Citat:
Ursprungligen postat av Rockstar93
Tja!
Har spelat gitarr till och från i 8 år nu, har bara kunnat dem vanligaste ackorden samt några simpla tabbar. Men för 3 månader sen köpte jag en stålsträngad greg bennet som låter sjukt bra! Och eftersom den här gitarren låter så jävla bra och är väldigt lättspelad så har jag spelat mycket på senaste tiden. Vill verkligen komma igång med gitarr spelandet på riktigt!
Men, jag har ett problem.. Mitt långfinger och mitt ringfinger vägrar sära på sig. Så om det är någon som sitter på ett par övningar som hjälper fingrarna att komma ifrån varandra hade de vart guld!
Just nu så försöker jag lära mig fuck her gently - tenacious d och introt går såhär.
--2-----2------2-------5--------5------5---
----3----- 3--------------7--------7--------
------2------2--------------6--------6------
0-------------------4------------------------
----------------------------------------------
----------------------------------------------
Det sista där får jag till men det är fan knappt alltså, jag måste nästan bända ut fingrarna med högerhanden om jag ska få till ett schysst grepp.
Eller ska jag lägga all fokus på låtar som mina fingrar klara av just nu och om några månader kanske fingrarna har lättare att sära på sig eller så?
Mvh
Det ska nog inte behövas att du väntar så värst, utan spelade det bara riktigt långsamt och fokusera på att sära på fingrarna.
Gör det gärna till en metronom, väldigt behändigt att träna upp snabbhet till.
När du kan separera fingrarna lite bättre, så kan du börja öva på att aldrig lyfta fingrarna mer än 1cm ifrån halsen. Vilket är sjukt svårt och onaturligt till en början, men ditt spelande kommer förbättras markant!