2013-05-02, 22:37
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Förresten , bara för att man har medelmåttiga stats betyder inte det direkt att man inte gillar gubben . Hur kan du dra dessa paralleller ? Hittar du på allt eller hur gör du ?
.
Det jag menar är om Malz är din favoritgubbe så fattar jag inte varför du har flera games spelade med honom än med en "vidrig" gubbe som du själv sa det. Förstår inte riktigt hur du kan ha en favoritgubbe, några gubbar du tycker är vidriga, och att du väljer att spela den gubbe du tycker är vidrig mera än din favoritgubbe.
Citera
2013-05-02, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det jag menar är om Malz är din favoritgubbe så fattar jag inte varför du har flera games spelade med honom än med en "vidrig" gubbe som du själv sa det. Förstår inte riktigt hur du kan ha en favoritgubbe, några gubbar du tycker är vidriga, och att du väljer att spela den gubbe du tycker är vidrig mera än din favoritgubbe.
Som jag skrev bak, vidrig att möta.
Sen känner jag att malz var bättre förr. Mycket starkare.
Citera
2013-05-02, 22:58
Medlem
123psyks avatar
Inte spelat regelbundet sedan i Augusti förra året. Några enstaka matcher under September och Oktober. Tills jag tog upp mitt spelande idag igen!

En match mot bottar för att värma upp. Ett par ARAM. Sen två blinds och tillsist vågad jag mig på ranked igen.

Första ranked förlust, trots 7/1/5. Vår mid gick AFK runt 15 min in och kom aldrig tillbaka. Jaja. Inte mycket att göra åt saken. Ligger nu 2-2 med spelade ranked. Och nu till min fråga.

Hur många matcher spelar man innan man blir tilldelad någon division? Baseras det enbart på win/loss-ratio eller är det även KDA som räknas?
Citera
2013-05-02, 23:00
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Inte spelat regelbundet sedan i Augusti förra året. Några enstaka matcher under September och Oktober. Tills jag tog upp mitt spelande idag igen!

En match mot bottar för att värma upp. Ett par ARAM. Sen två blinds och tillsist vågad jag mig på ranked igen.

Första ranked förlust, trots 7/1/5. Vår mid gick AFK runt 15 min in och kom aldrig tillbaka. Jaja. Inte mycket att göra åt saken. Ligger nu 2-2 med spelade ranked. Och nu till min fråga.

Hur många matcher spelar man innan man blir tilldelad någon division? Baseras det enbart på win/loss-ratio eller är det även KDA som räknas?
Du måste spela tio matcher innan du blir tilldelad en division, antal vinster eller förluster spelar ingen som helst roll.
Citera
2013-05-02, 23:00
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:

10 matcher
win/loss ratio samt MMR
Citera
2013-05-02, 23:01
Medlem
iPlankans avatar
Citat:

Welcome back!

KDA har ingenting med din division/ranking att göra, då hade antagligen ingen spelat support (fast de gör ju knappt någon nu iheller )

Det är bara win/loss som räknas.
Är ganska säker på att det är 10 matcher du behöver spela, det var det förr iaf.
Citera
2013-05-02, 23:40
Medlem
slashing_swords avatar
Slänger in en noobfråga här!

Har kört lite matcher nu mot botar och tänkte gå över till co-op istället för att börja närma mig lite PvP-matcher. Men noterade en sak, klickar jag mig in på PvP så kan jag inte ens om jag ville starta en sådan match. Finns det någon Lvl-gräns eller liknande för att få göra det?
Citera
2013-05-02, 23:44
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword

Har kört lite matcher nu mot botar och tänkte gå över till co-op istället för att börja närma mig lite PvP-matcher. Men noterade en sak, klickar jag mig in på PvP så kan jag inte ens om jag ville starta en sådan match. Finns det någon Lvl-gräns eller liknande för att få göra det?

Funkar det inte? Jag brukade köra 3v3 co-op vs all på min smurf för någon vecka sedan. (lvl 10 eller något är jag på det kontot)

Gör så här bara:
Tryck på play > Tryck på Co-op vs. Al > Tryck på Classic > Summoners Rift > Beginner > Match me with teammates.

Hoppas att det funkar.
Citera
2013-05-03, 00:16
Medlem
Wolfbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword

Om du menar Ranked så måste du vara lvl 30 och ha minst 16? gubbar.

Samma gäller för Draft Pick (Pre 30) Dvs ha 16gubbar.

Blind pick borde du kunna spela oavsett iom att du alltid har minst 10 free champs och båda lagen kan picka ''samma'' hjälte.

Ovanstående gäller Summoners Rift.

(Angående min tidigare ''ban'' så visade det sig att jag är ''bannad'' i 90år, eller tills jag hör av mig och byter namn, dock har jag väntat 9dagar redan så jag kan tycka att Riot är sega på supporten, iaf om man läser på forumet om hur lång tid det tar i genomsnitt.)
Citera
2013-05-03, 00:30
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Queue:ade precis upp ett ARAM med Jason Kaplan, lol.
Citera
2013-05-03, 00:34
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Queue:ade precis upp ett ARAM med Jason Kaplan, lol.

Jobbig kille
Citera
2013-05-03, 00:36
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Jobbig kille

Spelade en helt okej Darius åtminstone! Var ganska tyst av sig dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in