2013-02-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Med jämna mellanrum kommer du med barfotade kommentarer. Jag har redan beskrivit att det finns skillnader som du inte får fota eller filma..
Hur vore det om IR5 inte bara kommer med en massa löst sammansatt dravel utan istället ger oss något mer konkret? Det är väldigt enkelt att bara påstå en massa saker och att sedan försöka komma undan med kommentarer som den ovan.

Jag bad om länkar till information tidigare och jag väntar fortfarande. Kom med något konkret!
Citera
2013-02-23, 21:04
Medlem
Citat:
Med jämna mellanrum kommer du med barfotade kommentarer. Jag har redan beskrivit att det finns skillnader som du inte får fota eller filma..
Så du menar att det finns stridsflygplan för uppvisning och speciella stridsflygplan för skarpa uppdrag.
Citera
2013-02-23, 21:07
Medlem
Citat:
Jag tror många skulle kalla dig rasist, speciellt med liknande tankar som du åberopar gällande onormala länder.
Dumhet är ett helt rasöverskridande drag så ge upp rasistvinkeln är du snäll. Om USA hade försökt presentera en pinsamt dåligt byggd mockup som sin nästa superfighter så hade vi idiotförklarat dem också. De får ju otroligt mycket skit för sin F-35 trots att de bevisligen flyger med den. För övrigt börjar dina inlägg bli svåra att förstå och du verkar vara rätt usel på att lägga fram källor/bevis som styrker dina påståenden.
Citera
2013-02-23, 21:12
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Jag tror många skulle kalla dig rasist, speciellt med liknande tankar som du åberopar gällande onormala länder.
Vill du verkligen försvara den inställningen genom en liknande attityd, kommer du att kallas rasist.

Du verkar inte förstå att den där pojken inte klarar av kritiska situationen du beskriver.. få kommer upp dit, och nej alla har inte den meriten. Det du är rädd för att slitas kan ryka upp tillsammans med pojken..

Skarpa uppdrag innebär överraskningar, och man vänjer inte piloten med rutin operationer.. mognaden för yrket ställer höga krav på pojken..

Man är inte rasist för att man påpekar att vissa länder har ett styre som avviker från det som är normalt.
Gällande Iran och jag underskattar dem, nej det gör jag inte. Däremot tror jag att du gravt överskattar Irans förmåga att stänga Homuzsundet och även slå mot amerikanska baser och flotta.

Man tränar så realistiskt som möjligt just för att inte råka ut för överraskningar. Man tränar med det redskap man ska använda i en skarp situation för att inte behöva tänka på vad som skiljer mellan övning och skarpt uppdrag. Man tränar så realistiskt som möjligt för att den enda överraskningen som ska kunna inträffa är sådant man inte styr över, dvs fienden. Man vill minst av allt bli överraskad av sin egen materiel.
Citera
2013-02-23, 21:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Nu har du väl slutligen öppnat skallbasen på vid gavel och släppt ut de sista hjärncellerna i atmosfären?

Hur i HELVETE fotar du "skillnader"; vet du ens vad du skriver? Vi har sett exempel på bilder av plan redo för demonstration och redo för strid, och de får man ju uppenbarligen fota, men inte skillnaden mellan dem...
Citera
2013-02-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Så du menar att det finns stridsflygplan för uppvisning och speciella stridsflygplan för skarpa uppdrag.

De flygplanen som man tillåter dig komma så nära är inte förbereda för strid och operation. Du och dina vänner tittar på massa klipp. Vill du inte acceptera att det är så.. hur kan jag hjälpa dig?
Citera
2013-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu har du väl slutligen öppnat skallbasen på vid gavel och släppt ut de sista hjärncellerna i atmosfären?

Hur i HELVETE fotar du "skillnader"; vet du ens vad du skriver? Vi har sett exempel på bilder av plan redo för demonstration och redo för strid, och de får man ju uppenbarligen fota, men inte skillnaden mellan dem...

Ja , du har tydligen sett många saker.. bla apor som byts ut
Citera
2013-02-24, 16:17
Medlem
Citat:
De flygplanen som man tillåter dig komma så nära är inte förbereda för strid och operation. Du och dina vänner tittar på massa klipp. Vill du inte acceptera att det är så.. hur kan jag hjälpa dig?
Så om man förbereder för strid och skarpa operationer så byter man enligt dig ut förarplatsen på flygplanen.
Citera
2013-02-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jailb8
Dumhet är ett helt rasöverskridande drag så ge upp rasistvinkeln är du snäll. Om USA hade försökt presentera en pinsamt dåligt byggd mockup som sin nästa superfighter så hade vi idiotförklarat dem också. De får ju otroligt mycket skit för sin F-35 trots att de bevisligen flyger med den. För övrigt börjar dina inlägg bli svåra att förstå och du verkar vara rätt usel på att lägga fram källor/bevis som styrker dina påståenden.

Med tanke på att Qaher 313 flyger och att filmen på flygningen finns, är dina anklagelser gällande mockup ganska svaga

http://m.bbc.co.uk/news/world-middle-east-21307208
Citera
2013-02-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Så om man förbereder för strid och skarpa operationer så byter man enligt dig ut förarplatsen på flygplanen.

Nej... Sällan att det skulle behövas.. men det går.. man byter inte allt, det finns mycket som hör ihop med systemen kopplade till planen som du inte ser. Många egna komplement och förändringar etc.. Detta gäller oftast länder som äger teknologin. Saudier måste bara stoppa upp sina plan i väntan på amerikaner. Skräpen som är under USAs fulla kontroll säljs till dessa, men om det kommer till USAs intressen, skulle USA på 0 tid förändra den situationen.

Det beror på kompetensen, ja Sverige kan fixa detta ganska snabbt.
Citera
2013-02-24, 16:34
Medlem
adam7s avatar
Citat:
Med tanke på att Qaher 313 flyger och att filmen på flygningen finns, är dina anklagelser gällande mockup ganska svaga

http://m.bbc.co.uk/news/world-middle-east-21307208
Menar du den suddiga snutten där ett modelflygplan filmas avsiktligt dåligt?
Citera
2013-02-24, 16:52
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Nej... Sällan att det skulle behövas.. men det går.. man byter inte allt, det finns mycket som hör ihop med systemen kopplade till planen som du inte ser. Många egna komplement och förändringar etc.. Detta gäller oftast länder som äger teknologin. Saudier måste bara stoppa upp sina plan i väntan på amerikaner. Skräpen som är under USAs fulla kontroll säljs till dessa, men om det kommer till USAs intressen, skulle USA på 0 tid förändra den situationen.

Det beror på kompetensen, ja Sverige kan fixa detta ganska snabbt.

Självfallet så kan Sverige, precis som alla andra länder ändra detta snabbt.
Detta då den enda skillnaden i cockpit mellan krig och fred,
är att man slår om 1st strömbrytare från läge "FRED", till läge "KRIG".

Att tro att man skulle bygga om cockpit för krig,
eller ha särskilda flygplan för fred och krig,
är så idiotiskt att klockorna stannar.

Inte nog med att en dylik lösning skulle vara antingen extremt opraktisk
eller extremt dyr, det skulle även vara förödande för förbandens stridsvärde.
(eftersom principen är att man ska träna som man slås och slåss som man tränar,
och att ändra cockpit mellan krig och fred skulle gå emot detta mångtusenåriga mantra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in