Citat:
Ursprungligen postat av rotfrukt
Jag säger inte att just du är det men du påminner mig om en typisk person som anser sig vara bättre och smartare än alla andra.
Jag tycker du borde försöka diskutera lite mer med dina kompisar om saker som du tycker är mer "intressant". Jag kan nästan garantera dig att minst någon av dina bekanta också tycker att det är intressant att diskutera andra saker än just sex och jobb. Kan det kanske vara så att de rent ut sagt tycker att du är ointressant pga att du aldrig öppnar dig för dem? De kanske har dessa intressanta diskussioner när du inte är med. Personligen brukar jag inte vilja diskutera sådant med främlingar om jag inte har en viss mängd alkohol i blodet.
Och som sagt, jag vet inte hur du är som person. Det kanske inte är något fel på dig och du bara har fel umgänge.
La fram det från problemets synvinkel, men för att förtydliga,jag deltar självklart i diskussionen, öppnar mig och är överlag en omtyckt person.
Det är inte det att jag sitter ensam och tycker folk runt mig är idioter, utan att jag söker något som jag ännu inte funnit.
Att människor hellre pratar om detta på fyllan är jag medveten om, men alkoholen gör att man snöar in på en linje, glömmer bort vad man säger och gör det svårt att föra samtalet vidare.