• 1
  • 2
2005-05-06, 18:25
Medlem
Silkepilsmannens avatar
Tänkte att vi kunde diskutera olika modetrender som kommer och går och om det är något som kommer att hålla. Speciellt sådana som inte kommer att hålla särskilt länge som t ex följande exempel:

Scarfen kommer ni ihåg den?
Nät-ponchos alla tjejer gick omkring med, även det på väg ut
Skrynkliga skjortor.. Förstod redan från början att det inte skulle hålla särskilt länge.

Även trender är intressant att diskutera t ex T-shirt instoppad eller utanför byxorna? Själv alternerar jag men oftast utanför byxorna.

Vad finns det mer som är/varit mode men ni inte tror kommer att hålla länge?
Citera
2005-05-06, 18:31
Medlem
Bråkmakarns avatar
Uppklippta jeans är mitt bidrag. Man klippa upp sömnen på insidan av jeansen, och en del (bönder) klippte även upp utsidan några cm. Jag tror inte det kommer komma tillbaka i stor skala på dom närmaste 25 åren iaf.

Jag startade en tråd i ämnet för några månader sen: Minns ni uppklippta jeans?
Citera
2005-05-06, 21:15
Medlem
284366s avatar
Vinterns fula chewbacca-stövlar kommer vi nog aldrig mer att få se igen, hur kall nästa vinter än må bli. Synd. Det såg så himla kul ut med alla pyttesmå flickor i jättestora stövlar.
Citera
2005-05-06, 21:27
Medlem
äppelkakas avatar
Brudar med plufsiga jeans instoppade i stövlarna. Jag önskar av hela mitt hjärta detta märkliga fenomen försvinner helt, och aldrig mer kommer tillbaka. Annars skiter jag i mode. =)
Citera
2005-05-06, 21:28
Medlem
onits avatar
Kjol över byxor (eller hade ni nämnt det?)
Brynja för tjejer var också (till min sorg) en mycket kortvarig trend.
Citera
2005-05-06, 21:33
Medlem
284366s avatar
Just det, hoppas den senaste trenden att stoppa in byxorna i sina högklackade sandaletter försvinner illa kvickt. Jag vägrar!
Citera
2005-05-06, 21:39
Medlem
Får det vara allmäna dissar eller just trender? Whatever, släpper ut lite hat...

Djuuupt v-ringade t-shirtar
Höga pumaskor framför allt
Pumaskor
intersportstrumpor
henri floyd-jackor (liksom vafan, de är inte ens dyra?)
JL, WE, SC, Emilio,
Levis Twisted
Dieseljeans
truckerkepsar
Von Dutch, speciellt truckerkepsarna som är så jääävla ute.
Skrynkliga skjortor

// peakk
Citera
2005-05-06, 21:46
Bannlyst
Byxorna instoppade i vita strumpor, detta med ett par vita basketdojor.
Citera
2005-05-06, 22:13
Medlem
ÄlskaMigs avatar
ni nämner skor.
personligen köper jag alltid skor i all mode och ickemode-anda. även om det efter ett år är "ute" så tycker jag om att kunna variera mig och byta skor varje dag. just skor och väskor tycker jag aldrig riktigt kan vara ute. eller acessoarer öh.
Citera
2005-05-06, 22:22
Medlem
enorma basketdojor är ute
Citera
2005-05-06, 22:26
Medlem
onits avatar
Kom på en sak till som enligt mig har överlevt sig själv:

Jeans som är "slitna" när man köper dem. Man kan gissa att det inte står högst upp på trendlistan 2007, eller ens 2006, för då vill man att folk ska kasta dessa jeans och köpa andra.

Täckvästarna kommer nog inte heller bli långlivade. Men man vet aldrig..Tröjor med luva har nu varit klart accepterat i sju år..Där har vi en riktig långkörare.
Citera
2005-05-07, 00:03
Medlem
Silkepilsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Täckvästarna kommer nog inte heller bli långlivade. .

He he! Där håller jag med dig. Dom är borta inom 6 månader

Köpte en V-ringad tröja med två snören som hänger ner för ca ett år sedan. Hann använda dem ca tre gånger innan jag fann att dom är hopplöst ute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in