Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-22, 12:59
Bannlyst
Flashback är nog det enda forum jag känner till överhuvudtaget (om man bortser från fildelningsforum och deep web och liknande) som tillåter sakliga diskussioner om hur det är att vara pedofil. På andra forum får man inte ens ta i frågan med tång, då anses tråden "vara stötande och inte bidra med något positivt till forumet" eller någon annan snitsigt formulerad bortförklaring för att omöjliggöra stackars ostraffade pedofiler att komma till tals.

Själv älskar jag FB av just denna anledning, men vad tycker ni andra om att FB är så öppna för pedofildiskussion? Borde det inte sopas under matten som på alla andra forum?
Citera
2013-01-22, 13:05
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Tycker inte att det ska finnas utrymme för dessa avskum på FB!!
Det borde innebära att man blir bannad om man skriver om sådant här.
Citera
2013-01-22, 13:12
Medlem
flashgrenades avatar
Håller med dej TS, tycker också det är bra att det är tillåtet för pedofiler vistas här. Visst det är olagligt att vara pedofil men det är också olagligt att röka hasch och ladda ner film. Skall vi förbjuda att diskutera dessa ämnen också? Vart borde gränsen gå?
Citera
2013-01-22, 13:13
Medlem
SnartHunks avatar
Nu brukar jag inte hänga inne i den forumdelen så vet inte riktigt hur det fungerar där inne. Men att vara pedofil i sig ser jag inget större fel på. Det är väl en sexuell avikelse såsom homosexualitet det med. Men när det går ut över någon annan, som våldtäkt (eller liknande) då är det så jävla fel som det bara kan bli och de ska dö hårt. Så länge de inte uppmanar en till dumma saker därinne så är det inge större fel att det får diskuteras.
Citera
2013-01-22, 13:20
Medlem
Flightmodes avatar
Det är väl bra för pedofiler att kunna tala ut med varandra om det nu bidrar till att de håller fingrarna i styr. Att pedofiler bör dödas kan väl diskuteras men aldrig att jag skulle hålla med om det om de nu inte tidigare förgripit sig på ett barn.
Citera
2013-01-22, 13:22
Medlem
Ettan^s avatar
I mina ögon är pedofili samma sak som homosexualitet eller vilken annan avvikande sexualitet som helst. Skillnaden är att pedofiler, när de ger efter för sina sexuella begär, bryter mot lagen och förgriper sig på barn, vilket såklart är förkastligt.

Men så länge de inte gör något åt sina begär (kontrollerar det) är de i mina ögon på samma nivå som t.ex. bögar. De kan inte kontrollera sin sexualitet, och för vissa är det säkert väldigt hjälpsamt och givande att kunna prata om det med andra. Nu läser jag inte i forumet, men från det jag har sett när trådar har dykt upp på gamla HÄ och liknande är det inte ovanligt med användare som vill ha hjälp att motstå begär som dyker upp (bekantas småbarn etc.) och om man filtrerar bort alla dödshot och liknande brukar det ibland dyka upp folk som faktiskt försöker hjälpa personen undvika att göra något dumt. Inte sällan mår pedofiler mycket dåligt av sin sexualitet.

Andra trådar som dyker upp är t.ex. frågor om hur man kan försöka sluta tänka dessa tankar, hur man klarar av vardagen, diskussioner om orsaker till dessa känslor osv. Men de flesta trådarna handlar ju om hur många som hatar pedofiler, hur man ska hänga ut/mörda pedofiler och liknande. Sen är det väl en del trådar som är menade att provocera också, såklart. Många säkert fejkade.
Citera
2013-01-22, 13:31
Medlem
25Decembers avatar
Även fast jag inte gillar pedofiler så tycker jag ändå ämnet ska få diskuteras. Jag menar som andra i tråden sagt så finns det ju flera andra olagliga saker som diskuteras här.
Citera
2013-01-22, 13:35
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Tycker inte att det ska finnas utrymme för dessa avskum på FB!!
Det borde innebära att man blir bannad om man skriver om sådant här.
Tycker likadant.
Citera
2013-01-22, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Även fast jag inte gillar pedofiler så tycker jag ändå ämnet ska få diskuteras. Jag menar som andra i tråden sagt så finns det ju flera andra olagliga saker som diskuteras här.

Jag tror många forumägare är rädda för att även sakliga pedofildiskussioner ska sänka ett visst mörker över forumet och kanske få det att bli förknippat med saker som man inte vill att det ska förknippas med. Och så skiter man i yttrandefriheten och pedofilers rätt att existera.
Citera
2013-01-22, 13:54
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag tror många forumägare är rädda för att även sakliga pedofildiskussioner ska sänka ett visst mörker över forumet och kanske få det att bli förknippat med saker som man inte vill att det ska förknippas med. Och så skiter man i yttrandefriheten och pedofilers rätt att existera.
Precis men som tur väl sätter Flashback yttrandefriheten över sitt egna rykte. Som tur är så får man inte länka barnporr här det är för att gå för långt och det kan jag inte stå bakom.
Citera
2013-01-22, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Vilken härlig ide att börja tortera och avrätta människor som har råkat att födas med en viss sexuell läggning. Underbart tänk. Sånt borde vi se mer av i samhället...

Jag tänder på kvinnor. Borde jag också avrättas? Jag menar, man vet väl aldrig vad jag kan få för mig att göra. Jag kanske våldtar någon, vem vet?

OnT: Får man diskutera mord, våldtäkter och andra hemska saker, så tycker jag att man ska få diskutera det här ämnet också.

Jo, men du vet ju hur samhällets syn är på pedofili och framför allt på barn. Det är likadant i filmer, vilken film var den senaste du såg där ett barn mördades framför kameran? Finns det ens sådana scener i någon film? Jag har aldrig sett det i alla fall.

Det är för att det handlar om barn som folk ser rött.
Citera
2013-01-22, 14:31
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.flashback.org/t1026340
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto