2013-05-22, 10:51
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore

Jag är rätt säker på att Irken och du inte är inne på samma banor, du skriver om att tänka utanför ramarna och Irken skriver om faktabaserade optimala builds.

Jag kan hålla med om att folk kan vara otroligt trångsynta vad det gäller picks och builds, följer man inte mallen så är man "skit" och "värdelös" och du blir den första man klagar på om något går fel oavsett anledning och samtidigt får du aldrig beröm om din improviserade och annorlunda build passar och utspelar sig utmärkt, det är hårt.

Det går att köra AP Kog, funkar rätt bra enligt mig, men ad kog är ad kog och oavsett build så ÄR w den som är hans huvudsakliga "melt" ability.
Malady är ett ap item och man ska aldrig någonsin (enligt mig) köra malady om man är adc, totalt värdelöst och har inget som helst syfte.

Och det är lite naivt att säga att allt går bara man kan spelet. Finns många champs som har kits där både ad och ap scale men det betyder inte att man kan göra det effektivt, bara för man kan spelet.
du kan aldrig få en ap cait effektiv, inte heller ap varus även om det kan vara kul och ha sina passande ögonblick.
Det finns oändligt med kombinationer med builds för att köra champs men det finns, Faktiskt, mer eller mindre optimala builds för att få ut optimal effektivitet.
Anpassning är en viktig del.
Senast redigerad av OndaParabolen 2013-05-22 kl. 10:55.
Citera
2013-05-22, 10:54
Medlem
LaZZi3s avatar
Någon annan som inte kommer in på EUW? Får bara connection failure... Kan logga in på EUNE utan problem.
Citera
2013-05-22, 10:57
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Någon annan som inte kommer in på EUW? Får bara connection failure... Kan logga in på EUNE utan problem.

Provade inte någon annan än Euw men jag fick samma problem hela kvällen igår, strul? Eller har de något på gång?
Citera
2013-05-22, 10:58
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Provade inte någon annan än Euw men jag fick samma problem hela kvällen igår, strul? Eller har de något på gång?
Jag va inne o lirade nyss, men va tvungen att logga ut, sen kom jag inte in igen!
Citera
2013-05-22, 11:01
Medlem
€rics avatar
Fan de matcher man nästan blir gladast utav att vinna är de som bör vara förluster.

Trollmatch där killen längst ner ropar "ADC" men 2a killen tar adc. Np, de är ranked och pick order imo. Problemet då att killen som skrivit adc först är premade . Så han låser in en ADC direkt -.-

Idioterna sa aldrig att de va premades heller och vart ändå lacka. Så vår lineup var Ziggs (jag), MF top, Jarvan top (skulle vart jungle) Morgana supp, Cait adc-bot.

De som spelar top lyckas ta FB och jag lyckas trycka ner Ryze rejält och ta tornet. Vi lyckas vinna tillslut även fast premadsen på bot förlorade sin lane 2v2.

Bästa är att Ryze klagar säger under spelat att våran J4 suger för att han har 0/4/3. När vi är påväg att vinna så skriver jag att han inte borde klaga med tanke på hur han spelar. Då påstår han att han vunnit mid mot mig pga att han döda mig en gång och jag döda han ingen. Problemet är att jag har 11/3 och han 4/3 i score samt att jag hela tiden legat 40cs före honom och tagit tornet solo. Nej, en kill solo betyder mer än tornet tycker han.
Citera
2013-05-22, 11:11
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Fan de matcher man nästan blir gladast utav att vinna är de som bör vara förluster.

Trollmatch där killen längst ner ropar "ADC" men 2a killen tar adc. Np, de är ranked och pick order imo. Problemet då att killen som skrivit adc först är premade . Så han låser in en ADC direkt -.-

Idioterna sa aldrig att de va premades heller och vart ändå lacka. Så vår lineup var Ziggs (jag), MF top, Jarvan top (skulle vart jungle) Morgana supp, Cait adc-bot.

De som spelar top lyckas ta FB och jag lyckas trycka ner Ryze rejält och ta tornet. Vi lyckas vinna tillslut även fast premadsen på bot förlorade sin lane 2v2.

Bästa är att Ryze klagar säger under spelat att våran J4 suger för att han har 0/4/3. När vi är påväg att vinna så skriver jag att han inte borde klaga med tanke på hur han spelar. Då påstår han att han vunnit mid mot mig pga att han döda mig en gång och jag döda han ingen. Problemet är att jag har 11/3 och han 4/3 i score samt att jag hela tiden legat 40cs före honom och tagit tornet solo. Nej, en kill solo betyder mer än tornet tycker han.

