Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag återupprepar "Jag säger att den gör bra skada. Inte att det är den ultimata itemen eller bättre item än infinity edge.." men den gör bra skada även om du är AD...
Problemet är att du säger att den ökar skada på dina abilities. Malady scalar också med AP, men det betyder inte att jag skulle specca magic pen i offensive trädet om jag spelar kog. Ja kog är en ADC som gör mycket magicskada, men all den skadan är en bonus och ingenting att fokusera på. Vill man spela kog med attackspeed så finns det bättre items att bygga och cappa attackspeeden på 2,5.
Malady är inte en bra item på en AD kog, vill du bygga AP med AS sure då kan den fungera.
Problemet i sig är inte att malady inte ger dig stats som gör dig starkare. Problemet är att den inte är kostnadseffektiv. Du får ut mer skada av LW eller IE. Det handlar inte bara om att de ger mer skada, de ger mer skada per guld.
Du kan bygga rabadon's deathcap också och det benefittar en AD kog med genom att han gör mer skada på W och sina skills, men det är också en liten ökning till en stor kostnad.
Jag förstår varför du sitter fast i ditt så kallade "elo-hell", som inte existerar. Det finns undersökning på undersökning om att det inte finns och det finns bevis på bevis på att det är någonting påhittat av spelare som tror att de är bättre än de är.
Nu blir detta lite skevt med det nya ligasystemet, men går man efter mmr stämmer det här fortfarande och det är mmren man matchas efter.
Gör om gör rätt.
P.S. När du har en bra attityd mot folk som försöker hjälpa dig så kanske attityden mot dig förändras också. Att vara ödmjuk kommer man långt med.
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Finns inga junglare på professionell nivå som struntar i smite, den är så otroligt viktig att det är rent idiotiskt att strunta i den. Visst, du scoutar och wardar men det gör ingen skillnad om du inte kan finisha baron/dragon snabbt eftersom de bara kan springa fram och flasha/hoppa in och smita den, det är bara Nunu och Cho'gath som kan göra samma sak utan smite..
Dock med en 0.25s cast och det fungerar inte genom cc.