Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-28, 16:35
  #13
Medlem
AbstraktKontrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Det skulle möjligen kunna vara Golden Resources Shopping Mall som är världens näst största shoppingcenter.

Mvh

Okej, tack så mycket för länken. Har du annnars möjligtvist någon prisskillnad över kläder där jämfört med här?
Citera
2012-01-28, 23:32
  #14
Medlem
Själv så åker man till Peking den 3:e februari, nästa fredag, endast för shopping och kolla på sevärdheter... Längtar faktiskt som s*tan!

Har också lite frågor.. Någon som varit i Peking nyligen och vet ifall det finns märkeskopior på t.e.x Silkmarket, Pearlmarket, Yashow Market?
Märken så som Ralph Lauren, Lyle Scott, Peak Performence o.s.v?

Tacksam för svar!
Citera
2012-01-29, 05:53
  #15
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstraktKontrast
Okej, tack så mycket för länken. Har du annnars möjligtvist någon prisskillnad över kläder där jämfört med här?

Var det gäller västerländska märkeskläder så är de vanligen dyrare i Kina än i Europa. Dock finns det undantag, men de är få. Jag rekommenderar att du ska köpa kinesiska märken i Kina. Det finns en otroligt mängd märken som vi aldrig sett i Europa, och stilarna varierar. Jag har köpt en del kinesiska kostymer som jag tycker är snygga, men det finns även naturligtvis motsatsen.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av PukZor
Själv så åker man till Peking den 3:e februari, nästa fredag, endast för shopping och kolla på sevärdheter... Längtar faktiskt som s*tan!

Har också lite frågor.. Någon som varit i Peking nyligen och vet ifall det finns märkeskopior på t.e.x Silkmarket, Pearlmarket, Yashow Market?
Märken så som Ralph Lauren, Lyle Scott, Peak Performence o.s.v?

Tacksam för svar!

Ja, allt detta finns i överflöd. Man kan ungefär säga att det du frågar efter tillhör huvudutbudet på dessa turistmarknader.

Mvh
Citera
2012-01-29, 06:03
  #16
Avstängd
Urandirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Var det gäller västerländska märkeskläder så är de vanligen dyrare i Kina än i Europa. Dock finns det undantag, men de är få. Jag rekommenderar att du ska köpa kinesiska märken i Kina. Det finns en otroligt mängd märken som vi aldrig sett i Europa, och stilarna varierar. Jag har köpt en del kinesiska kostymer som jag tycker är snygga, men det finns även naturligtvis motsatsen.

Mvh



Ja, allt detta finns i överflöd. Man kan ungefär säga att det du frågar efter tillhör huvudutbudet på dessa turistmarknader.

Mvh

Kan vall vara vart att namna att riktiga Converse skor ar billigare an i Sverige, iallafall for ett ar sedan nar jag kopte nagra par till min syster.
Citera
2012-01-29, 09:25
  #17
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Kan vall vara vart att namna att riktiga Converse skor ar billigare an i Sverige, iallafall for ett ar sedan nar jag kopte nagra par till min syster.

Så sant.
Converse är ett av de bättre undantagen. Jag köpte dessa Converse All-Star för 329 RMB i somras i Beijing.

Mvh
Citera
2012-01-29, 12:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Ja, allt detta finns i överflöd. Man kan ungefär säga att det du frågar efter tillhör huvudutbudet på dessa turistmarknader.

Mvh

Okej, man får väl hoppas man hittar det man söker! Det man ska gå till är väl Silkmarket, Pearlmarket, Yashow Market, och liknande?

Mvh, Dennis
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f206614

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback