Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-23, 21:37
Medlem
V-Ds avatar
Waza era små kycklingar!

Haha, jag har ett litet problem..mitt lokalsinne.

Därför tycker jag att fb borde skapa en avdelning i exempelvis "Samhälle" som heter "Hjälp mig att hitta (insert platsen du vill hitta)".
Fyfan vad saker och ting skulle bli enklare.

Oke, jag behöver hitta Segeltorp. Jag vet att det ligger i Huddinge. Men hur ska jag åka? Är det lättare att åka med bil eller med buss? Stationen heter lövsångarevägen. How do I do? Låt oss säga att jag åker från..Högdalen.

Citera
2013-01-23, 21:39
Medlem
Weahups avatar
Finns en skitbra sida för det där:

Citera
2013-01-23, 21:40
Medlem
Napis avatar
Det finns en sån sida. www.sl.se kör du bil finns det gps eller kartor.
Citera
2013-01-23, 21:40
Medlem
informersons avatar
Du har väl en smartphone ? google maps, go!
Citera
2013-01-23, 21:41
Medlem
Aimberts avatar
TS behöver nog hjälpa även med att hitta på Flashback.

Utbildning och studier --> Flashback
/Moderator
Citera
2013-01-23, 21:44
Medlem
V-Ds avatar
Hahaha fyfan vilka svar. Låt mig förtydliga mig själv. Jag har ingen använding av sl.se då denna inte säger åt mig hur jag ska gå efter att ha kommit fram till den specifika stationen. Den säger inte heller om det är enklare att bara ta bilen.

Till den som tipsade mig om GPS. Oh fuck no, jag kommer dö med den. Måste fokusera på vägen du vet. Snacka inte med mig medan jag kör.
Citera
2013-01-23, 21:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Hahaha fyfan vilka svar. Låt mig förtydliga mig själv. Jag har ingen använding av sl.se då denna inte säger åt mig hur jag ska gå efter att ha kommit fram till den specifika stationen. Den säger inte heller om det är enklare att bara ta bilen.

Till den som tipsade mig om GPS. Oh fuck no, jag kommer dö med den. Måste fokusera på vägen du vet. Snacka inte med mig medan jag kör.
Du kan inte läsa kartor eller ha GPS men tror att den tråd på Flashback skulle fungera. Hmm.. Tveksamt.
Citera
2013-01-23, 21:48
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du kan inte läsa kartor eller ha GPS men tror att den tråd på Flashback skulle fungera. Hmm.. Tveksamt.
Kolla, det är en trafikfara att ha en mobil i handen, så det så.
Ja fan, kolla en av mina trådar, hur man skulle hitta till östra real, skrev där och hittade direkt.
Citera
2013-01-23, 21:57
Medlem
prmanentwacks avatar
Det kan inte vara så mycket svårare att läsa GPSen än att hålla sig uppdaterad i en tråd på flashback när man kör.

Om du nu har tänkt att du ska få svar från flashback innan du ger dig av så lär du nog starta tråden i god tid. Går du in på eniro.se så kan du få en vägbeskrivning på tre sekunder, som du dessutom kan skriva ut.
Citera
2013-01-23, 22:06
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prmanentwack
Det kan inte vara så mycket svårare att läsa GPSen än att hålla sig uppdaterad i en tråd på flashback när man kör.

Om du nu har tänkt att du ska få svar från flashback innan du ger dig av så lär du nog starta tråden i god tid. Går du in på eniro.se så kan du få en vägbeskrivning på tre sekunder, som du dessutom kan skriva ut.

Vad menar du vägbeskrivning, säger de hur man ska gå från bussen eller med bilen?
Citera
2013-01-24, 01:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Vad menar du vägbeskrivning, säger de hur man ska gå från bussen eller med bilen?
Nej, man förutsätter att även en efterbliven mås fick lära sig läsa kartor eller följa tydliga instruktioner redan i tredje klass, om inte tidigare.
Citera
2013-01-24, 01:11
Medlem
Obscurites avatar
Vi kanske även bör öppna upp ännu ett delforum här på Flashback för dem som behöver hjälp med att lyfta upp ringen när man ska pissa nu när vi ändå är igång?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in