcker det mesta genom att kontakta dom 3 bolagen, det kronofogden inte kan svara på i ditt ärende kan nog inget annat företag/inkassobolag göra heller.
Citera
2013-02-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoiMullen
Nä jag vettifan alltså, tror du täcker det mesta genom att kontakta dom 3 bolagen, det kronofogden inte kan svara på i ditt ärende kan nog inget annat företag/inkassobolag göra heller.

Tack för svar och att du tog dig tid, du har nog rätt, det är nog bara de där tre som jag bör kontakta. Man blir så fruktansvärt orolig när man inte har nån som kollar lägenheten.
Citera
2013-02-03, 19:26
Bannlyst
Citat:
Tack för svar och att du tog dig tid, du har nog rätt, det är nog bara de där tre som jag bör kontakta. Man blir så fruktansvärt orolig när man inte har nån som kollar lägenheten.

Ah inga problem! Hade själv blivit likadan så förstår dig.
Citera
2013-02-03, 22:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Det var väl mest så att det inte direkt framgick om du hade betalat ditt boende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in