2014-05-08, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
låter intressant kanske borde man börja inta detta.. fast kör just nu på kokosolja istället. och har vanlig oregano på mat osv.
någon som vet om oreganoolja är dyrt?

Det är inte dyrt om du ser till daglig kostnad, men ser du till literpris är det svindyrt. 2 - 3 hundra för 15 ml.
Det funkar mot t.ex. inflammationer i tandkött m.m.

Tråden luktar reklam för Solgars om du kollar TS Apollos inlägg och sedan TomGrimetons.

Det finns andra bra och jag har SoriaNatural.
Senast redigerad av Felicidade 2014-05-08 kl. 16:10.
Citera
2014-05-14, 07:03
Medlem
Friederich-von-Dy: Intressant att läsa om din morsas erfarenheter. Jag har nämligen gjort precis likadant. Tjejen som säljer de oreganokapslar jag köper (KurAkademin) tipsade mig om att ta kapslarna mer sällan än 1 gång/dag. Nu är jag nere på tre kapslar per vecka och slipper ändå värken i höften. Tar jag färre börjar det göra ont igen. Dessutom räcker ju burken längre då också! Kanonprodukt!
Citera
2014-08-10, 10:33
Medlem
JustZlatans avatar
Kan oreganoolja även hjälpa mot värk i fötterna och i nacke?

Hur är det om man äter mediciner som till exempel Waran?
Citera
2014-08-11, 09:32
Medlem
Burkens avatar
En liten fundering - kan man droppa ren Oreganoolja på t.ex. nagelsvamp?
Hur skulle en dosering se ut, 1-2 droppar per dag eller flera ggr per dag?
Citera
2014-09-02, 21:08
Medlem
JustZlatan
Ser på min burk (KurAkademin) att man inte ska ta oreganokapslarna om man tar tex Waran eller andra blodförtunnande mediciner. Tror du gör bäst i att inte prova om du tar Waran.
Citera
2022-12-06, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100eapan
Så slutsatsen jag kommer fram till att använd oreganolja och bli fri från det du behöver. Mycket intressant preparat. Botar nog i princip allt, utom envisa skeptiker som har noll koll på alla diskussioner man ger sig in i.
Jag var superskeptiker under tonåren och de tidiga 20 men har med åren glidit mer och mer över åt alternativhållet.
Tycker det är ganska vanligt, man tror sig veta allt, kanske har någon form av autistisk problematik och får en egoboost av att håna alla lättlurade dumskallar, men sen händer det saker som inte går att förklara med vetenskapliga metoder.

Köpte eterisk oreganoolja en gång, liten flaska och hoppades den skulle hjälpa mot klåda. Vet inte om det är eksem, svamp eller vad det är. Men det hjälpte i vilket fall som helst inte.
Senast redigerad av thetotalend 2022-12-06 kl. 16:52.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in