2013-10-04, 15:25
Medlem
LeonVances avatar
Ja.
Citera
2013-10-04, 15:28
Medlem
Torps avatar
"Jag håller med dig helt och hållet, och kolla här då! <skum länk>" är det mest genereiska spamsvar på allting som skickas ut... RP och RD
Citera
2013-10-04, 15:31
Medlem
chills.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
"Jag håller med dig helt och hållet, och kolla här då! <skum länk>" är det mest genereiska spamsvar på allting som skickas ut... RP och RD

Uttryckte mig lite för simpelt, menade "Absolut har du rätt i att man borde använda färgen röd istället, kolla här bara..<länk>".
Citera
2013-10-04, 15:46
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chills.
Spam och reklam-pm har man ju fått mängder av, det är en grej, men nångång då och då kan man få ett mail som är definitivt personligt, dom refererar till text man skrivit i ett specifikt inlägg. Sen följer det med en länk som gärna innehåller något "unikt" i URL'en som t ex hxxp://site.com/89A66GPX ... jag trycker aldrig på dessa länkar då jag misstänker att nån vill fiska upp min ip-adress. En gång har jag med anonym vpn försökt gå in på en av dessa länkar, men då verkade det som att hela hosten var otillgänglig/avstängd/nere.

Ett exempel är: "Jag håller med dig helt och hållet, och kolla här då! <skum länk>"

Har jag rätt i att det förmodligen är försök till att identifiera just min ip-adress?
Får du skumma PM så rapportera dessa så tar vi (moderatorerna) hand om saken. Det är förbjudet att fiska efter medlemmars identiteter i PM under 1.06.
Citera
2013-10-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Får du skumma PM så rapportera dessa så tar vi (moderatorerna) hand om saken. Det är förbjudet att fiska efter medlemmars identiteter i PM under 1.06.
Bra att du skrev det.Har inte tänkt på 1.06 i pm utan hittills bara kastat skiten.Nästa gång blir det rp.
Citera
2013-12-10, 17:29
Bannlyst
öppna privata meddelanden och bli avslöjad?

Får ibland privata meddelanden här men öppnar dom aldrig. Är rädd att nån bara vill ha reda på vem jag är. Går det att göra det via privata meddelanden? Tänker om dom lägger nåt hack så som kan se ip-adress eller nåt.
Citera
2013-12-10, 17:33
Medlem
Hur hade du tänkt att folk skulle se vilken ip-adress du använder bara för att du öppnar pm på Flashback? Det är inte konstigare än att kolla vilken forumtråd som helst.

Däremot ska man ju alltid vara försiktig med att klicka på länkar om du är rädd för att bli förföljd.
Citera
2013-12-10, 17:35
Medlem
micaeles avatar
Så länge du inte klickar på några okända länkar i ett meddelande finner du ingen fara i att öppna och läsa privata diton.
Citera
2013-12-10, 17:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Får ibland privata meddelanden här men öppnar dom aldrig. Är rädd att nån bara vill ha reda på vem jag är. Går det att göra det via privata meddelanden? Tänker om dom lägger nåt hack så som kan se ip-adress eller nåt.

Att öppna och läsa ett pm är ingen fara, men om du klickar på en bifogad länk så är chansen att din IP-adress dyker upp på nån obskyr hemsida.
Citera
2013-12-10, 17:40
Medlem
LFEs avatar
Japp. Kolla alltid upp länken genom att högerklicka och titta på den. Vill du vara extra säker så gör en googling precis på länken och se om det verkar klokt.

Är det en länk till "www.svd.se" så kan det under den dölja sig en länk till "www.vivetnuvemduär.se" men visar det sig att HTML länken är korrekt så är nog allt lugnt. Du bör dock se upp med sk referal-links. Oftast i samband med poker, medlemssidor, mm. Inte bara för att personen som då spammar dig tjänar en slant utan för att de ibland kan se vem som har klickat på länken.
Senast redigerad av LFE 2013-12-10 kl. 17:45.
Citera
2013-12-10, 18:52
Bannlyst
hmmm, okej. För fick ett där det stod; " vem är du då?" kan jag svara på det och vara lugn? Typ om jag klickar på "svara" så vet dom vem jag är?
Citera
2013-12-10, 18:54
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
hmmm, okej. För fick ett där det stod; " vem är du då?" kan jag svara på det och vara lugn? Typ om jag klickar på "svara" så vet dom vem jag är?
Med tanke på frågan så finns det ju risk att du svarar vem du är och då är det stor risk att den du svarar ser vem du är. Men så länge du inte säger vem du är eller klickar på länkar ska det vara lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in