Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-26, 19:34
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
De svar som du anser onödiga råkar vara av en avvikande åsikt än de du själv råkar ha.

Tjena bra början

Så här är det jag litar så mycket på FB:s grundtanke och admins omdöme att jag behövde inte ens kommentera.

Jag vet att det du efterlyser aldrig någonsin kommer att implementeras.
Skulle det implementeras så kan admin ersätta ett klick på flashback med bad request

Just det, det är onödigt med "nej, jag gillar inte detta"-svar. Tar bara plats. Bättre att de som har intresse kan brainstorma fram förslag som man sen, i en annan tråd, presenterar för medlemmar. Jag tror INTE att du VET att Flashback aldrig kommer att anordna offlinedebatter.
Citera
2013-01-26, 19:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Just det, det är onödigt med "nej, jag gillar inte detta"-svar. Tar bara plats. Bättre att de som har intresse kan brainstorma fram förslag som man sen, i en annan tråd, presenterar för medlemmar. Jag tror INTE att du VET att Flashback aldrig kommer att anordna offlinedebatter.
OKI

Var tydligare då.
Personer som har avvikande åsikter ombedes att låta bli att delge det.
De som håller med mig får gärna posta.

Jag lämnar tråden, jag har sagt vad jag vill säga om det hela.

Kan bara säga lycka till med ditt mission, du behöver all lyckönskning du kan få.
Citera
2013-01-26, 19:55
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
OKI

Var tydligare då.
Personer som har avvikande åsikter ombedes att låta bli att delge det.
De som håller med mig får gärna posta.

Jag lämnar tråden, jag har sagt vad jag vill säga om det hela.

Kan bara säga lycka till med ditt mission, du behöver all lyckönskning du kan få.

Det är självklart att det alltid finns folk som är emot grejer - speciellt sånt som har med nya idéer att göra - det är inte det jag vill ta reda på.

Det är också självklart att det är många (folk intresserade av samhällsfrågor) som skulle vilja se och föra en offlinedebatt med till exempel Orrenius.

Låt säga att man skulle ha en omröstning om viket delforums frågor som en eventuell offlinedebatt skulle handla om, vem skulle skapa en sådan? Någon av administratörerna som listas på moderator-sidan?
Citera
2013-01-26, 22:57
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Det är självklart att det alltid finns folk som är emot grejer - speciellt sånt som har med nya idéer att göra - det är inte det jag vill ta reda på.

Det är också självklart att det är många (folk intresserade av samhällsfrågor) som skulle vilja se och föra en offlinedebatt med till exempel Orrenius.

Låt säga att man skulle ha en omröstning om viket delforums frågor som en eventuell offlinedebatt skulle handla om, vem skulle skapa en sådan? Någon av administratörerna som listas på moderator-sidan?
Vill du diskutera "offline" med Orrenius så får du väl göra det men varken du eller någon annan ska göra det i Flashbacks namn förutom admin (vilket jag tvivlar på att det skulle ske).
Vill däremot Orrenius debattera online med Flashbackare så kan han registrera ett konto här och köra igång.

Du verkar inte ha förstått meningen med Flashback över huvudtaget, om jag ska vara ärlig.

Sammanfattningsvis stämmer jag in i kören av nejsägare för enligt även min mening är det inte ett bra eller passande förslag.
Citera
2013-01-26, 23:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Du har skrivit tre onödiga svar i den här tråden. Det var inte en "direkt fråga" till dig. Det är inte din uppgift att svara på hur stort det totala intresset för offlinedebatter är bland flashbackanvändare.

Fast, epost72 skulle ju i din mening kunna representera Flashback, så därför är han välkommen till tråden även om hans åsikt är i motsats till din.

Kort sagt, ingen person kan representera Flashback förutom admin, men inte ens admin kan representera Flashback användarnas åsikter.
Citera
2013-01-27, 00:29
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast, epost72 skulle ju i din mening kunna representera Flashback, så därför är han välkommen till tråden även om hans åsikt är i motsats till din.

Kort sagt, ingen person kan representera Flashback förutom admin, men inte ens admin kan representera Flashback användarnas åsikter.
Detta är viktigt att understryka, vilket t.ex. Hamilkar har gjort när han intervjuades Radio1 och i eftersnacket med journalister, när tråden om Terje Hellesö fick SR:s Medieormspris.

Intervjun i Radio1
Årets Medieorm 2011 - Flashbackgrävarna - samtal på Trollen & Rollen (YouTube video)

Edit: Det var tydligen Richard som poängterade saken vid presskonferensen i samband med Medieormen.
Citera
2013-01-27, 01:29
Medlem
ischs avatar
Varför bygga upp en plattform för debatt online för att sen ta det hela offline? Whats the point?
Citera
2013-01-27, 01:34
Medlem
Skulle vara kul att vara publik i en flashbackinspirerad paneldebatt.
Skulle lätt betala för inträde på en sådan. Behöver ju inte nödvändigtvis vara fb ofeciellt Men en modererad debatt med kontroversiella frågor,ovanliga debattörer och ämnen skulle friska upp. Dessutom kanske nå nyfikna utanför sfären.
Citera
2013-01-27, 04:22
Medlem
Intrycks avatar
Vissa är så pass rädda för förändringar, och folk som tänker nytt, att de till och med försöker förstöra DISKUSSIONER om förändringar. Säger inte att det stämmer in på alla som skrivit, men ser ofta såna tendenser.

