• 1
  • 2
2013-02-01, 13:47
Medlem
När jag trycker på dosan så visas 8 siffror varav de står ovanför de "LOCK" samt "PIN" varför gör de detta ? trycker jag på den orangaknappen så försviner siffrorna och så kan man skriva in ett 9 siffror, hur fixar jag detta ?
Citera
2013-02-01, 13:55
Medlem
Gå till banken så löser dom det på under en minut. Medtag leg..
Citera
2013-02-01, 14:35
Medlem
Rallarsvingens avatar
Du har misslyckats med koden tre ggr i rad. Kanske har du barn som har varit framme och lekt?
Som ovan skribent skriver - gå till banken med dosa och leg så löser de problemet snabbt!
Citera
2013-07-04, 15:50
Medlem
Soulsurfers avatar
Måste man gå till banken för att fixa detta eller går det att lösa via telefon om man ringer?
Citera
2013-07-04, 20:25
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Måste man gå till banken för att fixa detta eller går det att lösa via telefon om man ringer?

De har blivit hårdare på det nu, du måste alltid gå dit och visa upp dig i egen hög person för att de ska fixa en dosa åt dig. Gäller även upplåsningar, förmodar jag.
Citera
2013-07-04, 23:00
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
De har blivit hårdare på det nu, du måste alltid gå dit och visa upp dig i egen hög person för att de ska fixa en dosa åt dig. Gäller även upplåsningar, förmodar jag.
Ok, tack för svar. Blir väl att gå ner i morgon då
Citera
2014-11-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllandirrmode
När jag trycker på dosan så visas 8 siffror varav de står ovanför de "LOCK" samt "PIN" varför gör de detta ? trycker jag på den orangaknappen så försviner siffrorna och så kan man skriva in ett 9 siffror, hur fixar jag detta ?

Hos mig står det 8 siffror och bara lock ovanför.

Jag har inte matat in fel pinkod flera ggr. Vad kan ha hänt.
Citera
2014-11-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ok, tack för svar. Blir väl att gå ner i morgon då

Om du har kod till telefonbanken behöver du inte gå till kontoret! Då är det bara att 0771 22 11 22 och legitimera sig med sin telefonbankskod!
Citera
2014-11-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Hos mig står det 8 siffror och bara lock ovanför.

Jag har inte matat in fel pinkod flera ggr. Vad kan ha hänt.

Jag bor själv, finns inte en möjlighet att fel pin kods trycks in kan jag tillägga.
Citera
2014-11-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Jag bor själv, finns inte en möjlighet att fel pin kods trycks in kan jag tillägga.

Det kan bero på att någon har försökt logga in med ditt personnummer på Swedbank.se och misslyckats tre gånger och därmed låses dosan. Jag är dock inte säker alls på det så du bör ringa 0771 22 11 22 så kommer de kunna svara direkt. Du kommer förmodligen kunna säga koden på displayen så kan kundtjänsten låsa upp dosan men då krävs ju att du har kod till telefonbanken förstås!
Citera
2014-11-05, 04:51
Medlem
sebnies avatar
Nej själva dosan kan inte låsas av att du försöker logga in med fel kod 3 ggr på Swedbank.se
Försöker du logga in för många gånger med fel kod på Swedbank.se så spärras istället dosan. En spärrad dosa märker du inte på själva dosan, den fungerar som vanligt, det enda som händer är att bankapplikationen på servern inte accepterar dina engångskoder.

Dosan kan ENBART låsa sig av 3 skäl:
antingen fel pin-kod 3 ggr i följd eller så kan dosan även låsa sig när batterinivån blir allt för låg eller yttre våld mot dosan (typ, man tappat dosan i marken).

Mao: låst dosa = dosan går inte använda öht, enbart vid felpin 3 ggr, låg batterinivå eller yttre våld. Dosan släpper inte ifrån sig koder öht.
Spärrad dosa = dosan går att använda, men koderna som dosan släpper ifrån sig är ogiltiga för inloggning och signering. Du märker av spärren först när du försöker fylla i koden på Swedbank.se
Citera
2018-09-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horaesempre
Om du har kod till telefonbanken behöver du inte gå till kontoret! Då är det bara att 0771 22 11 22 och legitimera sig med sin telefonbankskod!

vem fan har telefonsbankskod, hur skall man fan veta det,
man har ju dosan för att slippa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här