2013-01-29, 15:22
Medlem
Personligen så tycker jag att kvalitén på bilden har en väldigt stor roll. Vissa nöjer sig med DVDrip och andra med DVD kopplad till en bildrörs TV. Andra måste ha Full-HD och blu-ray.

Jag har personligen en HD-Ready med både DVD och Blu-Ray. Sen händer det att man tankar hem någon rulle ibland. Men jag har blivit väldigt fixerad vid bilden efter Blu-Ray. Min TV stödjer 1080i fast det är ingen Full-HD.

Ja, hur viktigt är det med kvalitén på bilden för er? Stör det för mycket av filmen annars?

Hur får man tag i den bästa bilden? Är det Full HD och blu-ray som är bäst rent bildmässigt?

Finns det folk som endast tankar DVDrip typ?
Senast redigerad av divison 2013-01-29 kl. 15:36.
Citera
2013-01-29, 15:26
Medlem
flashgrenades avatar
Hehe, har en polare som är precis som du- helt besatt av att bildkvalitén och kan knappt se filmer som inte är Blueray

Själv är jag väldigt okräsen. Skulle aldrig se en bra film i typ Telesync (eller nån annan riktig dretkvalité) bara för att se den tidigt. Nej då väntar jag hellre. Men Dvdrip fungerar helt klart för mig!
Citera
2013-01-29, 15:27
Medlem
Själv vill jag helst se allt i minst 720p då min tv begränsar mig där så blir det ett naturligt alternativ om jag inte vill kolla på datorskärmen.

Du säger att din tv inte är en fullHD tv men stöder 1080p detta kan inte stämma, du måste ha förväxlat 1080p med 1080i
Citera
2013-01-29, 15:30
Medlem
Det spelar väldigt stor roll tycker jag! Måste minst vara 720p , helst 1080p! (Och ja, man ser skillnad på 720p och 1080p)
Citera
2013-01-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesroF
Själv vill jag helst se allt i minst 720p då min tv begränsar mig där så blir det ett naturligt alternativ om jag inte vill kolla på datorskärmen.

Du säger att din tv inte är en fullHD tv men stöder 1080p detta kan inte stämma, du måste ha förväxlat 1080p med 1080i
Okej, det kanske jag har. Vad är det för skillnad?
Citera
2013-01-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Det spelar väldigt stor roll tycker jag! Måste minst vara 720p , helst 1080p! (Och ja, man ser skillnad på 720p och 1080p)
Men på 720p och 1080i då?
Citera
2013-01-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divison
Okej, det kanske jag har. Vad är det för skillnad?

http://lmgtfy.com/?q=hd+ready+1080i
Citera
2013-01-29, 15:42
Medlem
Jag bryr mig inte så mycket om kvaliteten på filmen. Jag tankar oftast dvdrip och tycker det duger väldigt bra. Visst kan det vara kul att se nån storfilm i full hd som till exempel senaste batman filmen.
Citera
2013-01-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesroF
http://lmgtfy.com/?q=hd+ready+1080i
Jag googlade själv innan oxå, ville bara ha lite kommentarer och tips från Flashback.

För 2 år sedan hade jag fortfarande tjock-TV med VHS + DVD. Men då tankade jag ner ganska mycket.
Citera
2013-01-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillaw
Jag bryr mig inte så mycket om kvaliteten på filmen. Jag tankar oftast dvdrip och tycker det duger väldigt bra. Visst kan det vara kul att se nån storfilm i full hd som till exempel senaste batman filmen.
Kollar du direkt på datorn då eller kollar du på TVn?

Har märkt att storslagna filmer med mycket landskapsvyer ser mäktigt ut på blu-ray. Kanske inte lika kul att se på dramafilmer i den kvalitén.
Citera
2013-01-29, 15:56
Medlem
Customizes avatar
Det ska vara bra kvalitet och inga mörka pixelfilmer.

Men sen är jag ingen sån som måste ha guldpläterade hdmi kablar och den sväraste tv:n och den nyaste megamultiaction blueray spelaren för att jag tror det blir bättre bild m.m

Har en 50" plasma, en dvd med hdmi kabel för 149:- och jag kan inte klaga

Vill oftast ha dvd när man bränner ut, men annars får det gå bra med en vanlig så länge det är normal bild
Citera
2013-01-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divison
Kollar du direkt på datorn då eller kollar du på TVn?

Har märkt att storslagna filmer med mycket landskapsvyer ser mäktigt ut på blu-ray. Kanske inte lika kul att se på dramafilmer i den kvalitén.

Jag kollar direkt på datorn. Har länge funderat på att införskaffa mig en tv med bra kvalitet, men antar att jag är för snål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in