För förhoppningsvis sista gången: Ingen användare skulle REPRESENTERA alla flashbackanvändares åsikt. (Helt enkelt felaktigt att tro det.)

Bara bli framröstade av andra användare att ställa makthavare mot väggen. (Vilka makthavare, och vilka frågor, är också öppet för omröstning.)

I offlinedebatter är det otroligt mycket svårare att vara undvikande och lömsk. Det är poängen. Om makthavarna ställs mot väggen av framröstade användare, eller av moderatorer som ser till att användares inskickade frågor blir besvarade, är mindre viktigt.

Hyfsat mycket "lejonets kula" att ställa upp på Flashback-debatt. Hyfsat mycket testosteron i lokalen.
Citera
2013-01-27, 09:00
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Vissa är så pass rädda för förändringar, och folk som tänker nytt, att de till och med försöker förstöra DISKUSSIONER om förändringar. Säger inte att det stämmer in på alla som skrivit, men ser ofta såna tendenser.

För förhoppningsvis sista gången: Ingen användare skulle REPRESENTERA alla flashbackanvändares åsikt. (Helt enkelt felaktigt att tro det.)

Bara bli framröstade av andra användare att ställa makthavare mot väggen. (Vilka makthavare, och vilka frågor, är också öppet för omröstning.)

I offlinedebatter är det otroligt mycket svårare att vara undvikande och lömsk. Det är poängen. Om makthavarna ställs mot väggen av framröstade användare, eller av moderatorer som ser till att användares inskickade frågor blir besvarade, är mindre viktigt.

Hyfsat mycket "lejonets kula" att ställa upp på Flashback-debatt. Hyfsat mycket testosteron i lokalen.
Moderatorerna är också vanliga användare men som kan städa, varför skulle vi automatiskt vara bättre på att representera forumet än någon annan?

Oavsett om personen är framröstad eller inte så spelar det ingen roll, FB täcker allt från svartaste svart till vitaste vit, finns ingen som kan vara talesman för alla.

Vill du se officiella personer svara på frågor i realtid kan du ju kolla på debatt eller gå in i tex politiken själv.

Ju mer du svarar desto mer tyder det på att du liksom inte förstår meningen med forumet.
Citera
2013-01-27, 09:17
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Moderatorerna är också vanliga användare men som kan städa, varför skulle vi automatiskt vara bättre på att representera forumet än någon annan?

Oavsett om personen är framröstad eller inte så spelar det ingen roll, FB täcker allt från svartaste svart till vitaste vit, finns ingen som kan vara talesman för alla.

Vill du se officiella personer svara på frågor i realtid kan du ju kolla på debatt eller gå in i tex politiken själv.

Ju mer du svarar desto mer tyder det på att du liksom inte förstår meningen med forumet.

Otydligt av mig. Syftade på offlinedebattens moderatorer.

Vet inte om man är "talesman" bara för att man blivit framröstad. Det enda man är då, är just framröstad.

Det finns flera "meningar" med forumet. En av meningarna är att vara ett forum för samhällsdebatt. Om offlinedebatter skulle leda till att Flashback skapar banbrytande och bättre samhällsdebatt så är det en bra idé. Bara själva evenemanget skulle kunna skapa en del inkomster för Flashback, antar jag. (Skulle inte förvåna mig om det på Flashbacks fanzinetid fanns folk som, inför tanken på att vem som helst kunde skriva vad som helst i ett forum liggandes på domännamnet "flashback", var motståndare till det också...)

Ett konkret förslag att ta ställning till (utan att hänga upp sig på ordet "representera", som jag redan från början märkte med citationstecken, vilket är ett tecken som jag hoppas att folk skulle förstå innebörden av):

En lokal. Utvalda makthavare. Frågor från flashbackare i publiken. Upplästa frågor som användare skickat in. Alltså ingen som "representerar" Flashback. Flashback tillhandahåller bara debatten/lokalen, på samma sätt som att tillhandahålla ett forum.

Nån som tror att det inte skulle bli hett?
Citera
2013-01-27, 09:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Otydligt av mig. Syftade på offlinedebattens moderatorer.

Vet inte om man är "talesman" bara för att man blivit framröstad. Det enda man är då, är just framröstad.

Det finns flera "meningar" med forumet. En av meningarna är att vara ett forum för samhällsdebatt. Om offlinedebatter skulle leda till att Flashback skapar banbrytande och bättre samhällsdebatt så är det en bra idé. Bara själva evenemanget skulle kunna skapa en del inkomster för Flashback, antar jag. (Skulle inte förvåna mig om det på Flashbacks fanzinetid fanns folk som, inför tanken på att vem som helst kunde skriva vad som helst i ett forum liggandes på domännamnet "flashback", var motståndare till det också...)

Ett konkret förslag att ta ställning till (utan att hänga upp sig på ordet "representera", som jag redan från början märkte med citationstecken, vilket är ett tecken som jag hoppas att folk skulle förstå innebörden av):

En lokal. Utvalda makthavare. Frågor från flashbackare i publiken. Upplästa frågor som användare skickat in. Alltså ingen som "representerar" Flashback. Flashback tillhandahåller bara debatten/lokalen, på samma sätt som att tillhandahålla ett forum.

Nån som tror att det inte skulle bli hett?

Är det en fråga som du vill att medlemmar som inte tycker det skall besvara, eller är det som med trådstarten att endast de som tycker som du skall svara?

Tänkte att det är lika bra att få det klarlagt på en gång så man slipper samma diskussion en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in