• 1
  • 2
2005-05-05, 15:25
Medlem
Bingolikets avatar
Skall snabba upp visningen av websidor.http://webaccelerator.google.com/index.html Någon som testat?
Citera
2005-05-05, 15:34
Medlem
Jag får bara "The requested URL was not found on this server." när den försöker gå in på http://webaccelerator.google.com/full hela tiden.
Citera
2005-05-05, 15:37
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fangoria
Jag får bara "The requested URL was not found on this server." när den försöker gå in på http://webaccelerator.google.com/full hela tiden.
Klicka på min länk.
Citera
2005-05-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Klicka på min länk.

Uhm va? Alltså.. efter ett jag har startat det, så försöker den gå in på länken jag skrev, och den finns inte. Då hamnar acceleratorn i "disconnected"-läge.
Citera
2005-05-05, 15:41
Medlem
Bingolikets avatar
Funkar bra för mig.Tycker även att det går lite snabbare.Vad är det för webbläsare.
Citera
2005-05-05, 15:43
Medlem
Blir lika med både explorer och firefox. Jävligt underligt :\.
Citera
2005-05-05, 18:59
Medlem
Spikeys avatar
"To accelerate delivery of content, Google Web Accelerator retrieves and caches webpages before you request them."

Hmm...Genialiskt..?
Citera
2005-05-05, 19:02
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
"To accelerate delivery of content, Google Web Accelerator retrieves and caches webpages before you request them."

Hmm...Genialiskt..?
Verkar lite buggigt.Funkar dåligt med t.ex FB.
Citera
2005-05-05, 19:12
Medlem
Fick det att funka nyss. Heh.. eftersom man surfar igenom en proxy blir man lite småanonym också såg jag.
Surfar man ngnstans så är det 72.14.192.[1-15] som besöker.. googles cache-servrar.
Citera
2005-05-06, 00:02
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Skulle nog avråda från att tro att man är anonym, programmet är konstruerat i rakt motsatt syfte, för att kartlägga internetsurfares vanor.
Google vet nu vad folk söker efter, vad folk besöker, vad folk har på sina datorer (desktop-search), vad folk skriver i sina e-mails etc.
Allt detta görs ju knappast av ren godhet, snarare rent affärsintresse...
Citera
2005-05-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Skulle nog avråda från att tro att man är anonym, programmet är konstruerat i rakt motsatt syfte, för att kartlägga internetsurfares vanor.
Google vet nu vad folk söker efter, vad folk besöker, vad folk har på sina datorer (desktop-search), vad folk skriver i sina e-mails etc.
Allt detta görs ju knappast av ren godhet, snarare rent affärsintresse...

Jovisst, jag menade inte att man ska känna sig anonym med det. Kan vi kalla det semi-anonym? :P
Citera
2005-05-06, 00:10
Medlem
Damericuss avatar
Så google = ond? Står det någonstans i informationen att dom loggar det man gör? Om inte så måste det ju vara något sorts brott av dom att göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in