2013-01-22, 15:11
Medlem
Hej!

Det är mycket möjligt att denna tråd ligger fel men jag hittade själv inget ställe där den passade bättre. Jag är lite nyfiken på hur det ligger till med intimvård för killar, om man kollar på tjejer så finns det en hel uppsjö med olika produkter http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/ som ett exempel. Är tanken att killar enbart ska använda vår vanliga duschkräm där nere? Samtidigt som vi också kan bli torra efter att ha rakat/trimmat oss. Så hur sköter resten av befolkningen sin intimvård för att känna sig extra fräscha?
Citera
2013-01-22, 15:20
Medlem
honeypennys avatar
Öh? Vart står det att det är endast för tjejer? Klart killar också kan använda dessa?
Min pojkvän och jag delar på dessa produkter och det står ingenting om att det är gjort för tjejer och funkar bra på honom.
Citera
2013-01-22, 15:33
Medlem
Soluss avatar
Jag använder vanlig rakgel och rakbalsam. Varför skulle det vara annorlunda mellan benen? Hår som hår kan jag tycka och det fungerar utomordentligt bra. Dessutom, som honeypenny sade, var står det att de produkterna du länkade till ej är för män?

Vad JAG eftersöker är ett ställe som erbjuder intimvaxning för män!
Citera
2013-01-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus

Går inte det att göra på valfri salong?
Citera
2013-01-22, 15:59
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Går inte det att göra på valfri salong?
Inte om man ska tro de efterforskningar jag gjort. Endast för kvinnor erbjuds "brasiliansk vaxning" på de ställen jag kikat, troligtvis pga att det är kvinnor som jobbar där.
Citera
2013-01-22, 16:12
Medlem
Karembeus avatar
Använder veet! Fungerar prima uan att det blir irriterad hud (vilket jag får om jag rakar). Rekommenderas!
Citera
2013-01-22, 17:12
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Hår- och kroppsvård /mod
Citera
2013-01-24, 23:50
Bannlyst
Hur menar du? På vilket sätt skulle de här produkterna bara vara tillämpade till kvinnor? Det står ingenstans och ingen av förpackningarna hade någon karaktäristisk feminin design (snarare unisex).

Jag skulle inte köpa något av det där. Jag tycker att det räcker med alsolsprit direkt efter rakning om man är rädd att få inflammerade hårsäckar.

Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jag använder vanlig rakgel och rakbalsam. Varför skulle det vara annorlunda mellan benen? Hår som hår kan jag tycka och det fungerar utomordentligt bra. Dessutom, som honeypenny sade, var står det att de produkterna du länkade till ej är för män?

Var i landet?
Senast redigerad av Roxic 2013-01-25 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in