Satt och funderade lite nyss när tanken slog mig att mytomaner inom UE måste vara väldigt vanligt, tror jag iaf.

Hur många gånger har man inte hört att det ska finnas en gömd hemlig tunnel ute på landet som leder hela vägen in till staden, eller att det ska finnas stora hemliga sjukhus under diverse vanliga byggnader? Hemliga bunkrar, hemliga tågstationer, hemliga tunnlar, listan kan göras lång. Mycket har man ju fått höra men dessvärre har man inte fått se lika mycket. Kan det vara så att många hittar på historier om vilka platser dom besökt för att få mer respekt?
Kan berätta att jag en gång fick berättat för mig att det skulle finnas en 'övergiven tågstation' mellan två pendeltågsstationer i Stockholm. Denna sträcka ligger utomhus och det är två spår hela vägen, alltså väldigt lätt att se ifall det skulle finnas något övergivet mellan där.. Faktum är att det absolut inte finns någonting alls där. Mytomanen berättade iaf att han hade tagit det vanliga pendeltåget till den övergivna stationen, tydligen så stannade tåget där. Men när han klev av tåget och gick på perrongen så kunde man inte gå någonstans, enligt honom var det alltså en stor tom perrong utan några vägar in eller ut. Hans förklaring på hur han kom därifrån var att vänta på nästa tåg hem.
Vad är era erfarenheter med mytomaner och UE? Dela gärna med er historier!