2013-05-22, 14:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag återupprepar "Jag säger att den gör bra skada. Inte att det är den ultimata itemen eller bättre item än infinity edge.." men den gör bra skada även om du är AD...
Nu när du själv har erkänt att det inte är den ultimata item och att det finns bättre items om man spelar AD carry så undrar jag fortfarande varför du lägger en point i Spellsword? I och med att du har det så har du ju redan innan gamet planerat att du ska köpa Malady? Varför köpa den om det inte är den ultimata item och det finns bättre items? Försöker du förlora med flit, eller vill du helt enkelt ge motståndarna övertag? Jag fattar inte..
Citera
2013-05-22, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scumbagsimpa
Behöver hjälp med Bug Splat, någon som vet vad det beror på?! Har repairat spelet två gånger, har inte lol recorder så kan inte bero på de.

What the faak should I do?!
Uppdatera dina drivrutiner.

Sen kan du alltid kolla meddelandet, har för mig att det står mer än buggsplat och lite kring vad det beror på.
Citera
2013-05-22, 15:07
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Sket i smite och fokuserade på att ta buffs. Resten av tiden spenderade jag på ganks och deras jungel. Fungerade utmärkt. Smite behöver man bara för att ta dom sista 500 hp på dragon eller baron. Har man oracle och scoutar ofta så kan man iaf sola draken utan problem eller att dom märker. Baron tar man när tillfälle ges ändå.

Utan smite har du 0 buffkontroll. Så fort deras junglare kommer måste du överge buffen för att inte tappa den mot hans smite. Dessutom kan deras junglare ta varenda baron ni försöker er på. De enda jag kan tänka mig spela utan smite är nunu, samt Cho, för att de har inbyggda "smite" men inte ens på de gubbarna skulle jag spela utan smite.

Som du säger, man får gärna ha egna åsikter, och att blint följa en guide eller "meta" är relativt dumt, men det finns extremer. Spelar du utan smite så tycker jag synd om ditt lag, då ni har absolut noll objective/buff-kontroll överhuvudtaget.
Citera
2013-05-22, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Utan smite har du 0 buffkontroll. Så fort deras junglare kommer måste du överge buffen för att inte tappa den mot hans smite. Dessutom kan deras junglare ta varenda baron ni försöker er på. De enda jag kan tänka mig spela utan smite är nunu, samt Cho, för att de har inbyggda "smite" men inte ens på de gubbarna skulle jag spela utan smite.

Som du säger, man får gärna ha egna åsikter, och att blint följa en guide eller "meta" är relativt dumt, men det finns extremer. Spelar du utan smite så tycker jag synd om ditt lag, då ni har absolut noll objective/buff-kontroll överhuvudtaget.

Risken finns alltid att bli av med den. Står dom i busken och är en millisekund före mig med smite så kan jag förlora den endå. Dock är jag shaco, jag har minst 5 olika väggar att hoppa över för att ta mig extremt snabbt till deras buff istället. Med Spirit of the ancient golem eller ens första delen utav den itemen så går det snabbt nog att ta buff. Det enda jag behöver i början är fällor och den buffen lär jag inte bli av med. Vid ganks (som är den största delen i shacos gameplay) så har jag nu chansen att dra in en ignite, exhaust. Tanka lite damage och dra en barrier som en överaskning, eller helt neutralisera en motståndares nästa högdamage spell som den har en 12sekunder cd på.
Det öppnar upp många möjligheter. Likaså som att ancient golem hjälper mig ur många situationer där jag annars hade dött för att jag blir cc'd och är okapabel att ta mig därifrån. 500 hp direkt ifrån start är grymt mycket på en shaco, som annars går ner ganska lätt. Glömde säga att jag kör shaco AD, spelar stor roll för hur gameplayet blir samt hur snabbt man får buffkills.

Sure, smaksak och förstår definitivt den negativa aspekten med att inte ha smite. Däremot anser jag att möjligheterna som öppnas upp med det överväger det negativa.
Senast redigerad av therefore 2013-05-22 kl. 15:34.
Citera
2013-05-22, 16:01
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Risken finns alltid att bli av med den. Står dom i busken och är en millisekund före mig med smite så kan jag förlora den endå. Dock är jag shaco, jag har minst 5 olika väggar att hoppa över för att ta mig extremt snabbt till deras buff istället. Med Spirit of the ancient golem eller ens första delen utav den itemen så går det snabbt nog att ta buff. Det enda jag behöver i början är fällor och den buffen lär jag inte bli av med. Vid ganks (som är den största delen i shacos gameplay) så har jag nu chansen att dra in en ignite, exhaust. Tanka lite damage och dra en barrier som en överaskning, eller helt neutralisera en motståndares nästa högdamage spell som den har en 12sekunder cd på.
Det öppnar upp många möjligheter. Likaså som att ancient golem hjälper mig ur många situationer där jag annars hade dött för att jag blir cc'd och är okapabel att ta mig därifrån. 500 hp direkt ifrån start är grymt mycket på en shaco, som annars går ner ganska lätt. Glömde säga att jag kör shaco AD, spelar stor roll för hur gameplayet blir samt hur snabbt man får buffkills.

