2013-04-09, 14:52
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
dock är det väl mer värt att picka t.ex. Vayne då som har max health true dmg?

börjat köra kha zix rätt mycket mid nu, sjukt rolig. Vilka countrar honom?
Ryze och Kayle lär ju vara sjukt stark mot honom. Egentligen alla som inte har någon direkt CD på sina spells.

har de mer än 4-5 sekunder cd så är det bara hoppa på dom så fort de använt sin spell, hur är kassadin mot honom?
Fast att spela Vayne är ju mere en hypercarry som kommer ha större problem än quinn.

Öhm, vilka som countrar kha zix.. Kayle är väll bra, Ryze fungerar också så länge han spelar safe. Zed fungerar bra också, bättre burst.

Att spela Kassadin emot honom rekomnderar jag dig inte att göra. Före level 6 så kommer kassadin bli bulliad, och när han blir level 6 så blir han mera "safe" men kha zix kan fortfarande outpusha kassadin & göra mera damage än honom.
Citera
2013-04-09, 14:52
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:

Ryze och Kayle lär ju vara sjukt stark mot honom. Egentligen alla som inte har någon direkt CD på sina spells.

har de mer än 4-5 sekunder cd så är det bara hoppa på dom så fort de använt sin spell, hur är kassadin mot honom?

Han är väl relativt bra mot veka champs med långa CD's. Därför ryze funkar. Skulle vilja säga att en malphite eller en cho gath mid också ska vara relativt bra, kan även tro att swain ska fungera.
Citera
2013-04-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Han är väl relativt bra mot veka champs med långa CD's. Därför ryze funkar. Skulle vilja säga att en malphite eller en cho gath mid också ska vara relativt bra, kan även tro att swain ska fungera.
Och glöm inte att Ryza kan bygga som en tank men ändå göra mycket damage då man rätt ofta får mycket mana från tank items..
Citera
2013-04-09, 15:05
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

vayne gör mer skada ja, men hon har långt ifrån samma möjlighet som quinn att både pusha och roama.
Citera
2013-04-09, 15:21
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag har hela tiden trott att hon skulle bli en topchamp. Hon har hyfsad skada, men det handlar mer om mobility. Bygger man henne som bruiser så kommer hon utan tvekan fungera att spela top och med tp om möjligt blir ganksen ännu värre.

Ska kanske köra henne top några gånger och testa, inget dumt förslag.
Citera
2013-04-09, 15:23
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
vayne gör mer skada ja, men hon har långt ifrån samma möjlighet som quinn att både pusha och roama.

En adc roamar eller splitpushar väldigt sällan
Citera
2013-04-09, 15:26
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
En adc roamar eller splitpushar väldigt sällan

Det är just därför jag förespråkar quinn som en topchamp istället för botlane. Och det är också därför jag tycker hon är bättre än vayne för att hon har roaming capabilities.
Citera
2013-04-09, 15:36
Medlem
Khorneflakess avatar
Att möta Quinn som Zed top var ju i alla fall ett av de grannaste ögonblicken i min LoL-karriär, det är ett som är säkert.
Citera
2013-04-09, 15:38
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Att möta Quinn som Zed top var ju i alla fall ett av de grannaste ögonblicken i min LoL-karriär, det är ett som är säkert.

Vilket jag kan förstå, vissa matchups åker hon på tokstryk, men det finns matchups hon fungerar riktigt bra mot.

Samtidigt kan jag säga att jag vunnit mot zed både en och två gånger. Det gäller att få 1-2 kills och bullya honom konstant med den lilla range du har.
Citera
2013-04-09, 15:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Ska kanske köra henne top några gånger och testa, inget dumt förslag.
Eller mid, men det får jag aldrig göra ju..

Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Jo, det förstår jag. Zed är ju verkligen ingen en ADC vill möta, såvida man inte får några early kills.
Citera
2013-04-09, 15:43
Medlem
MansMjolks avatar
Är Udyr viable fortfarande? Junglade honom som fan förut men är sugen på att lira han top?
Citera
2013-04-09, 15:46
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MansMjolk
Är Udyr viable fortfarande? Junglade honom som fan förut men är sugen på att lira han top?
I och med hans buffs förra patchen så är han Viable både top & jungle, ja. Spela honom du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in