Citat:
Ursprungligen postat av
revamp
1. Du spelar Darius. En av de sämsta champsen att carrya matcher med. Kanske med undantag för Garen och någon till som liknar dessa två.
2. Du spelar top. Sämsta lanen att carrya matcher från.
3. Vayne och alla andra AD-carries (som farmat tillräckligt) äter Darius till frukost. Detta hör ihop med punkt 1.
Att du kanske vinner din lane och sen lyckas springa och ta kills med R (eller utan) spelar ingen större roll för matchen som helhet.
Kan hålla med dig om punkt 3. Matchen tog för lång tid. Kände faktiskt att just i den här matchen var problemet teamet och då är jag oftast väldigt solidarisk till förluster, något som även 4 honorable opponents kan "vittna" om efter matchen. Det enda jag kan se är att jag tog lite väl mycket. Jag gjorde 25K mer dmg än Nida på enemies (som gjorde näst mest dmg i teamet) vilket bara det är oerhört absurt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieOcean
Så går det när man spelar Darius
Vayne > Darius
Sluta spela Darius så ska du se att det går bättre.
Första gången jag testade Darius sedan några 3v3s i s3! Skulle inte säga att han är särskilt dålig, i sådana fall lack of cc vilket ändå åtgärdar sig med randuins och mallet i många fall. Riktigt stark post-6 framtills endgame samt bra pusher med Q+hydra som tar hela casterwave och lämnar melee till ca 80hp. Dessutom AA-reset som då fungerar bra för towerpushing och en sjuk 1v1-potential så länge du är före.