2014-04-12, 11:25
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
bla bla bla. Skitsnack. Det handlar om hur bra man är.

Håller för en gångs skull med dig, haha.
Citera
2014-04-12, 15:22
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
1. Du spelar Darius. En av de sämsta champsen att carrya matcher med. Kanske med undantag för Garen och någon till som liknar dessa två.

2. Du spelar top. Sämsta lanen att carrya matcher från.

3. Vayne och alla andra AD-carries (som farmat tillräckligt) äter Darius till frukost. Detta hör ihop med punkt 1.

Att du kanske vinner din lane och sen lyckas springa och ta kills med R (eller utan) spelar ingen större roll för matchen som helhet.

Kan hålla med dig om punkt 3. Matchen tog för lång tid. Kände faktiskt att just i den här matchen var problemet teamet och då är jag oftast väldigt solidarisk till förluster, något som även 4 honorable opponents kan "vittna" om efter matchen. Det enda jag kan se är att jag tog lite väl mycket. Jag gjorde 25K mer dmg än Nida på enemies (som gjorde näst mest dmg i teamet) vilket bara det är oerhört absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Så går det när man spelar Darius

Vayne > Darius

Sluta spela Darius så ska du se att det går bättre.

Första gången jag testade Darius sedan några 3v3s i s3! Skulle inte säga att han är särskilt dålig, i sådana fall lack of cc vilket ändå åtgärdar sig med randuins och mallet i många fall. Riktigt stark post-6 framtills endgame samt bra pusher med Q+hydra som tar hela casterwave och lämnar melee till ca 80hp. Dessutom AA-reset som då fungerar bra för towerpushing och en sjuk 1v1-potential så länge du är före.
Citera
2014-04-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Kan hålla med dig om punkt 3. Matchen tog för lång tid. Kände faktiskt att just i den här matchen var problemet teamet och då är jag oftast väldigt solidarisk till förluster, något som även 4 honorable opponents kan "vittna" om efter matchen. Det enda jag kan se är att jag tog lite väl mycket. Jag gjorde 25K mer dmg än Nida på enemies (som gjorde näst mest dmg i teamet) vilket bara det är oerhört absurt.
Var nog lite tjurig inatt pga sömnbrist och måttligt alkoholintag. Sorry om det var lite väl offensivt.

Visst fan är det drygt att förlora sådana där matcher.
Citera
2014-04-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious

Första gången jag testade Darius sedan några 3v3s i s3! Skulle inte säga att han är särskilt dålig, i sådana fall lack of cc vilket ändå åtgärdar sig med randuins och mallet i många fall. Riktigt stark post-6 framtills endgame samt bra pusher med Q+hydra som tar hela casterwave och lämnar melee till ca 80hp. Dessutom AA-reset som då fungerar bra för towerpushing och en sjuk 1v1-potential så länge du är före.

Beror väl på hur du definerar en "dålig" champ. Han är otroligt lätt att ganka, ingen mobility, MÅSTE vinna lane för att kunna göra någonting, och är enkelt countrad. Finns mycket bättre alternativ som gör samma sak som Darius.
Citera
2014-04-12, 22:00
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Beror väl på hur du definerar en "dålig" champ. Han är otroligt lätt att ganka, ingen mobility, MÅSTE vinna lane för att kunna göra någonting, och är enkelt countrad. Finns mycket bättre alternativ som gör samma sak som Darius.

Få hjältar snowballar en lane lika hårt som Darius dock. Anses därför av många professionella som en hård counter till tank carrys late game. Typ Trundle och Shyvana.
Citera
2014-04-13, 11:02
Medlem
När börjar stacksen som bygger till Feral Flare komma igång? Är det så fort man köper machete?
Citera
2014-04-13, 11:16
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
När börjar stacksen som bygger till Feral Flare komma igång? Är det så fort man köper machete?

När du byggt klart Wriggles behöver du döda 25 monsters, sen får du Feral flare. Då kan du börja på dina dmg-stacks.
Citera
2014-04-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
När du byggt klart Wriggles behöver du döda 25 monsters, sen får du Feral flare. Då kan du börja på dina dmg-stacks.

Det stämmer väl inte? Den börjar väl stacka redan tidigare?
Citera
2014-04-13, 14:11
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Ah i dno, tar iaf 25 monsters tills du får feral flare. Har bara köpt itemet typ 2 gånger, haha. Mybad!
Citera
2014-04-13, 17:00
Medlem
bmwhorans avatar
Vet någon en bra masterie byggnad för "full" AP och AD?
Citera
2014-04-13, 17:04
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Ge mig några alternativ, tycker snarare tvärtom. Finns väldigt få alternativ till Darius om man vill/behöver en liknande typ av champ i sitt lag. Enkelt countrad i lane (om du nu menar det) anser jag inte heller att han är.
Citera
2014-04-13, 18:34
Bannlyst
Citat:
den börjar stacka på macheteeee!

Gillar ff som fan, riktigt skönt att det kan få andra att bli viable igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in