Jag har nu en fråga och vill gärna ha era åsikter och synpunkter på detta.
Jag jobbar som snickarlärling. får suksesivt löneökning. (ursäkta felstavning )
jag har rätt stora problem med min ekonomi.. bor med min flickvänn, hon jobbar väldigt lite. cirka 1000 kr i månaden får hon. Hon betalar mat.
Jag betalar hyra, el , internett.
Men sedan så har jag varit korkad, köpte fälgar .. på avbetalning för 15000 , har två mobilabonemag, på 1000 kr i månaden. fälgarna är på 650 i månaden.
har cirka 1,5 år kvar på allt. Har även en skuld till min syster på 8000.
Just nu känner jag att jag inte klarar av att ha såhär mycket skulder, och undrar om ni tycker det är värt att ta ett lån, för att sedan lösa alla mina avbetalningar. Detta lån vill jag endast ta för att få bättre ekonomi, att kunna lägga undan lite pengar varje månad. Det kan jag inte i dagens läge
Hjälp mig med era tips och ideer. Tacksam för all hjälp!
Du kan lika gärna gå bort till kronofogden och ge dem nycklarna till bilen med de flashiga fälgarna direkt för det är där den kommer att hamna om du inte skärper dig.
Jag hade sett över mobilabonnemangen. 1000kr/telefon låter mycket i mina öron.
Kanske titta på om du skulle kunna ringa färre samtal alternativt börja med skypesamtal istället eller liknande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!