2014-04-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Det kanske det inte är men vart drar man gränsen?
Är det okej att ha ett program som varnar när motståndaren kan bursta ner dig?
Är det okej att ha ett program som lyser upp en minion varje gång du kan döda den med en AA?
Är det okej att ha ett program som visar om du kan bursta ner din motståndare (alltså räknar ut hur mycket hans MR/Armor egentligen skyddar)?
Etc etc.
Hmm. Okej det du nämnde ovan visste jag inte och jag håller med det blir lite väl mycket. I synnerhet det sista.

Men kommer typ inte nästintill alla som är någorlunda seriösa med sitt spelande att skaffa Curse voice key?
Citera
2014-04-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Hmm. Okej det du nämnde ovan visste jag inte och jag håller med det blir lite väl mycket. I synnerhet det sista.

Men kommer typ inte nästintill alla som är någorlunda seriösa med sitt spelande att skaffa Curse voice key?

Absolut inte. Jag är ganska högt rankad och har spelat seriöst i omgångar och jag hade aldrig skaffat något sådant.

Det både strider mot mina principer och gör spelet tråkigare. Jag vill inte ha en bot som spelar åt mig.
Citera
2014-04-27, 15:54
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania

Haha, det var bara exempel på saker man skulle kunna göra, inte saker som finns. lol. Hade ju varit helt sjukt om det där fanns. Crs Voice ger som sagt övertag genom ett program, inte genom hårt arbete, skills och spelförståelse. Ta bort skiten.

Och nej, folk kommer inte använda det om Riot bannar det. Förhoppningsvis tar Riot kontakt med Crs och ber dom ändra programmet till bara en voice chat, annars kommer folk antagligen använda det ändå.
Citera
2014-04-27, 16:16
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Varför ens ladda ner programmet då om allt extra du får är onödigt, enligt dig? Folk kör ju med liknande program just för att det ger dem ett övertag.

Jag tycker att om dessa grejer är tillåtna borde Riot implementera skiten själva, så alla får det.

Jag är inte intresserad av att använda Voicechat när jag lirar soloq, nej. Däremot kan det vara ett bra verktyg att använda i exempelvis competetive då man slipper externa program såsom Skype eller TS och kan istället enkelt använda Crs Voice.

Jag förstår vart ni alla vill komma och jag tycker också att det är fel med tredjepartsprogram generellt. Nu är dock Crs Voice såpass oskyldigt i mina ögon så det lika gärna kan vara på i bakgrunden. Programmet gör det enklare för mig om jag junglar för att kolla gankable lanes. Håller koll på timers gör jag ändå, oavsett lane.
Citera
2014-04-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jag är inte intresserad av att använda Voicechat när jag lirar soloq, nej. Däremot kan det vara ett bra verktyg att använda i exempelvis competetive då man slipper externa program såsom Skype eller TS och kan istället enkelt använda Crs Voice.

Jag förstår vart ni alla vill komma och jag tycker också att det är fel med tredjepartsprogram generellt. Nu är dock Crs Voice såpass oskyldigt i mina ögon så det lika gärna kan vara på i bakgrunden. Programmet gör det enklare för mig om jag junglar för att kolla gankable lanes. Håller koll på timers gör jag ändå, oavsett lane.

Curse Voice kan anses oskyldigt men det stora problemet är att det är ett program som inte alla har, och det öppnar upp för fler program.
Riot har sjävla sagt att program som använder information du redan har är tillåtna. Vilket betyder att alla exempel jag har nämnt ovan är tillåtna, och det är ganska sjukt.
Citera
2014-04-27, 16:58
Medlem
Jingos avatar
Dock om man är jungler så timear man drag så fort den går ner. Man vet timers etc, bara för att det finns en liten ui-del i curse voice som får det att se snyggare ut så är väl inte det fusk? Förstår inte vad problemet är med det.

Sen så timear den ultis i sitt lag också, men det enda dessa gör är väl att man slipper stå still i 3 sekunder "ulti up in 10 sec".

