2013-02-02, 17:31
Medlem
Falconbacks avatar
Hej!

Jag tränar regelbundet och håller en relativt god kost i övrigt, i dagsläget så består frukosten av drygt 4 stycken mackor med smör och ost, samt en stor kopp med vatten/mjölk.

Men jag känner nu, att det kanske skulle vara förjäkla gott med lite våfflor?

Pris; Ja, uppskattat veckopris för sylt + våfflor? (mix? egen smet? vad är billigast?)

Nyttighet; Lägg till annat?

Dö gör man väl inte, och det kanske inte är det bästa, men det finns ingen risk för att jag ska bli tjock eller liknande och det är ytterst relevant, frågan är väl bara om man skulle bli ruinerad på våffelsmet
Citera
2013-02-02, 17:38
Medlem
gulaLejonets avatar
215 kr /vecka om du lagar smeten själv (pris beräknat med bobs hallonsylt)
Citera
2013-02-02, 17:39
Medlem
Tror inte att du kommer att orka laga våfflor varje morgon. Tror dessutom att du skulle tröttna på det ganska fort.
Citera
2013-02-02, 17:43
Medlem
Muppers avatar
Men fyfan va gott de hade vart i början
Massor med sylt och grädde, omnomnom.

Göra egen smet är väl ganska solklart att de blir billigast.
Citera
2013-02-02, 17:44
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Tror inte att du kommer att orka laga våfflor varje morgon. Tror dessutom att du skulle tröttna på det ganska fort.
QFT! Jag brassade våfflor i Furuviksparken i min ungdom. Det tog ca 10 år innan jag kunde äta våfflor igen efter det.

Om du skall äta våfflor dagligen så skulle jag nog rekommendera dig att skippa sylten och använda färsk (eller frysta) bär och frukter istället för att dra ner på sockerkonsumtionen.
Senast redigerad av Byline 2013-02-02 kl. 17:53.
Citera
2013-02-02, 17:45
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Om du använder många ägg i smeten och byter ut en del av vetemjölet mot grahamsmjöl så blir dom nyttigare och du blir mätt längre.
( Det blir extra gott och nyttigt om du mosar i några mogna bananer i smeten )

Relativt billig mat även om du toppar med bär, frukt och grädde.

Tror smeten klarar sej två dagar i kylskåpet, men tycker våfflorna blir bättre om smeten har rumstemperatur före gräddning.

2 ägg - 4 kr
2 bananer - 5 kr
1 liter mjölk ( räcker till minst två ggr ) - 12 kr
5 dl grädde ( räcker till 5 ggr ) - 15 kr
1 kg hallon ( räcker till många gånger ) - 30 kr
2 kg mjöl - ( räcker några veckor ) 20 kr
5 hg smör - ( räcker en månad ca ) 25 kr
Citera
2013-02-04, 21:44
Medlem
Byt ut sylten mot Keso Päron & Vanilj eller Ananas & Passionsfrukt. Mer protein samt mindre socker än sylten.
Citera
2013-02-04, 22:17
Medlem
Beror väl på hur många våfflor du skall äta till frullen. Har för mig att en sådan storförpackning blir ca 10-15 våfflor och kostar ett par tior.
En burk sylt räcker till mycket mer än det för 20 spänn och grädde för en tia räcker våffelsmeten ut.
Citera
2013-02-07, 13:30
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
215 kr /vecka om du lagar smeten själv (pris beräknat med bobs hallonsylt)
Jag har inte gjort någon beräkning själv, men det skulle vara kul att veta hur du har räknat här. Hur många kilo mjöl, hur många dussin ägg, hur många liter mjölk och hur mycket matfett på en vecka? Är det den exklusiva hallonsylten som är den tunga utgiftsposten?
Citera
2013-02-07, 13:47
Medlem
Jag ställer mig också tveksam till 215 kr i veckan för våfflor. 1.5 kg hallonsylt från Coop går på 29 kr, det räcker GARANTERAT en hel vecka ut, sen är ju de andra ingredienserna billigare.

I övrigt låter det som en jävligt smaskig idé
Citera
2013-02-07, 16:58
Medlem
MartinStLouiss avatar
Skulle själv gärna käka våfflor till frukost (kanske inte varje dag) men jag är alldeles för lat o seg på morgonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in