Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-26, 16:51
Medlem
Intrycks avatar
Borde det göras?
(Denna tråd kan kastas om det redan tagits upp.)

Användarna skulle kunna rösta på vilka som ska bjudas in, vilka användare som ska "representera Flashback" och på vilka ämnen som ska debatteras...
Senast redigerad av Intryck 2013-01-26 kl. 16:54.
Citera
2013-01-26, 16:57
Medlem
epost72s avatar
Representera Flashback?
Möjligen admin men Flashback forum är vad jag vet åsiktsneutral.
Citera
2013-01-26, 17:03
Medlem
Intrycks avatar
Därför använde jag "". Användare skulle hursomhelst kunna rösta fram vilka användare som de vill se debattera ett visst ämne.
Citera
2013-01-26, 17:20
Medlem
epost72s avatar
Som sagt ingen kan företräda Flashback forum utom admin.
Flashback forum har inga åsikter.
Ingen kan företräda mina eller andras åsikter i något sammanhang alls (inte i Flashback forums namn iaf).
Citera
2013-01-26, 18:14
Medlem
Intrycks avatar
Flashback kan ha omröstningar om i tur och ordning dessa frågor:
* Vilka ämnen en eventuell offlinedebatt ska ta upp.
* Vilka "kändisar" som ska tillfrågas om att medverka.
* Vilka Flashback-användare som ska tillfrågas om att medverka.

Så: finns det intresse av offlinedebatter anordnade av Flashback?
Citera
2013-01-26, 18:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Så: finns det intresse av offlinedebatter anordnade av Flashback?
Enligt min åsikt så nej.
Citera
2013-01-26, 18:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Som sagt ingen kan företräda Flashback forum utom admin.
Flashback forum har inga åsikter.
Ingen kan företräda mina eller andras åsikter i något sammanhang alls (inte i Flashback forums namn iaf).
Jag instämmer och därmed blir mitt svar också Nej.
Citera
2013-01-26, 19:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det är inte andra ord för det jag skrev.

Det är slöseri med utrymme att alla som inte bryr sig ska skriva "nej". Bättre att de som har ambitioner/intresse får diskutera fram förslag som man sen kan presentera för andra medlemmar. Det är inte i den här tråden som det AVGÖRS om det ska anordnas några offlinedebatter.

Oavsett vad så borde det inte spela någon roll, för de som inte bryr sig, huruvida Flashback anordnar offlinedebatter mellan användare och kändisar.
Det spelar självklart roll för de medlemmar som inte vill få sina åsikter representerade av andra att några på Flashback tar på sig den rollen ändå.
Citera
2013-01-26, 19:12
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det spelar självklart roll för de medlemmar som inte vill få sina åsikter representerade av andra att några på Flashback tar på sig den rollen ändå.

Det är inte så att de skulle "ta på sig" rollen. De skulle bli framröstade av andra medlemmar att, till exempel, delta i en offlinedebatt mot Orrenius.
Citera
2013-01-26, 19:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är inte så att de skulle "ta på sig" rollen. De skulle bli framröstade av andra medlemmar att, till exempel, delta i en offlinedebatt mot Orrenius.
Framröstade i egenskap av vad?
Vems frågor skall de ställa? Vems åsikter skall de representera? Vad skall de representera?
Citera
2013-01-26, 19:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Du har skrivit tre onödiga svar i den här tråden. Det var inte en "direkt fråga" till dig. Det är inte din uppgift att svara på hur stort det totala intresset för offlinedebatter är bland flashbackanvändare.
De svar som du anser onödiga råkar vara av en avvikande åsikt än de du själv råkar ha.

Tjena bra början

Så här är det jag litar så mycket på FB:s grundtanke och admins omdöme att jag behövde inte ens kommentera.

Jag vet att det du efterlyser aldrig någonsin kommer att implementeras.
Skulle det implementeras så kan admin ersätta ett klick på flashback med bad request
Citera
2013-01-26, 19:30
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Framröstade i egenskap av vad?
Vems frågor skall de ställa? Vems åsikter skall de representera? Vad skall de representera?

Så här kan det gå till (i tur och ordning):

* Alla flashbackanvändare röstar på vilket delforums frågor (t ex Politik > Integration & invandring...) som offlinedebatten ska handla om.
* På vinnardelforumet samlar man i en tråd först in förslag på vilka kändisar som ska tillfrågas att vara med, och röstar sen på namn.
* Sen samlar man i en tråd in förslag på vilka användare som skulle kunna tillfrågas om att vara med, och röstar sen på användarnamn.
* Sen ordnar man det praktiska kring debatten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in