2013-05-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Fetat är verkligen Flashback i ett nöskal..

Smartcast på items tycker jag är EXTREMT användbart. Blir så mycket lättare att använda BORK, DFG och liknande items, och för Lee Sin är det ju nästan ett måste för att det ska flyta på så bra som möjligt.

Smartcast på allt är ju EXTREMT användbart. Ospelbart utan i princip :P Undantag typ Rumbles ulti och Viktors laser.
Citera
2013-05-13, 18:10
Medlem
BistroVagnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veigarbror
ocelote världens bästa mid laner!

njet.

Han verkar vara duktig som en ledare i sitt team (SK), men individuellt, 1v1 dueller, flashiga plays och liknande är han ljusår efter exempelvis Alex Ich, Bjergsen, xPeke, Froggen.
Citera
2013-05-13, 18:18
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurgul
Smartcast på allt är ju EXTREMT användbart. Ospelbart utan i princip :P Undantag typ Rumbles ulti och Viktors laser.

Jag själv spelar endast med smartcast på jump/dash/blink-spells. Exempelvis Graves E, Ezraels E. Kassadins R, Irelias Q.
Citera
2013-05-13, 18:24
Medlem
Smartcast, hade nog aldrig kunnat spela utan det.. Känns helt skevt o inte ha smartcast på. Speciellt på typ spells man vill kasta fort.
Citera
2013-05-13, 18:40
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Använder smartcast för det mesta, men ibland kan man behöva komma i position för en skill (Ezreal's Q, Ahri's E etc) och då gör jag som så att jag går mot positionen jag ska vara när jag använder skillen, HÅLLER IN Q/E och riktar muspekaren mot önskat mål, och släpper sedan bara tangenten, alternativt högerklickar om jag märker att jag kommer missa av någon anledning.
Tycker att min kontroll på riktningen blir mycket bättre, och har mer tid på mig att reagera om motståndaren skulle flytta på sig eller liknande.
Citera
2013-05-13, 18:57
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Använder smartcast för det mesta, men ibland kan man behöva komma i position för en skill (Ezreal's Q, Ahri's E etc) och då gör jag som så att jag går mot positionen jag ska vara när jag använder skillen, HÅLLER IN Q/E och riktar muspekaren mot önskat mål, och släpper sedan bara tangenten, alternativt högerklickar om jag märker att jag kommer missa av någon anledning.
Tycker att min kontroll på riktningen blir mycket bättre, och har mer tid på mig att reagera om motståndaren skulle flytta på sig eller liknande.

Jag använder i princip alltid smartcast, men jag gör det med shift. Har inte orkat brytt mig om att binda om. Kan vara praktiskt ibland (Nidalee spear, Zac E, RUMBLE ULTI OMG) att göra "osmart" cast (hehehe) Är kanske lite jobbigt då man till 97% smartcastar, men jag har vant mig
Citera
2013-05-13, 19:01
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Jag använder i princip alltid smartcast, men jag gör det med shift. Har inte orkat brytt mig om att binda om. Kan vara praktiskt ibland (Nidalee spear, Zac E, RUMBLE ULTI OMG) att göra "osmart" cast (hehehe) Är kanske lite jobbigt då man till 97% smartcastar, men jag har vant mig

Jag körde också smartcast med shift men bindade om. Min reaktion i fingrarna blev så mycket snabbare, och jag kan tradea och fightas mycket bättre genom att vara snabbare på tangenterna.
Citera
2013-05-13, 19:12
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Jag körde också smartcast med shift men bindade om. Min reaktion i fingrarna blev så mycket snabbare, och jag kan tradea och fightas mycket bättre genom att vara snabbare på tangenterna.

Men hur gör du om du spelar rumble? Den går seriöst inte att smartcastea.
Citera
2013-05-13, 19:13
Medlem
Citat:

Samma här. Har däremot kvar så att jag kan hålla in shift för att inte smartcasta. Ifall jag behöver se range.
Citera
2013-05-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Men hur gör du om du spelar rumble? Den går seriöst inte att smartcastea.
Smartcast range indicator
Citera
2013-05-13, 19:21
Bannlyst
Citat:
Hur har du det bindat?
Citera
2013-05-13, 19:25
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurgul
Samma här. Har däremot kvar så att jag kan hålla in shift för att inte smartcasta. Ifall jag behöver se range.

Smart! Ska ordna det ikväll, bara att vända på allt ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in