Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-24, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Vad menar du vägbeskrivning, säger de hur man ska gå från bussen eller med bilen?

Google maps säger exakt hur du ska gå från bussen. Har du använt google maps någon gång?
Citera
2013-01-24, 07:51
Medlem
JakeTheMusss avatar
Fan vad alla är negativa. Själv tycker jag det låter som ett asbra förslag.
Citera
2013-01-24, 12:30
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Vad menar du vägbeskrivning, säger de hur man ska gå från bussen eller med bilen?

Har du ens provat att ge någon dylik tjänst en chans?

Du skriver var du kommer ifrån (A) och vilken destination du ska till (B). Maps ger dig då (i 99,9% av fallen) bästa rutten mellan A och B, och du får välja på 4 färdalternativ: Bil, kollektivtrafik, till fots eller med cykel.

Du får en karta med en linje dragen där du ska ta dig, samt en punktad vägbeskrivning med anvisningar så som "Sväng höger in på Vasagatan" och även beskrivningar hur långt man ska köra mellan varje punkt.
Citera
2013-01-24, 19:41
Medlem
epost72s avatar
Tips 1
Tips 2
Tips 3

Nej det finns inget behov av en sådan del.
Här skulle du kunna ta dina bryderier i frågan.
Senast redigerad av epost72 2013-01-24 kl. 19:48.
Citera
2013-01-24, 21:23
Medlem
FurtherAways avatar
Finns massvis med sökmotorer för det...

DOCK skulle man kunna göra en sida där "temat" är "Jag vill hitta..." och så kan man t.ex. fråga om vart man kan köpa tyska energidricker eller exakt vad som helst!

En elefant kanske...?
Citera
2013-01-25, 00:26
Medlem
JakeTheMusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du kan inte läsa kartor eller ha GPS men tror att den tråd på Flashback skulle fungera. Hmm.. Tveksamt.
Om frågeställningar av historisk karaktär fungerar, varför ska inte vägbeskrivningar fungera?
Citera
2013-01-25, 06:24
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurtherAway
Finns massvis med sökmotorer för det...

DOCK skulle man kunna göra en sida där "temat" är "Jag vill hitta..." och så kan man t.ex. fråga om vart man kan köpa tyska energidricker eller exakt vad som helst!

En elefant kanske...?

https://www.flashback.org/t1477370
Citera
2013-02-13, 17:50
Medlem
prmanentwacks avatar
Citat:

Det är precis vad jag menar. Jag är ärligt talat förvånad över att du ens tänker tanken att det borde startas ett forum på flashback när du inte ens har varit inne och kollat på eniro eller google maps.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, man förutsätter att även en efterbliven mås fick lära sig läsa kartor eller följa tydliga instruktioner redan i tredje klass, om inte tidigare.

Det finns faktist. Folk är dummare än du tror
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in