2013-01-25, 22:06
Medlem
Hejsan hejsan, Jag är nästan 100% säker på att jag har fått en stressfaktur i foten efter lite googlande, men nu vill jag veta era erfarenheter om detta,
Jag började träna ganska hårt för 3 veckor sedan, 1h promenad 40-60m crosstraining, från att ha vart helt stillasittande, förra veckan började jag känna en smärta vid utsidan på v. fot, på lilltånsidan
detta är helt smärtfritt när jag inte belastar, men när jag reser mig upp och börjar gå så bryter helvetet ut.

Jag kan fortfarande crosstraina med smärtskala 3 på en tiosiffrig skala, och promenader ligger ungefär på 5

det gör ont när jag trycker på det specificerade områted.

nå, vad tror ni flashbackare?
Citera
2013-01-25, 22:15
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eppo
nå, vad tror ni flashbackare?

Sannolikt är det en belastningsskada ja. Hur mycket väger du och hur lång är du?
Citera
2013-01-25, 22:19
Medlem
82 kg
180 lång
dock vägde jag ~88 när min viktresa började
Citera
2013-01-25, 22:39
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eppo
82 kg
180 lång
dock vägde jag ~88 när min viktresa började

Prova att byta skor, kan bero på det. Stressfrakturer brukar komma på underbenen. Vila dig i form först, så det inte smärtar när du går, därefter byter du skor och provar igen. Det du kan göra för att avlasta det onda området, om du vill träna, är att cykla på motionscykel, trampa med hälen på den onda foten.

Annars kan du gå till närmaste badhus och simma, det är också bra träning under tiden som din fot läker.
Hoppas det löser sig för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in