Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Moderatorerna är också vanliga användare men som kan städa, varför skulle vi automatiskt vara bättre på att representera forumet än någon annan?
Oavsett om personen är framröstad eller inte så spelar det ingen roll, FB täcker allt från svartaste svart till vitaste vit, finns ingen som kan vara talesman för alla.
Vill du se officiella personer svara på frågor i realtid kan du ju kolla på debatt eller gå in i tex politiken själv.
Ju mer du svarar desto mer tyder det på att du liksom inte förstår meningen med forumet.
Otydligt av mig. Syftade på offlinedebattens moderatorer.
Vet inte om man är "talesman" bara för att man blivit framröstad. Det enda man är då, är just framröstad.
Det finns flera "meningar" med forumet. En av meningarna är att vara ett forum för samhällsdebatt. Om offlinedebatter skulle leda till att Flashback skapar banbrytande och bättre samhällsdebatt så är det en bra idé. Bara själva evenemanget skulle kunna skapa en del inkomster för Flashback, antar jag. (Skulle inte förvåna mig om det på Flashbacks fanzinetid fanns folk som, inför tanken på att vem som helst kunde skriva vad som helst i ett forum liggandes på domännamnet "flashback", var motståndare till det också...)
Ett konkret förslag att ta ställning till (utan att hänga upp sig på ordet "representera", som jag redan från början märkte med citationstecken, vilket är ett tecken som jag hoppas att folk skulle förstå innebörden av):
En lokal. Utvalda makthavare. Frågor från flashbackare i publiken. Upplästa frågor som användare skickat in. Alltså ingen som "representerar" Flashback. Flashback tillhandahåller bara debatten/lokalen, på samma sätt som att tillhandahålla ett forum.
Nån som tror att det inte skulle bli hett?