2013-05-01, 20:07
Medlem
slashing_swords avatar
Då har jag efter att länge ha vart enormt skeptisk mot spel som LoL gjort mig ett konto och kört ett par träningsmatcher mot bots. Är riktigt roligt so far måste jag säga, blev fast efter jag kikade på lite streams på Twitch - och ännu mera nu efter att ha kört lite själv också.

Kommer fortsätta lira på mot bots en stund framöver, antar att noob-rage kommer slå mot en som hagel annars.
Citera
2013-05-01, 20:21
Medlem
Vad börjar ni med för start items?

Har bara kört adc sen patchen så kör fortf. dorans blade där.

Om ni går top eller mid, hur börjar ni? Antar att red elixir kommer försvinna nu?
Citera
2013-05-01, 20:28
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug

Om ni går top eller mid, hur börjar ni? Antar att red elixir kommer försvinna nu?

Det beror ju HELT på vilken champ -.-
Citera
2013-05-01, 20:30
Medlem
Axel-Foleys avatar
Varför är det ingen som kör Sion längre? Inte sett honom på hur länge som helst.
Citera
2013-05-01, 20:31
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug

Det beror väll helt på vilken gubbe man kör imo. 5 hp pots, 5 mana pots & wards är väll en "Ok" start om man kör mid, flask+pots är väll ok också, flask+ward fungerar väll också. 5 hp pots + charm + ward fungerar också. Bots+3 hp pots fungerar också..
Fort pot fungerar ju fortfarande, men det kommer absolut inte vara lika starkt.
Citera
2013-05-01, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Varför är det ingen som kör Sion längre? Inte sett honom på hur länge som helst.
Haha, samma. Många jag inte sett spelade på sistone .
Xerath, Sion .. Sen någon till.
De jag är positivt överraskad över är hur twitch, eve, tf och nunu spelas . Även Hecarim som känns väldigt stabil .

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det beror väll helt på vilken gubbe man kör imo. 5 hp pots, 5 mana pots & wards är väll en "Ok" start om man kör mid, flask+pots är väll ok också, flask+ward fungerar väll också. 5 hp pots + charm + ward fungerar också. Bots+3 hp pots fungerar också..
Fort pot fungerar ju fortfarande, men det kommer absolut inte vara lika starkt.
Väldigt bra att det nerfades. Tror att du är en typisk spelare som drog mycket nytta från det...
Citera
2013-05-01, 20:59
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava

Väldigt bra att det nerfades. Tror att du är en typisk spelare som drog mycket nytta från det...

Tror int eman kan dra för mycket nytta v något. Jag letar fram champs med hög winrate, lär mig dem, sen lägger jag ner dem/Drar ner på dem när de blir nerfade. Är väl bara smart
Citera
2013-05-01, 21:05
Medlem
Jo jag förstår ju att de spelar roll vilken gubbe man kör... Men nästan alla bruiser eller assasins började med det.

Red pot eller 2 wards 9 pots var ganska standard på sololanen, jag undrade helt enkelt vilka andra startitems som är bra just nu.

Edit: alltså universella startitems. Vad som funkar på olika typer av champs, apc, bruiser assasins o.s.v.
Senast redigerad av Theknug 2013-05-01 kl. 21:14.
Citera
2013-05-01, 21:11
Medlem
hug4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Då har jag efter att länge ha vart enormt skeptisk mot spel som LoL gjort mig ett konto och kört ett par träningsmatcher mot bots. Är riktigt roligt so far måste jag säga, blev fast efter jag kikade på lite streams på Twitch - och ännu mera nu efter att ha kört lite själv också.

Kommer fortsätta lira på mot bots en stund framöver, antar att noob-rage kommer slå mot en som hagel annars.

Du kommer nog få din beskärda del av noobrage ändå ska du se. Folk hugger direkt när någon e sämmre än dom själva.
Citera
2013-05-01, 22:08
Moderator
Snuffelbutts avatar
Läs gärna moddmeddelandet innan ni postar. Så slipper vi rensa inlägg och varna för ot när ni lätt kan undvika det.

//Mod
Citera
2013-05-01, 22:23
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley

För att all form av CC kontrar honom.
Citera
2013-05-01, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
För att all form av CC kontrar honom.
Kontrar inte cc 99% av alla gubbs i spelet ?
Kanske inte tanks direkt men du fattar vinken.
Bara att bygga tenacity så är saken biff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in