• 1
  • 2
2013-01-29, 00:22
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Finns en riktigt bra film om vilket bete som är bäst som Fiskejournalen har gjort. Nu är det röding det handlar om då men det är grymt att se vad sugna de är på blinkpirken.

http://www.youtube.com/watch?v=SeDmIP5Buh0
Det kändes lite som en reklamfilm för just den där pirken. Men det var en intressant video hursomhelst. Någon som har testat en sådan som de visar i slutet av videon, med en blinkande lysdiod på sig?
Citera
2013-01-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Det kändes lite som en reklamfilm för just den där pirken. Men det var en intressant video hursomhelst. Någon som har testat en sådan som de visar i slutet av videon, med en blinkande lysdiod på sig?

Det är väl ganska vanligt när man fiskar röding (tror jag) men jag tror inte att det är så vanligt när man fiskar abborre. Skulle vara intressant att prova.
Citera
2013-01-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippoo
Det är väl ganska vanligt när man fiskar röding (tror jag) men jag tror inte att det är så vanligt när man fiskar abborre. Skulle vara intressant att prova.

Prova blinkpirk på abborre för några år sen men fick inte mer lr mindre än nån annan. Dock gav jag det inte så många försök.
Citera
2013-01-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victory1980
Prova blinkpirk på abborre för några år sen men fick inte mer lr mindre än nån annan. Dock gav jag det inte så många försök.

Okej. Jag kan tänka mig att det är som med all annan utrustning, ibland fungerar vissa saker bättre än andra och nästa dag kan det vara tvärt om

Om det fanns någonting som alltid vad bäst så skulle ju alla använda det.
Citera
2013-01-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippoo
Okej. Jag kan tänka mig att det är som med all annan utrustning, ibland fungerar vissa saker bättre än andra och nästa dag kan det vara tvärt om

Om det fanns någonting som alltid vad bäst så skulle ju alla använda det.

Jo det är väl risk för det men det är ju lite av de roliga också, att komma på vad som funkar för dan.
Citera
2013-01-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victory1980
Jo det är väl risk för det men det är ju lite av de roliga också, att komma på vad som funkar för dan.

Absolut, det skulle ju inte vara roligt i längden om man bara hade ett drag och hade kanonfiske varje gång man var ute.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in