Uhm va? Alltså.. efter ett jag har startat det, så försöker den gå in på länken jag skrev, och den finns inte. Då hamnar acceleratorn i "disconnected"-läge.
Fick det att funka nyss. Heh.. eftersom man surfar igenom en proxy blir man lite småanonym också såg jag.
Surfar man ngnstans så är det 72.14.192.[1-15] som besöker.. googles cache-servrar.
Skulle nog avråda från att tro att man är anonym, programmet är konstruerat i rakt motsatt syfte, för att kartlägga internetsurfares vanor.
Google vet nu vad folk söker efter, vad folk besöker, vad folk har på sina datorer (desktop-search), vad folk skriver i sina e-mails etc.
Allt detta görs ju knappast av ren godhet, snarare rent affärsintresse...
Skulle nog avråda från att tro att man är anonym, programmet är konstruerat i rakt motsatt syfte, för att kartlägga internetsurfares vanor.
Google vet nu vad folk söker efter, vad folk besöker, vad folk har på sina datorer (desktop-search), vad folk skriver i sina e-mails etc.
Allt detta görs ju knappast av ren godhet, snarare rent affärsintresse...
Jovisst, jag menade inte att man ska känna sig anonym med det. Kan vi kalla det semi-anonym? :P
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!