2014-04-27, 17:48
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Nej, men då får man ju ha en klocka brevid sig som man själv trycker på. Det kräver ändå nån form av ansträngning.
Jag ville bara att personer ska veta hur programmet fungerar (jag använder det inte själv).

För det verkar som att vissa tror du ser timer på baron och draken även när du inte har vision på dessa, ser fiendens ulti timers etc. etc.
Citera
2014-04-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Att jämföra en mmo-bot gentemot timers..

Så ifall ingen skriver tid på baron eller dragon, gör det själv? Kom ur silver och upp där det är vanligare med mer kompetenta junglers.

Varför tycker du att detta är ett fusk/borde förbjudas?

Det har ju funnits jungle timers i flera år, så det är ju ingen nyhet.. om du vill klättra divisions så får du ju lära dig att ta hand om saker själv.

EXAKT. Skriv timers själv. Man ska få övertag om man anstränger sig, inte av ett jävla program.
Citera
2014-04-27, 17:56
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=46621008#post46621008

"Programs that give you information you have already earned (such as visible timers) are ok. Programs that give you information you have not earned (such as enemy timers/timers in the fog of war), ones that make decisions for you, or take actions for you, are NOT ok."
Du kanske missade det som skrev precis ovan i samma inlägg:
Citat:
Moving forward, we are crafting a clearer policy around 3rd party addons. It is not quite ready for prime-time roll out yet, but will be in the very near future. To give you some insight on the direction we are headed though (and to solicit your feedback) this is the direction we are heading. (Please note, this is a general idea of where we are headed, and NOT a verbatim example of the new policy.)
Citera
2014-04-27, 17:57
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Att jämföra en mmo-bot gentemot timers..

Så ifall ingen skriver tid på baron eller dragon, gör det själv? Kom ur silver och upp där det är vanligare med mer kompetenta junglers.

Varför tycker du att detta är ett fusk/borde förbjudas?

Det har ju funnits jungle timers i flera år, så det är ju ingen nyhet.. om du vill klättra divisions så får du ju lära dig att ta hand om saker själv.

För jag inte vill klättra pga att använda program?

Varför är det förbjudet att låta en bot spela ?
Jag skriver ner när jag lirar sup el junglar. Försöker. Jag spelar i silver för att jag inte är bättre, inte svårare än så?
Jag skulle kunna skaffa script till cassiopeia och vinna fler matcher, men detta är förbjudet.

Jag menar att problemet blir vart man skall dra gränsen. Om X är Ok varför är inte Y Ok? Allt är inte svart och vitt.

Min jämförelse är att det kan komma och bli problem. Det finns redan nu bot som lvlar upp ditt acc till 30 med ändringar kan man spela vs motståndare? Det hjälper ju enbart dig att spela en champion till Max ?
Citera
2014-04-27, 17:57
Medlem
Någon som kan bekräfta detta? Hur kommer det att funnka isf?

Citat:
Är det okej att ha ett program som visar om du kan bursta ner din motståndare (alltså räknar ut hur mycket hans MR/Armor egentligen skyddar)?
Citera
2014-04-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Du kanske missade det som skrev precis ovan i samma inlägg:

Jag kanske är efterbliven men jag tolkar det som att det är åt det hållet de lutar för tillfället? Kan ha missuppfattat dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Någon som kan bekräfta detta? Hur kommer det att funnka isf?

Det var ett påhittat exempel på hur framtida program kan fungera om Riot inte stoppar det.
Citera
2014-04-27, 18:12
Avstängd
Ifall man är full level och har full build, blir man starkare ifall man får mer kills då eller är det en "maxcap"?
Citera
2014-04-27, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Ifall man är full level och har full build, blir man starkare ifall man får mer kills då eller är det en "maxcap"?
Cap.
Citera
2014-04-27, 18:15
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Ah du får 100 ad och 100 ap för varje kill när du har full build
Citera
2014-04-27, 18:20
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Jag kanske är efterbliven men jag tolkar det som att det är åt det hållet de lutar för tillfället? Kan ha missuppfattat dock.

Det var ett påhittat exempel på hur framtida program kan fungera om Riot inte stoppar det.
Det är stor skillnad på "det lutar åt det hållet just nu, men vi har långt ifrån bestämt oss och spelarnas åsikter kan definitivt påverka vår oficiella ställning" och det du säger "Riot har sjävla sagt att program som använder information du redan har är tillåtna. Vilket betyder att alla exempel jag har nämnt ovan är tillåtna, och det är ganska sjukt." Ser du inte skillnaden i det du påstår att Riot säger och det dom faktiskt har sagt?

Citat:
Nej, fler kills påverkar inte din damage eller något annat.
Citera
2014-04-27, 18:27
Medlem
Det skulle väl vara förbjudet på LAN? Förstår inte varför man skulle tillåta det online i sånt fall. Att bygga in timers i spelet vore ett steg i fel riktning imo.
Citera
2014-04-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Det är stor skillnad på "det lutar åt det hållet just nu, men vi har långt ifrån bestämt oss och spelarnas åsikter kan definitivt påverka vår oficiella ställning" och det du säger "Riot har sjävla sagt att program som använder information du redan har är tillåtna. Vilket betyder att alla exempel jag har nämnt ovan är tillåtna, och det är ganska sjukt." Ser du inte skillnaden i det du påstår att Riot säger och det dom faktiskt har sagt?.

Just nu har dom i princip inga regler gällande dessa program eftersom de vill se hur det slutar. Alltså är det mycket möjligt att folk kommer fortsätta utveckla dessa program.

Har också för mig att Curse Voice och liknande är förbjudna på Sydamerikanska servern. Så får hoppas på att det sprider sig.
Senast redigerad av fleskdoris 2014-04-27 kl. 18:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in