Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Är lite i samma situation, fast sitter fast i Silver 4. Tror dock att jag inte är så mycket bättre än såhär faktiskt. Antar att jag skulle gått upp i så fall. Lyckas alltid hamna på en winstreak 7+ games innan promotion och väl där förlorar jag alltid två raka. Riktigt otajmat.
Spelar mestadels support för att slippa trolls och tycker det är riktigt kul. De som säger att man inte kan carrya som support har fel - somliga matcher vinner jag till stor del på välplacerad CC och 10 wards. Varför tycker folk man inte kan carrya som support och varför vägrar så många spela det? Är en riktigt kul roll imo.

På mitt smurfkonto har jag spelat support ~85-95% av matcherna och har kommit till Plat IV tror jag det är ATM. Thresh och Blitz har ju sjukt stort inflytande i hur matchen går. Leona och Sona har man också väldigt hög förmåga med att styra spelet. Säkert andra också men det är dessa jag drar fram när jag presterar.
Enligt mig så .. det är en annan typ av carrying att carrya som support. Man måste ha något att gå efter från start.
Du kan inte döda deras feedade Zed som support. Du kan se till att han inte våldtar din bitch till ADC men sen måste du förlita dig på att resten gör rätt. Ah du fattar, det är ju enklare att göra matchavgörande drag fullt ut från andra positioner. Som support gör du så att ditt lag kan göra matchavgörande drag
Och juste, det där klassiska "Hur ska jag göra för att stiga i divisioner" tipset.
När du slutar bry dig om förluster och spelar för att du tycker det är kul, då. Då kommer du stiga. Det är statistiskt omöjligt att vinna 100%, så spela bara på och jobba på att förbättra dig själv så löser det sig