Det här med premades är verkligen skit. Ok, 2 kompisar bestämmer sig för att ta bot, det köper jag, de kan ha bra sammarbete.
Men jag börjar stöta på allt fler premades som tar 1 roll ur vardera lane, fast de bara är 2.
En tar adc och en tar mid och så säger de att de är premade... Vad har det med saken att göra? Förstår inte alls hur den logiken fungerar.
Citera
2013-05-22, 11:12
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Idioter finns överallt, men har faktiskt trollat runt med dubbla adc med vänner och ägt sönder motståndarnda
Citera
2013-05-22, 11:31
Medlem
LaZZi3s avatar
Hade igår ett game med premade bot, de ville gå fiora + xin, vi sa att visst gör det då! Antog att de hade kört den lineuppen tidigare! Well tror de fick fb men sen gick deras lane bara utför, och de gick solo mest hela gamet. Någon i laget fick dem tillslut att groupa mid och vi vann tf och sedan gamet..
Citera
2013-05-22, 12:10
Medlem
lasse-anabolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Kan inte heller logga in. Attans.

Servern ska dock vara uppe enligt http://euw.leagueoflegends.com/service-status
Senast redigerad av lasse-anabola 2013-05-22 kl. 12:44.
Citera
2013-05-22, 12:12
Medlem
irkens avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att Irken och du inte är inne på samma banor, du skriver om att tänka utanför ramarna och Irken skriver om faktabaserade optimala builds.

Jag kan hålla med om att folk kan vara otroligt trångsynta vad det gäller picks och builds, följer man inte mallen så är man "skit" och "värdelös" och du blir den första man klagar på om något går fel oavsett anledning och samtidigt får du aldrig beröm om din improviserade och annorlunda build passar och utspelar sig utmärkt, det är hårt.

Det går att köra AP Kog, funkar rätt bra enligt mig, men ad kog är ad kog och oavsett build så ÄR w den som är hans huvudsakliga "melt" ability.
Malady är ett ap item och man ska aldrig någonsin (enligt mig) köra malady om man är adc, totalt värdelöst och har inget som helst syfte.

Och det är lite naivt att säga att allt går bara man kan spelet. Finns många champs som har kits där både ad och ap scale men det betyder inte att man kan göra det effektivt, bara för man kan spelet.
du kan aldrig få en ap cait effektiv, inte heller ap varus även om det kan vara kul och ha sina passande ögonblick.
Det finns oändligt med kombinationer med builds för att köra champs men det finns, Faktiskt, mer eller mindre optimala builds för att få ut optimal effektivitet.
Anpassning är en viktig del.
Ungefär det jag menar - ja. Att folk är trångsynta vad gäller picks har inte riktigt med saken, men builds har. Och det är kul att testa nya saker också vidare. Och konstiga saker kan fungera i viss utsträckning med.

Självklart går det att spela AP kog, det är sjukt kul, rätt svårt och rätt speciell spelstil, men då går man midlane också. Går väll att gå botlane som ap kog också, men i och med att han aldrig ens skrev att han menade ap kog så är det klart att man blir fundersam när han skriver att Malady är ett bra item.. Och nja, ingeting på Malady är något speciellt en ad carry behöver mycket. Attack speed är väll den mest åtrovärda statsen, men finns bra mycket bättre attack speed items om man promt ska attack speed.

Jo, exakt. Det går att spela vad fan man vill, och tro att det är bra, men hurvida det är effektiv eller inte är ju det som spelar roll. Möter jag riktigt dåliga personer och jag får något riktigt konstigt att fungera så är det väll kul, men den optimala builden för ad carry är ju som sagt en väldigt "speciell" build, tyvärr och man kan ändra saker i den, tex BT istället för BOTRK om man kör Graves till exempel, men ja. Sen går det ju också att köpa en defensiv item som andra item om man naturligtvis vill det, men det finns tre items just nu som gör mest damage ihop, såvida man inte kör blue build ezreal alternativ Draven och Urgot. IE, LW & PD kommer aldrig någonsin bli outdamaged av någon annan build just nu. Att köpa Malady får du väll göra om du vill ha skojj, men att det är effektiv är ju en annan sak.

Sen förstår jag inte riktigt vad han menar med "tank-killer" build heller.. är det LW, Malady, black cleaver och Youmuu's Ghostblade eller? Sen får han väll tro att den builden gör mera damage på en tank än IE, lw, pd & botrk om han vill, men det gör den knappast. Är han så trångsynt att han tror att den builden inte gör mest damage så.. ja. Och som sagt, om jag spelar adc så vill jag göra mest damage.
Senast redigerad av irken 2013-05-22 kl. 12:15.
Citera
2013-05-22, 12:50
Medlem
€rics avatar
Citat:
Det här med premades är verkligen skit. Ok, 2 kompisar bestämmer sig för att ta bot, det köper jag, de kan ha bra sammarbete.
Men jag börjar stöta på allt fler premades som tar 1 roll ur vardera lane, fast de bara är 2.
En tar adc och en tar mid och så säger de att de är premade... Vad har det med saken att göra? Förstår inte alls hur den logiken fungerar.

Haha jo jag har råkat ut för samma sak. De skulle vara mid/jungle och båda två var sist. Tydligen verkar folk tro att är man premade får man ta vad som helst.
Citera
2013-05-22, 13:03
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-anabola
Kan inte heller logga in. Attans.

Servern ska dock vara uppe enligt http://euw.leagueoflegends.com/service-status

Funkade med flushDNS för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera