• 1
  • 2
2013-01-30, 19:19
Medlem
Villdemars avatar
Det var väl bara en tidsfråga, men nu tänker YouTube börja ta betalt för innehållet. Hej och hå...

Läs mer:
http://www.svt.se/nyheter/#/kultur/s...28532266229467
Citera
2013-01-30, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Villdemar
Det var väl bara en tidsfråga, men nu tänker YouTube börja ta betalt för innehållet. Hej och hå...

Läs mer:
Ja jag tror det är Google som äger tuben, låt dem ta betalt jag klarar mig bra utan deras tub.
Citera
2013-01-30, 19:29
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Det är långt ifrån hela Youtube som lär hamna bakom betalvägg. Till att börja med beskrivs projektet som ett ”experiment” som bara berör en liten grupp medieproducenter. Vilka av dem som hoppar på erbjudandet är än så länge inte klart. Men faller det väl ut kan experimentet komma att utvidgas.

Det är alltså, åtminstone inledningsvis, en liten grupp "betalkanaler" det rör sig om.

Men det är trots allt Google vi pratar om. Google är onda, det vet alla.
Citera
2013-01-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villdemar

Läs mer:
Jaså, ska de börja ta betalt igen......

Google och dess dotterbolag tar överlag "inte betalt" på ett konventionellt sett av sina konsumenter och just därför ogillar jag dem som företag. Det känns Mycket bättre att veta hur intjäningsprocessen ser ut än att företagen ifråga tar betalt via omvägar som att sälja vidare min information eller liknande.
Citera
2013-01-30, 19:30
Medlem
Pendeks avatar
Läste du ens nyheten?

Det står ordagrant "Youtube har enligt tidningen haft möten med en liten grupp medieproducenter för att ge dem möjlighet att skapa egna betalkanaler på sajten. Planerna kan komma att sjösättas redan i april."

Samt

"Det är långt ifrån hela Youtube som lär hamna bakom betalvägg. Till att börja med beskrivs projektet som ett ”experiment” som bara berör en liten grupp medieproducenter"

----

Som jag tolkar det kan en populär tv-show kan skapa en egen kanal och ladda upp nya avsnitt varje vecka.

Så länge de inte låter vem som helst skapa betalkanaler så ser jag inte något större problem.
Citera
2013-01-30, 19:32
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Läste du ens nyheten?

Det står ordagrant "Youtube har enligt tidningen haft möten med en liten grupp medieproducenter för att ge dem möjlighet att skapa egna betalkanaler på sajten. Planerna kan komma att sjösättas redan i april."

Samt

"Det är långt ifrån hela Youtube som lär hamna bakom betalvägg. Till att börja med beskrivs projektet som ett ”experiment” som bara berör en liten grupp medieproducenter"

----

Som jag tolkar det kan en populär tv-show kan skapa en egen kanal och ladda upp nya avsnitt varje vecka.

Så länge de inte låter vem som helst skapa betalkanaler så ser jag inte något större problem.
Jättebra, nu slapp jag skriva det.
Citera
2013-01-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Ihop med deras annonsföretag och alla dessa tracker-tjänster (Google Analytics, Google +1 och flertalet andra), sökmotorregistrering, linkbacks till deras tjänster, Google docs, Google scholar, deras genbanker och aaaaallt annat...

Samkör detta och allt annat som dessa giriga horor har sina smutsiga fingrar i och självaste 1984 framstår som en mysig framtidsvision.

När någon säger "googla" så gråter jag.

Härligt att du är med mig!

www.dontbubble.us

www.donttrack.us

Länkarna i modellerna är viktiga.
Citera
2013-01-30, 22:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Vad sägs om att vi försöker komma ihåg att tråden handlar om betalkanaler på YouTube?

OT raderat

// Mod
Citera
2013-02-01, 06:46
Bannlyst
De börjar smått för att sedan kunna utvidga och sen kommer allt kosta pengar...
Citera
2013-05-10, 15:56
Medlem
Vassknivs avatar
http://youtube-global.blogspot.se/20...t-pc-2013.html

Vilket jävla skit alltså!
Citera
2013-05-10, 16:04
Medlem
Trumpeters avatar
Det är inte helt enkelt att börja ta betalt när något varit gratis under lång tid. De måste helt klart erbjuda någon mer än vad de gör idag för att folk ska vara intresserade att betala.
Citera
2013-05-10, 17:37
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har flera gånger den senaste tiden störts av reklam, innan videoklippet man sökt, skulle starta.
Har gjort det till en vana att om klippet inte startar direkt utan reklam, så bryr jag mig inte om att kolla det överhuvudtaget.

Finns plats för alternativa video sidor inom nära framtid.

Störs man för mycket av Googles vinstintresse, så slutar jag använda andra Google grejer som Androidmobiler och sökmotor också.

Ordspråket "Upp som en sol och ner som en pannkaka" gäller även Google, även om ingen tror på det just nu.
Senast redigerad av bl-gr-n 2013-05-10 kl. 17:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in