Förstår tanken om man tycker det är fusk, men då får du vara lvl 10, spela jungle 1 gång i månaden och sitta och va sur bara för att fiende-laget har bättre koordination med varandras ulti än ditt eget lag.
Senast redigerad av Jingo 2014-04-27 kl. 17:00.
Citera
2014-04-27, 17:29
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Curse Voice kan anses oskyldigt men det stora problemet är att det är ett program som inte alla har, och det öppnar upp för fler program.
Riot har sjävla sagt att program som använder information du redan har är tillåtna. Vilket betyder att alla exempel jag har nämnt ovan är tillåtna, och det är ganska sjukt.
Du får gärna länka till var Riot har sagt detta. För fem dagar sedan skrev Ghostcrawler i en tråd angående curse voice http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=46629374#46629374 (Lead game designer). Vad han säger stämmer inte helt med vad du påstår Riot har sagt, så länka gärna!
Citera
2014-04-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Du får gärna länka till var Riot har sagt detta. För fem dagar sedan skrev Ghostcrawler i en tråd angående curse voice http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=46629374#46629374 (Lead game designer). Vad han säger stämmer inte helt med vad du påstår Riot har sagt, så länka gärna!

http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=46621008#post46621008

"Programs that give you information you have already earned (such as visible timers) are ok. Programs that give you information you have not earned (such as enemy timers/timers in the fog of war), ones that make decisions for you, or take actions for you, are NOT ok."
Citera
2014-04-27, 17:40
Medlem
Caprice110s avatar
Jag tycker det borde förbjudas.
Det som skiljer bättre spelare mot sämre är tex timers. Jag spelar i silver och knappt ngn skriva tid på baron eller dragon och absolut inte på blå el röd buff.

Jag spelade silkroad många år och där "förbjöd" man användandet av bot men alla gjorde det ich det var det som krävdes för att bli bra där var den som hade bäst program ich inte skill. Lol kommer bli liknande in dessa program kommer bli tillåtna. För varför inte tillåta script? Bot? Etc
Citera
2014-04-27, 17:40
Medlem
Silversteins avatar
Bara för att det inte ska bli några missförstånd.

Citat:
I just want to clear up something - the CD timers on CV don't count down your enemies ultimates(or even track them at all.) Just ally's.

And as for counting down dragon/baron, it only does it if it's in sight while it dies. Otherwise, it just stays as "Dead" till it revives.

Neither of those really give even a slight advantage in ranked. Timers could be used outside of a client if necessary(which I highly doubt is against the rules), and you could keep track of it yourself. The idea of CV giving any sort of advantage over other players seems completely silly to me.
CV really doesn't give you any advantage that a stopwatch couldn't give you.
Citera
2014-04-27, 17:43
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstein
Bara för att det inte ska bli några missförstånd.

Nej, men då får man ju ha en klocka brevid sig som man själv trycker på. Det kräver ändå nån form av ansträngning.
Citera
2014-04-27, 17:43
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Jag tycker det borde förbjudas.
Det som skiljer bättre spelare mot sämre är tex timers. Jag spelar i silver och knappt ngn skriva tid på baron eller dragon och absolut inte på blå el röd buff.

Jag spelade silkroad många år och där "förbjöd" man användandet av bot men alla gjorde det ich det var det som krävdes för att bli bra där var den som hade bäst program ich inte skill. Lol kommer bli liknande in dessa program kommer bli tillåtna. För varför inte tillåta script? Bot? Etc

Att jämföra en mmo-bot gentemot timers..

Så ifall ingen skriver tid på baron eller dragon, gör det själv? Kom ur silver och upp där det är vanligare med mer kompetenta junglers.

Varför tycker du att detta är ett fusk/borde förbjudas?

Det har ju funnits jungle timers i flera år, så det är ju ingen nyhet.. om du vill klättra divisions så får du ju lära dig att ta hand om saker själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in