2013-01-31, 09:06
Medlem
Mitt amex, mastercard etc har blivit stulet. Kom hem nu från Arlanda, jag blev bestulen på hartsfield flygplats för ca 20 timmar sedan.

Jag har utgifter som måste betalas på ca 6-7 tusen inom några dagar. Min pappa betalar allt normalt har ej jobb är 19 år men jag får ej några pengar då jag slarvat bort min amex och han är väldigt arg på mig.. Tänkte ta ett sms lån och betala tillbaka det!?

Någon som vet någon som lånar pengar till någon i min situation, 19 år, jobbar ej som sagt utan pappas kort jag använder...

Tacksam för svar
Citera
2013-01-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael5897
Mitt amex, mastercard etc har blivit stulet. Kom hem nu från Arlanda, jag blev bestulen på hartsfield flygplats för ca 20 timmar sedan.

Jag har utgifter som måste betalas på ca 6-7 tusen inom några dagar. Min pappa betalar allt normalt har ej jobb är 19 år men jag får ej några pengar då jag slarvat bort min amex och han är väldigt arg på mig.. Tänkte ta ett sms lån och betala tillbaka det!?

Någon som vet någon som lånar pengar till någon i min situation, 19 år, jobbar ej som sagt utan pappas kort jag använder...

Tacksam för svar

Fråga din pappa igen och säg att du har räkningar som måste betalas. Han kanske bara sa så, eftersom han var arg då. Det kanske har lugnat ner sig nu.

Måste du betala dem med kort? Är det inte räkningar?
Citera
2013-01-31, 10:24
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:

Tacksam för svar

Bra ta ett smslån och förstör ditt liv....

tänker på en halv gammal väldigt dålig youtube-låt.

"Jag tar min ferrari och tutar och kör farsan betalar allting jag gör"

Väx upp och skaffa dig ett jobb! fråga alla nära och kära om du kan få ta ett lån av dem tills de löst sig. ._.
Citera
2013-01-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Bra ta ett smslån och förstör ditt liv....

tänker på en halv gammal väldigt dålig youtube-låt.

"Jag tar min ferrari och tutar och kör farsan betalar allting jag gör"

Väx upp och skaffa dig ett jobb! fråga alla nära och kära om du kan få ta ett lån av dem tills de löst sig. ._.

Jag börjar jobba efter college, samt ett smslån förstör väl inte ens liv precis?
Citera
2013-01-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilemalm
Fråga din pappa igen och säg att du har räkningar som måste betalas. Han kanske bara sa så, eftersom han var arg då. Det kanske har lugnat ner sig nu.

Måste du betala dem med kort? Är det inte räkningar?

Jag berättade allting men han sa nej Normalt betalar han allting resor, boende, hotell och räkningar men ej nu..
Citera
2013-01-31, 10:52
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Jag börjar jobba efter college, samt ett smslån förstör väl inte ens liv precis?

Sms lån 5000kr måste betalas inom 30 dagar eller så kan du förlänga det genom att betala in 600kr innan dessa 30 dagar tagit slut för att få ytterliggare 30 dagar.... Har du inte råd att betala din räkning hur ska du då ha råd att betala smslånet alt. förlänga det?

Betalar du inte skickas ärendet vidare till inkasso sen om du har otur kronofogden.
Citera
2013-01-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Sms lån 5000kr måste betalas inom 30 dagar eller så kan du förlänga det genom att betala in 600kr innan dessa 30 dagar tagit slut för att få ytterliggare 30 dagar.... Har du inte råd att betala din räkning hur ska du då ha råd att betala smslånet alt. förlänga det?

Betalar du inte skickas ärendet vidare till inkasso sen om du har otur kronofogden.

jag har mitt nya amex inom 30 dagar, hos vilka kan jag ansöka om lån på ca 6-8 k i mitt läge?
Citera
2013-01-31, 15:27
Medlem
Grodan.bolls avatar
Citat:
jag har mitt nya amex inom 30 dagar, hos vilka kan jag ansöka om lån på ca 6-8 k i mitt läge?

Så länge du inte har några betalningsanmärkningar ser jag inte varför vilket kreditinstitut som helst skulle kunna neka dig lån.

Googla smslån om du tror att det är vägen att gå....
Citera
2013-01-31, 15:32
Medlem
1. Spärra de gamla korten och beställ nya.
2. Ring de företag du är skyldig och förklara läget.
3. När korten kommer, betala dina skulden + eventuell dröjesmålsränta.
Citera
2013-01-31, 19:57
Medlem
Citat:

Så bara du får korten så betalar farsan räkningarna???
Sist jag spärrade ett kreditkort hade jag ett nytt i posten efter 48 timmar.
Kan ju vara en väg att gå din söndercurlade nittiotalistmupp.
Eller så kan du ju ta ett gäng smslån som folk med din begåvningsnivå brukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in