Grattis till en trevlig bil, har själv haft en likadan dock tyckte jag att sportchassit som följer med AMG paketet blev lite jobbigt i längden, kan ha med åldern att göra...
Till din fråga om trimning:Om jag inte missminner mig så finns årsm-10 med två olika motorer, en kompressormatad på 1,6 liter och en turbomatad på 1,8 liter.
Den turbomatade är den som borde vara lättast att trimma då den är lika dom som sitter i c200 och c250 och där levererar den 183 respektive 204 hk och då borde det räcka med lite traditionell chippning.
Den kompressormatade är en lite udda motor med sina 1,6 liter och fanns endast under en begränsad tid 2010 (årsm-08 och 09 hade 1.8 liters motor med kompressor) när jag hade min och forskade i ämnet så hittade jag en trimfirma i tyskland som sålde satser med remskivor som ökade varvtalet på kompressorn dock var dom till äldre e-klass med 1,8 liters motor och hurtillvida dom passar på 1,6 ska jag låta vara osagt.
En trevlig bil är det hur som helst, minns många härliga turer under sommarnätterna på kurviga asfaltsvägar, chassit hade tillsammans med Michelindäcken hur mycket grepp som helst och dom 156 hästarna kunde kännas lite tunna ibland.
Till dig som påstår att AMG paketet bara handlar om styling så har du bara till viss del rätt, i paketet ingår ett kompetent sportchassi, bredare bakdäck, växelpaddlar på ratten samt kraftigare bromsar med borrade skivor fram som ger ett sanslöst bett.
Lycka till med ditt sökande, dock tror jag du ska leta i Tyskland för i Sverige fanns inget då i allafall