• 1
  • 2
2013-02-02, 04:01
Medlem
Ja som rubriken lyder, vilka kaffesorter anses ni vara bögiga. Själv tycker jag att chailatte har en sorts bögstämpel vilket gör att jag undviker att dricka denna..

Era tankar?
Mvh
2013-02-02, 04:31
Medlem
Hajafintens avatar
Alla varianter på kaffe med ordet Americano i sig är enligt mig ¨lite bögiga¨ och så självklart allt som heter koffeinfritt. Upphovet till dessa är förstås jänkarna.
2013-02-02, 05:00
Medlem
Mystiqes avatar
Jag skiter i bög-stämpel, smakar den gott så smakar den gott och då ska det njutas
2013-02-02, 05:38
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Alla varianter på kaffe med ordet Americano i sig är enligt mig ¨lite bögiga¨ och så självklart allt som heter koffeinfritt. Upphovet till dessa är förstås jänkarna.

Intressant då americano är en vanlig svart kaffe! Vad inmundigadar min herre mån tro? Latte? Macchiato?
2013-02-02, 06:10
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Intressant då americano är en vanlig svart kaffe!
Inte riktigt. Espresso utspädd med vatten.
Har aldrig hört talas om att bbbögar dricker något särskilt kaffe.
2013-02-02, 06:41
Bannlyst
Allt kaffe som heter nåt speciellt förutom kokat kaffe (utan mjölk och socker) starkt med många skopor extra! Inget mätande här inte. Funkar även för machobögar med läderkeps!
2013-02-02, 06:41
Medlem
Nu kanske detta inte är något specifikt format utan snarare ett varumärke, men iaf: Blå Mocca är enligt mig den mest "Bögiga" kaffesorten. Låt er inte luras av den falska jargongen att det skulle vara ett pensionärsmärke då detta enbart är en vilseledande myt som är myntat utav de homosexuella själva, i hopp om att ni övriga skall låta detta märke finnas tillgängligt för dem själva.

Skulle ni därmed, någonsin bli erbjuden att "Följa med upp på en kopp Blå Mocca" så är det alltså bara en rak höger som gäller. Så har det varit i alla tider och så kommer det att förbli.

Case closed!

Edit: Måste tillägga. Under det glada 90-talet så såg jag en Bög inne på Prix som smög sig ut med ett paket Blå Mocca. Nyfiken i en strut så följde jag efter, och när han kommit runt ett gatuhörn så formligen slet han upp paketet med klorna och mer eller mindre så svepte han paketet med ena handen hållandes i paketet, och den andra bakom ryggen, på ett sådär erfaret sätt.

Nu tror jag ni börjar förstå innebörden utav detta avskräde till kaffemärke!
Senast redigerad av LeCoqSportif 2013-02-02 kl. 06:48.
2013-02-02, 06:44
Medlem
BigFatCones avatar
Om man är orolig över att bli bögstämplad för sitt val av drycker så bör man nog arbeta lite på sin självkänsla.
2013-02-02, 08:08
Medlem
"Jag tar en decaf sojalatte på trippel shot"

Who are you trying to impress, really? O_o

Kan känna att alla hipsters som beställer "soja"-this and that har lite för stort "här är jag och jag är annorlunda!!"-behov :3
2013-02-02, 09:45
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCoqSportif
Nu kanske detta inte är något specifikt format utan snarare ett varumärke, men iaf: Blå Mocca är enligt mig den mest "Bögiga" kaffesorten. Låt er inte luras av den falska jargongen att det skulle vara ett pensionärsmärke då detta enbart är en vilseledande myt som är myntat utav de homosexuella själva, i hopp om att ni övriga skall låta detta märke finnas tillgängligt för dem själva.

Skulle ni därmed, någonsin bli erbjuden att "Följa med upp på en kopp Blå Mocca" så är det alltså bara en rak höger som gäller. Så har det varit i alla tider och så kommer det att förbli.

Case closed!

Edit: Måste tillägga. Under det glada 90-talet så såg jag en Bög inne på Prix som smög sig ut med ett paket Blå Mocca. Nyfiken i en strut så följde jag efter, och när han kommit runt ett gatuhörn så formligen slet han upp paketet med klorna och mer eller mindre så svepte han paketet med ena handen hållandes i paketet, och den andra bakom ryggen, på ett sådär erfaret sätt.

Nu tror jag ni börjar förstå innebörden utav detta avskräde till kaffemärke!
Du min herre har öppnat mina ögon!

Nu förstår jag vad Gevalias reklam "när du får oväntat besök", handlar om!!

Vad tråkigt att allt i värden ska delas upp i bögigt vs. icke-bögigt...
2013-02-02, 09:58
Medlem
Squeekys avatar
Alla sorter som är smaksatta.
2013-02-02, 10:00
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Intressant då americano är en vanlig svart kaffe! Vad inmundigadar min herre mån tro? Latte? Macchiato?

Är allmänt känt att om man lägger till ¨americano¨ på sin beställning så spär expediten ut den med vatten. Oftast är det espresso vilket är ännu löjligare.

Om man har varit på Starbucks (i USA) så märker man att det oftast är onödigt att beställa americano då det är standard.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in