2013-02-15, 20:38
Medlem
Jag är helt frälst! Jag har inte kunnat ligga på höger höft och sova på mer än 4 år. Det kunde jag efter att ha testat oreganooljan en vecka. Kan detta verkligen stämma? Nu är provet slut så nu har jag beställt en burk av Kurakademins oreganoolja - för den funkar!
Citera
2013-02-16, 21:45
Medlem
Skönt att det funkar för dig, hoppas det håller i sig så det inte bara är placeboeffekt.
Citera
2013-02-18, 15:22
Medlem
Borde man inte kunna göra en sån olja själv? Några oreganokvistar i någon ekologisk kallpressad olja?
Citera
2013-02-20, 20:02
Bannlyst
Tydligen så går det åt 1 ton oregano för att göra 10 l olja.
Intressant att man anser att det är toppar tillsammans med Vancomycin som är drängstarkt men biverkningsfritt. Vancomycin fick man själv när man skadat armbågen och fick Staphylococcus aureus.
Inlagd 10 dagar och höll på attstryka med. Sänka på 250 och feber på 41 gr inte så kul. Hade man vetat om oreganoolja som verkar vara effektivare så skulle man ta det direkt. Blev sjuk på ett par timmar från inget till inlagd på sjukan. Trode fan det var mördarbakterier då sjukpersonalen tog på sig skyddskläader.

Var köper man oljan? Verkar inte vara helt känt här i Sverige.
Senast redigerad av VoFeniserad 2013-02-20 kl. 20:06.
Citera
2013-02-21, 00:15
Medlem
Vad menar du vofiniserade? Toppar med vanco* var någonstans hittar di det?
Citera
2013-02-21, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AteistJavisst666
Vad menar du vofiniserade? Toppar med vanco* var någonstans hittar di det?

Kanske detta som han menade.
http://curingherbs.com/wild_oregano_oil.htm

http://www.sciencedaily.com/releases/2001/10/011011065609.htm

http://www.nytimes.com/2012/12/26/science/chicken-farms-try-oregano-as-antibiotic-substitute.html?pagewanted=all&_r=0
Citera
2013-02-22, 07:10
Medlem
VoFenisered, det finns oreganoolja att få tag på på ganska många olika ställen. Kan tänka mig att kvalite'n varierar beroende på hur mycket Carvacrol (den aktiva substansen) som finns i. Sen har jag sett att det säljs antingen som kapslar eller i droppflaska. Erftersom jag har hört att den känns fruktansvärt stark i munnen köpte jag kapslar. Inga problem med smaken! Jag köpte mina kapslar från KurAkademin och det tänker jag fortsätta med för dom funkade mot min onda höft!
Citera
2013-02-23, 14:40
Medlem
Intressanta länkar. Första är i stort en reklam sida från en tillverkare av oregano olja där lista av vad det botar verkar ändlös blandat med skrämselpropaganda där köttätande bakterier lurar bakom varje hörn :/ Länk nr två var den mest lovande ur vetenskaplig synvinkel dock är slutsatsen att mer studier behövs. Sista länken handlar mest om hur man skall använda oregano i foder för att undvika att ge ab till kycklingar. Sammanfattningsvis så ja det finns hopp för oregano dvs det verksamma substanset carvacrol. Så ja det finns hopp men att det är likvärdigt/bättre än gen. A.B är långt ifrån bevisat.
Citera
2013-02-23, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AteistJavisst666
Intressanta länkar. Första är i stort en reklam sida från en tillverkare av oregano olja där lista av vad det botar verkar ändlös blandat med skrämselpropaganda där köttätande bakterier lurar bakom varje hörn :/ Länk nr två var den mest lovande ur vetenskaplig synvinkel dock är slutsatsen att mer studier behövs. Sista länken handlar mest om hur man skall använda oregano i foder för att undvika att ge ab till kycklingar. Sammanfattningsvis så ja det finns hopp för oregano dvs det verksamma substanset carvacrol. Så ja det finns hopp men att det är likvärdigt/bättre än gen. A.B är långt ifrån bevisat.

Ja och eftersom du verkar vara en av Flashbacks ledande debunkers och VoF sympatisör och att du med mycket viss tvekan kan drista dig till att säga att det finns ett visst hopp så tar jag det som att det definitivt finns ett gott hopp om oreganoolja.

Så slutsatsen jag kommer fram till att använd oreganolja och bli fri från det du behöver. Mycket intressant preparat. Botar nog i princip allt, utom envisa skeptiker som har noll koll på alla diskussioner man ger sig in i. Man vill bara sabotera trådarna, och vi kan nog lugnt vänta oss mer av den varan här.
Citera
2013-02-24, 16:05
Medlem
Man tackar för berömmet. ;) även om du kanske menade det som kritik. Sen fattar jag inte tror du på mirakelmedel som botar allt eller är det månne ironi?
Citera
2014-03-13, 21:51
Medlem
Lite mer information om oreganoolja.

http://2op.se/2013/07/27/oregano-olja-mot-multiresistenta-bakterier/

Har själv testat olika fabrikat och alla verkar fungera bra, dock finns det en betydlig skillnad på Clearlifs olja. http://www.clearlife.se/ekologisk-oregano-olja-p-608-c-247.aspx?externalsearch=1

Kan verkligen rekommendera denna olja då man även får med tomkapslar att dosera i. Är stark som satan annars.

Morsan testade då hon hört att den skulle vara bra mot reumatisk värk. Efter 3 dagar kände hon stor skillnad när hon vaknade på morgonen. Efter en vecka var värken så gott som helt borta. Nu kör hon med underhållsdos som hon försöker hitta. Har testat med en kapsel varannan dag och det verkar funka hittills. Ska försöka med var 3:e dag senast jag snackade med henne.
Senast redigerad av Friedrich-von-Dy 2014-03-13 kl. 21:54.
Citera
2014-05-08, 15:54
Medlem
låter intressant kanske borde man börja inta detta.. fast kör just nu på kokosolja istället. och har vanlig oregano på mat osv.
någon som vet om oreganoolja är dyrt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in