2013-02-01, 18:43
Medlem
Boxis avatar
Jag är lite småsugen på att upgradera till Ubuntu 12.10 men jag har ingen lust att skriva ner vad jag har för mjukvara och inställningar och sånt och sedan fixa allt för hand efteråt, finns det någon mjukvara som installerar program och ändrar inställningar så att man återskapar ens gamla system?
Att uppgradera 12.04 till 12.10 är inget alternativ, det brukar ställa till med problem och även om det funkar så blir datorn ofta segare än om man hade gjort en ren installation.
Citera
2013-02-01, 19:12
Moderator
vhes avatar
Osäker på inställningar, men är det bara program du är ute efter så är ju dpkg --get-selections samt dpkg --set-selections du är ute efter.

Inställningar borde kunna hanteras m.h.a. backup av /etc (t.ex. m.h.a. etckeeper) och dot-filer i din hemkatalog. Men det kommer garanterat bli lite strul.
Citera
2013-02-01, 19:31
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Osäker på inställningar, men är det bara program du är ute efter så är ju dpkg --get-selections samt dpkg --set-selections du är ute efter.

Inställningar borde kunna hanteras m.h.a. backup av /etc (t.ex. m.h.a. etckeeper) och dot-filer i din hemkatalog. Men det kommer garanterat bli lite strul.
Nice! Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in