Citat:
Nej, att människor utanför Afrika har neandertalargener är tvärtom, ett starkt stöd för att människans vaga är Afrika och inte att vi skulle ha utvecklats separat.
Menar du att utveckligen avstannade? Trots att vi ser så olika så stannade utvecklingen alltså? Kan du utveckla.
Citat:
Olika negrer är de som har högst genetisk variation emellan varandra. Detta ger tvärtemot vad du säger, stöd för att moderna människans, tillsammans med de flesta större apdjur blev till dess nuvarande form på afrikanska kontinenten. Neandertalarna, denisova osv härstammade garanterat därifrån också.
Finns mig veterligen inga bevis på att vi blev vita/blonda i afrika, snarare tvärtom vad jag har hört, då blonda uppstod för 10000år sedan i baltikum eller liknande.
Citat:
Det är inte svårare än så att homo sapiens ( austaloider, mongoloider och kaukasoider ) ersatte neandertalarna efter att de vandrade ut från Afrika. Om vi skulle utvecklats helt separat ifrån olika människoapor ( apes ) hade vi varit så vitt skilda att vi inte kunde beblanda oss med varandra överhuvudtaget.
Men vi
ersatte ju inte dessa, vi parade oss med dom.
Men neandertalare och hss är ju olika arter och de kunde ju para sig med varandra? Du anser inte att neandertalare och människor är mer olika än vita och negrer?
Citat:
Med andra ord är du mycket mer neger än neandertalare oavsett hur mycket du intalar dig annat.
Jag förstår inte, neandertalare är ju mina närmare förfäder korrekt?? med din syn så borde jag vara mer lik dig t.ex än min egen pappa? utveckla gärna.
Nåja, jag är novis på området så du kan nog ignorera mina amatörsynpunkter.
Trevlig helg.