2013-01-28, 10:45
Medlem
Hej, Flashback

jag har nyligen köpt ny bil (årsmodell 2010) och vill få lite extra fart på motorn då den endast har 156 Hk Original. Jag har läst om lite olika möjligheter till att öka motorns effekt men inte kunnat besluta vilket som blir bäst.

* Vad har ni för erfarenheter kring Dieselkrafts produkter?
* KCR?
* Sprint Booster? (KCR)

Bilen är en bensinare, manuell. Jag söker alla möjliga tips och all information som går att få ifrån er
Citera
2013-01-28, 10:48
Medlem
Zonkeds avatar
Är inte alla tre lösningar för diesel?
Citera
2013-01-28, 11:00
Medlem
Jag har som sagt inte 100% koll på det här men vad jag förstått så ska Sprint Booster fungera på bensin och på Dieselkrafts hemsida kan jag välja produkt till just min bil.

KCR kan dock bara vara till dieselmotorer?
Citera
2013-01-28, 11:06
Medlem
Jag har även hittat lite info på Vtech:s hemsida. Deras chip/optimering (vad det nu kallas) ska ge 79 extra Hk. Är det någon som har erfarenhet av Vtech:s produkter?
Citera
2013-01-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
Hej, Flashback

jag har nyligen köpt ny bil (årsmodell 2010) och vill få lite extra fart på motorn då den endast har 156 Hk Original. Jag har läst om lite olika möjligheter till att öka motorns effekt men inte kunnat besluta vilket som blir bäst.

* Vad har ni för erfarenheter kring Dieselkrafts produkter?
* KCR?
* Sprint Booster? (KCR)

Bilen är en bensinare, manuell. Jag söker alla möjliga tips och all information som går att få ifrån er
Du är en rätt ny användare av internet va? Det tog 4.5 sekunder för mig genom att googla. JA, KCR ÄR ENDAST FÖR DIESEL.

EDIT: sprint booster funkar på bensinare.
Citera
2013-01-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruit-Juice
Du är en rätt ny användare av internet va? Det tog 4.5 sekunder för mig genom att googla. JA, KCR ÄR ENDAST FÖR DIESEL.

EDIT: sprint booster funkar på bensinare.

Tuff och kaxig attityd, okej. Då kan jag utesluta KCR. Sprint Booster ska fungera till bensin men den ökar ju egentligen inte effekten på motorn.

Jag har mailat Vtech och väntar nu på svar.
Citera
2013-01-28, 12:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag har även hittat lite info på Vtech:s hemsida. Deras chip/optimering (vad det nu kallas) ska ge 79 extra Hk. Är det någon som har erfarenhet av Vtech:s produkter?

Motorn i din bil är väl den turbomatade 4-cylindriga på 156 hk? Jag misstänker att den motorn blir rätt stirrig om den chippas för mycket. Vtech är för övrigt duktiga.
Citera
2013-01-29, 08:25
Medlem
Hej, Moltas. Den är kompressormatad om jag inte misstar mig. Men det stämmer. Vad menar du med "stirrig"?

jag har nu även mailat två företag till, inväntar svar.
Citera
2013-01-29, 08:55
Medlem
Är du säker på att det är en AMG? tycker alla som säljer sina c180 "amg" skriver typ AMG stylad, AMG grejer. undrar mest
Citera
2013-01-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Är du säker på att det är en AMG? tycker alla som säljer sina c180 "amg" skriver typ AMG stylad, AMG grejer. undrar mest

Jag kom på att rubriken skulle sett lite annorlunda ut. Det sitter ett AMG-paket på men det påverkar endast utseendet, inte prestandan på motorn. Det är alltså bara AMG styling-paket.
Citera
2013-01-29, 13:08
Medlem
Citat:
Jag kom på att rubriken skulle sett lite annorlunda ut. Det sitter ett AMG-paket på men det påverkar endast utseendet, inte prestandan på motorn. Det är alltså bara AMG styling-paket.

Tänkte just det en äkta fejk amg med andra ord.

kolla på Mbsca.com och hör med dem du måste registrera dig för att se alla katteoriger. dem kan mycket
Citera
2013-01-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Tänkte just det en äkta fejk amg med andra ord.

kolla på Mbsca.com och hör med dem du måste registrera dig för att se alla katteoriger. dem kan mycket

Ah, precis

Tack så mycket, ska kolla in forumet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här