2013-01-24, 18:53
Jag har planer på att köpa en Mac Air.
Men det jag undrar över, är om man kan skapa mer än ett inloggningskonto - ett till mig och ett till sambon, så att vi har olika inställningar på datorn?
Citera
2013-01-24, 18:57
Medlem
prostinnans avatar
Jag har inget strålande svar, men jag vet att det var möjligt att ha separata konton på iMac för några år sedan och antar att det således också är möjligt på en Macbook Air idag.
Citera
2013-01-24, 18:58
Medlem
Joomlas avatar
Det går såklart att göra, ja. Det har det också gjort att göra på de flesta operativsystemen så länge jag kan minnas. Antagligen lika länge som datorer använt grafiska gränssnitt istället för textmiljöer
Citera
2013-01-24, 19:00
Jag har aldrig haft användning för det där eller brytt mig om det. Därför var jag inte helt säker.
Men betyder det att jag t.ex. kan använda Google Chrome medan sambon använder Safari, utan att mitt Chrome finns på hennes konto?

Dålig på att förklara. Men hoppas ni förstår!
Citera
2013-01-24, 19:01
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2013-01-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Jag har aldrig haft användning för det där eller brytt mig om det. Därför var jag inte helt säker.
Men betyder det att jag t.ex. kan använda Google Chrome medan sambon använder Safari, utan att mitt Chrome finns på hennes konto?

Dålig på att förklara. Men hoppas ni förstår!
Chrome installeras i programmappen, som båda användare har tillgång till. Men bokmärken, historik och liknande sparas i användarmappen så det har hon inte tillgång till.
Citera
2013-01-24, 19:28
Okej.
Tack för hjälpen!
Det var allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in