2013-02-01, 14:49
  #769
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Är uppdelade efter femtiotal, formeln var nuvarande elo + top rating s3 delat i 2. Plat var 1750, 1700 är alltså guld 1, 1600 bör vara guld 3. Inte säker dock.

Jag var 1830 innan de gjorde om det här idag och jag är i Gold 1 nu.
Citera
2013-02-01, 14:50
  #770
Medlem
TheReefs avatar
Så om man leftar in champselect så tappar man points?
Citera
2013-02-01, 14:52
  #771
Medlem
Gold II kom jag i
Citera
2013-02-01, 14:55
  #772
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Du menar mellan tiers? Man kan ju ha en losing spree och hamna "långt" nere, men jag tror att det behövs något speciellt för att man ska åka ur en tier. Till exempel att man vinner var tioende match, eller något liknande.

" Once you've earned a skill tier, however, you can never be demoted to the previous tier unless you stop playing for a prolonged period of time."

"Losing a ranked match in the league system will cost you some of your League Points. If you're already at the bottom of your division, this may mean falling back to the previous division. "

Jag vill också spela ranked nu när nya systemet kommit
__________________
Senast redigerad av Antinomos 2013-02-01 kl. 14:58.
Citera
2013-02-01, 14:56
  #773
Medlem
De har ju infört LB penalty, någon som vet mer om det? Känns dumt då man ibland dodgar för trolls i kön.
Citera
2013-02-01, 14:57
  #774
Medlem
Mejselsprejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
De har ju infört LB penalty, någon som vet mer om det? Känns dumt då man ibland dodgar för trolls i kön.


Ibland? Skulle villa påstå att det är ända anledning till att man dodgar, eller iaf jag...
Citera
2013-02-01, 15:00
  #775
Medlem
Anpassads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
" Once you've earned a skill tier, however, you can never be demoted to the previous tier unless you stop playing for a prolonged period of time."

"Losing a ranked match in the league system will cost you some of your League Points. If you're already at the bottom of your division, this may mean falling back to the previous division. "

Jag vill också spela ranked nu när nya systemet kommit


Snart lvl 30 då?
Citera
2013-02-01, 15:02
  #776
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anpassad
Snart lvl 30 då?

Ja...ungefär 10 matcher kvar...men kommer bara ligga på 165-170 wins och det är väl lite lite för ranked. :P
Citera
2013-02-01, 15:05
  #777
Medlem
Tropeds avatar
Jag förstår inte riktigt. Låt oss säga att man får 10 poäng per vunnen match, då får jag alltså 100 poäng om jag vinner 10 matcher i rad, vilket innebär att jag får spela tre uppflyttningsmatcher. Om jag då förlorar 2 av dessa tre matcher, så går jag inte upp och vice versa. Är det så att mina poäng nollställs om jag misslyckas att gå upp till nästa division alltså att jag måste vinna 10 matcher i rad igen? Eller är det så att jag bara tappar en viss del?
Citera
2013-02-01, 15:05
  #778
Medlem
roppans avatar
Jag hade ingen aning om hur formeln löd för att få tier-placering nu. Jag trollade bort mina 1700 top rating till 1200 nu sista tiden - vilket ger 1450. Då hamnar jag i silver nåt? Hur enkelt är det att ta sig upp en tier, till gold t ex? Är det skitsvårt med nya systemet eller?
Citera
2013-02-01, 15:06
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anpassad
Jag ligger också i Silver III! Vad heter din league?

Karthus något... Är ingame atm
Citera
2013-02-01, 15:06
  #780
Medlem
Kul vinner första gamet totalt, andra gamet får vi spela 4-5.. YEY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in