2013-01-31, 14:07
Medlem
Den skall in på lagning , hur gör jag för att spara min telefonbok . för dom kommer göra en system återställning vid reparationen.

Finns det någon app.
kan jag lägga över någon fil till datorn ? kollade lite men vet inte hur .

Bilder osv är redan överlagda till datorn . telefonkontakterna kan jag ej spara till minneskortet för jag har inte något sd kort i telefonen ''

Hur gör jag

MVH
Citera
2013-01-31, 14:52
Medlem
Dexters avatar
Har du inte reggat dem med nåt google-konto? Synka kontakterna med google så får du ju tbx dem när du lägger in samma google-konto sen.
Citera
2013-02-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Har du inte reggat dem med nåt google-konto? Synka kontakterna med google så får du ju tbx dem när du lägger in samma google-konto sen.

4

nej hur gör jag det, finnns det inget smidigare sätt, hittat någon app men den funkande inte!
Citera
2013-02-01, 11:09
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattigalappen
4

nej hur gör jag det, finnns det inget smidigare sätt, hittat någon app men den funkande inte!
Alltså.. Det är ju supersmidigt..

Gå in i inställningar->konton och lägg till konto, Välj Google, och skapa ett konto där..

Sedan inne i kontakter så får du föra över alla dina kontakter till Googlekontot... När du lägger till en ny telefon så väljer du alltid Google(synkad), inte telefon(osynkad)..

När du sedan får en ny telefon så loggar du direkt i inställningarna in på ditt googlekonto.. Då kommer alla kontakter direkt tillbaka..
Citera
2013-02-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Alltså.. Det är ju supersmidigt..

Gå in i inställningar->konton och lägg till konto, Välj Google, och skapa ett konto där..

Sedan inne i kontakter så får du föra över alla dina kontakter till Googlekontot... När du lägger till en ny telefon så väljer du alltid Google(synkad), inte telefon(osynkad)..

När du sedan får en ny telefon så loggar du direkt i inställningarna in på ditt googlekonto.. Då kommer alla kontakter direkt tillbaka..

Fördelen med detta är att du även har allt sparat i "molnet" om olyckan skulle vara framme så telefonen tvärdör. Då köper du en ny android och skriver in anv.namn och lösen och voila, alla kontakterna i din nya telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in