Sure, smaksak och förstår definitivt den negativa aspekten med att inte ha smite. Däremot anser jag att möjligheterna som öppnas upp med det överväger det negativa.

Står de i busken kan du inte förlora den, då det är du som vet när den sista bursten kommer. Är du inte en väldigt oerfaren junglare eller utlevlad något extremt så händer inte något sådant. Sedan är frågan, vid en gank har lanesen i princip alltid ignite (om det inte är bot eller tex lux mid) iaf så väger smite upp den summonern du tar istället. En junglares uppdrag är inte att vinna lanesen åt sina lagmedlemmar, en junglares uppdrag är att ha buffkontrol, securea objectives samt att vara där man behövs på kartan. Utan smite tappar du all kontroll över objectives som finns, och du är inte längre en junglare.
Citera
2013-05-22, 16:44
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Sket i smite och fokuserade på att ta buffs. Resten av tiden spenderade jag på ganks och deras jungel. Fungerade utmärkt. Smite behöver man bara för att ta dom sista 500 hp på dragon eller baron. Har man oracle och scoutar ofta så kan man iaf sola draken utan problem eller att dom märker. Baron tar man när tillfälle ges ändå.

Finns inga junglare på professionell nivå som struntar i smite, den är så otroligt viktig att det är rent idiotiskt att strunta i den. Visst, du scoutar och wardar men det gör ingen skillnad om du inte kan finisha baron/dragon snabbt eftersom de bara kan springa fram och flasha/hoppa in och smita den, det är bara Nunu och Cho'gath som kan göra samma sak utan smite..
Citera
2013-05-22, 16:48
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Jag återupprepar "Jag säger att den gör bra skada. Inte att det är den ultimata itemen eller bättre item än infinity edge.." men den gör bra skada även om du är AD...

Problemet är att du säger att den ökar skada på dina abilities. Malady scalar också med AP, men det betyder inte att jag skulle specca magic pen i offensive trädet om jag spelar kog. Ja kog är en ADC som gör mycket magicskada, men all den skadan är en bonus och ingenting att fokusera på. Vill man spela kog med attackspeed så finns det bättre items att bygga och cappa attackspeeden på 2,5.

Malady är inte en bra item på en AD kog, vill du bygga AP med AS sure då kan den fungera.

Problemet i sig är inte att malady inte ger dig stats som gör dig starkare. Problemet är att den inte är kostnadseffektiv. Du får ut mer skada av LW eller IE. Det handlar inte bara om att de ger mer skada, de ger mer skada per guld.

Du kan bygga rabadon's deathcap också och det benefittar en AD kog med genom att han gör mer skada på W och sina skills, men det är också en liten ökning till en stor kostnad.

Jag förstår varför du sitter fast i ditt så kallade "elo-hell", som inte existerar. Det finns undersökning på undersökning om att det inte finns och det finns bevis på bevis på att det är någonting påhittat av spelare som tror att de är bättre än de är.

Nu blir detta lite skevt med det nya ligasystemet, men går man efter mmr stämmer det här fortfarande och det är mmren man matchas efter.

Gör om gör rätt.

P.S. När du har en bra attityd mot folk som försöker hjälpa dig så kanske attityden mot dig förändras också. Att vara ödmjuk kommer man långt med.

Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Finns inga junglare på professionell nivå som struntar i smite, den är så otroligt viktig att det är rent idiotiskt att strunta i den. Visst, du scoutar och wardar men det gör ingen skillnad om du inte kan finisha baron/dragon snabbt eftersom de bara kan springa fram och flasha/hoppa in och smita den, det är bara Nunu och Cho'gath som kan göra samma sak utan smite..

Dock med en 0.25s cast och det fungerar inte genom cc.
Citera
2013-05-22, 17:00
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Dock med en 0.25s cast och det fungerar inte genom cc.

Självklart är de inte lika optimala som smite, vilket ytterliggare påvisar hur viktigt det är med smite.
Citera
2013-05-22, 18:33
Medlem
Har börjat spela lite LoL. Kanska kul spel, föredrar det framför dota 2. Synd bara att man blir så less på alla småungar.

ks
noob team
laaaaag
report

Bråk om vart folk ska stå och så klart en surrender på det när man precis kommit igång.
Citera
2013-05-22, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 964964
Har börjat spela lite LoL. Kanska kul spel, föredrar det framför dota 2. Synd bara att man blir så less på alla småungar.

ks
noob team
laaaaag
report

Bråk om vart folk ska stå och så klart en surrender på det när man precis kommit igång.
Och du tror att det inte existerar i Dota 2?
Citera
2013-05-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Och du tror att det inte existerar i Dota 2?

Jo det ser ut ungefär lika där. Har inte sagt något annat.
Citera
2013-05-22, 18:45
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 964964

ks
noob team
laaaaag
report

Ignorera personerna du stör dig på. Problem Solved
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in