2013-01-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
att citera DN är? är trött på att tutas i att "Lucy" skulle vara europeernas förfäder http://whatthecrap.files.wordpress.com/2006/12/lucy.jpg

hon går inte att skilja från en primat, vi är alla människor va?
med tanke på att det skiljer så pass mycket som 3 procent mellan oss och negrerna vilket säger att vi är en helt annan art så har jag goda skäl att tro att jag ligger närmre sanningen än ut-ur Afrika "vi är alla neger" teorin

+1

Ut-ur-afrika teorin är stendöd sedan vi upptäckte att alla utanför afrika har blandat sig med andra typer av människor. Alla ha lite neandertalare i sig, och i öst har man också denisova folket i sig. Kanske några andra folkslag dessutom typ Röda Hjort folket eller något sånt som hade platta ansikten och var lite kortare... typ östasiater.
Citera
2013-01-24, 18:31
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
+1

Ut-ur-afrika teorin är stendöd sedan vi upptäckte att alla utanför afrika har blandat sig med andra typer av människor. Alla ha lite neandertalare i sig, och i öst har man också denisova folket i sig. Kanske några andra folkslag dessutom typ Röda Hjort folket eller något sånt som hade platta ansikten och var lite kortare... typ östasiater.

Hur gör det ut-ur-Afrika teorin död?
Tanken är väl att homo sapiens vandrade ut ur Afrika, och där utanför Afrika blandade sig med andra folk? Det hindrar ju inte att vi är samma art, bara det att vissa av oss har lite geninflux från andra närliggande arter.
Citera
2013-01-24, 20:08
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Tanken är väl att homo sapiens vandrade ut ur Afrika, och där utanför Afrika blandade sig med andra folk? Det hindrar ju inte att vi är samma art, bara det att vissa av oss har lite geninflux från andra närliggande arter.
Precis. Stödjer inte forskning kring mitikondriedna ut-ur-Afrika teorin?
Citera
2013-01-24, 20:09
Medlem
Citat:

Jag tror att motsatt teori då heter "multiregionala" teorin, vilken då är motståndare till out of africa. Sedan säger ju den att vi alla är afrikaner med vit hy vilket vi alltså inte är, utan vi har utvecklats själva i andra regioner.
Citera
2013-01-24, 20:16
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Jag tror att motsatt teori då heter "multiregionala" teorin, vilken då är motståndare till out of africa. Sedan säger ju den att vi alla är afrikaner med vit hy vilket vi alltså inte är, utan vi har utvecklats själva i andra regioner.

Har inte modern genetik visat att vi står för när svarta människor, eller östasiater för den delen, för att det skulle vara tal om att vi har utvecklats separat för ex. antal miljoner år? Står inte t.ex. en svart och en vit människa närmare varandra genetiskt, än säg en vita människa och en neandertalare?
Citera
2013-01-24, 21:05
Medlem
Citat:
Har inte modern genetik visat att vi står för när svarta människor, eller östasiater för den delen, för att det skulle vara tal om att vi har utvecklats separat för ex. antal miljoner år? Står inte t.ex. en svart och en vit människa närmare varandra genetiskt, än säg en vita människa och en neandertalare?

Hmm, kan så vara! Dock tror jag att vi står närmare neandertalare eftersom vi träffade de efter att vi lämnat afrika bakom oss! Alltså var neandertalare de sista som vi parade oss med = vi står närmare/ är en del av dem. Eller tänker jag fel nu? jag menar vi är ju så nära neandertalare att vi är en del av dem... men vi liknar ju inte afrikaner ett dugg.

Och varför måste det ta miljoner år att utvecklas unikt? vem har satt den siffran liksom? jag menar det passar ju bra att säga så, eftersom vi inte är utvecklade separat med miljoner år mig veterligen = antirasisterna får rätt.

Men då säger jag istället att det räck med några tiotusentals år för att skapa väsentliga skillnader i generna. Vi kan se några av dessa förändringar med blotta ögat om vittar på de olika folkgrupperna t.ex vita; Blont hår, blå,gröna,grå ögon. Om vi kan ändra utseende så mycket på tusentals ,inte miljoner, år vad mer kan ha hänt inom oss?
Citera
2013-01-24, 22:05
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
+1

Nej, att människor utanför Afrika har neandertalargener är tvärtom, ett starkt stöd för att människans vaga är Afrika och inte att vi skulle ha utvecklats separat. Olika negrer är de som har högst genetisk variation emellan varandra. Detta ger tvärtemot vad du säger, stöd för att moderna människans, tillsammans med de flesta större apdjur blev till dess nuvarande form på afrikanska kontinenten. Neandertalarna, denisova osv härstammade garanterat därifrån också.

Det är inte svårare än så att homo sapiens ( austaloider, mongoloider och kaukasoider ) ersatte neandertalarna efter att de vandrade ut från Afrika. Om vi skulle utvecklats helt separat ifrån olika människoapor ( apes ) hade vi varit så vitt skilda att vi inte kunde beblanda oss med varandra överhuvudtaget.

Med andra ord är du mycket mer neger än neandertalare oavsett hur mycket du intalar dig annat.
Citera
2013-01-24, 23:10
Medlem
Citat:
Nej, att människor utanför Afrika har neandertalargener är tvärtom, ett starkt stöd för att människans vaga är Afrika och inte att vi skulle ha utvecklats separat.

Menar du att utveckligen avstannade? Trots att vi ser så olika så stannade utvecklingen alltså? Kan du utveckla.

Citat:
Olika negrer är de som har högst genetisk variation emellan varandra. Detta ger tvärtemot vad du säger, stöd för att moderna människans, tillsammans med de flesta större apdjur blev till dess nuvarande form på afrikanska kontinenten. Neandertalarna, denisova osv härstammade garanterat därifrån också.

Finns mig veterligen inga bevis på att vi blev vita/blonda i afrika, snarare tvärtom vad jag har hört, då blonda uppstod för 10000år sedan i baltikum eller liknande.

Citat:
Det är inte svårare än så att homo sapiens ( austaloider, mongoloider och kaukasoider ) ersatte neandertalarna efter att de vandrade ut från Afrika. Om vi skulle utvecklats helt separat ifrån olika människoapor ( apes ) hade vi varit så vitt skilda att vi inte kunde beblanda oss med varandra överhuvudtaget.

Men vi ersatte ju inte dessa, vi parade oss med dom.

Men neandertalare och hss är ju olika arter och de kunde ju para sig med varandra? Du anser inte att neandertalare och människor är mer olika än vita och negrer?

Citat:
Med andra ord är du mycket mer neger än neandertalare oavsett hur mycket du intalar dig annat.

Jag förstår inte, neandertalare är ju mina närmare förfäder korrekt?? med din syn så borde jag vara mer lik dig t.ex än min egen pappa? utveckla gärna.

Nåja, jag är novis på området så du kan nog ignorera mina amatörsynpunkter.

Trevlig helg.
Citera
2013-01-25, 10:42
Moderator
T-80Us avatar
Vi fortsätter annorstädes.

Historia --> Biologi -- Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi

/Mod
Citera
2013-01-25, 11:30
Medlem
JakeTheMusss avatar
Den dog inte ut. den beblandade sig med djur och bildade negern.
Citera
2013-01-25, 11:42
Medlem
konan-babarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Enkelt: hur dog Homo Erectus ut ?

Det hörs väl på namnet? Ett gäng bögar med ståfräs Problem med fortplantning borde ha uppstått.
Citera
2013-01-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Den dog inte ut. den beblandade sig med djur och bildade negern.
Från vilka vi har utvecklats genom beblandning med diverse grottmänniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in